تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815275240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادی از فریدون آدمیت پدر تاریخ نگاری نوین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

به مناسبت سالگرد درگذشت فریدون آدمیت؛ یادی از فریدون آدمیت پدر تاریخ نگاری نوین تهران- ایرنا- مرحوم فریدون آدمیت تاریخ پژوه معاصر که از او به عنوان پدر تاریخ نگاری نوین یاد می شود در طول عمر خود خدمات ارزشمندی به جامعه علمی کشور ارایه کرده است.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات ایرنا، فریدون آدمیت سال 1299 در تهران به دنیا آمد و فروردین ماه 1387 درگذشت. شهرت او به دلیل پژوهش درباره تاریخ دوران مشروطه در ایران است.
آدمیت در دارالفنون تحصیل کرد. سپس به دانشکده حقوق و علوم سیاسی رفت و اولین اثرش را با عنوان امیرکبیر و ایران در 20 سالگی منتشر کرد.
آدمیت برای تکمیل تحصیلاتش عازم فرنگ شد و دکتری تاریخ روابط دیپلماسی از دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن دریافت کرد.
او در سال 1330 به عنوان جوان ترین سفیر ایران در سازمان ملل معرفی شد، اما به گفته عبدالله شهبازی - تاریخ پژوه - به دلیل مخالفت با مواضع دولت وقت و انتشار نامه ای در مخالفت با جدایی بحرین از ایران، زودتر از موعد بازنشسته شد و پس از آن تنها به انتشار آثاری در زمینه های تاریخی پرداخت.
امیر کبیر و ایران، جزایر بحرین: تحقیق در تاریخ دیپلماسی و حقوق بین الملل، فکر آزادی و مقدمه نهضت مشروطیت ایران، اندیشه های طالبوف تبریزی، اندیشه های میرزا فتحعلی آخوندزاده و اندیشه ترقی و حکومت قانون از جمله آثار به جامانده از فریدون آدمیت است.
شرکت در چندین کنفرانس و انجام وظیفه در مقام داور بین الملل دیوان دائمی حکمیت لاهه از فعالیت های دیگر آدمیت بوده است.
آدمیت با انجام حدود سه دهه کار پژوهشی توانست برخی از مهمترین رخدادهای و جریانات عصر مشروطه را در نزدیک به 25 کتاب تالیف کند و از این بابت سهمی جدی در هدفمند ساختن و نیز جهت دادن به تاریخ نگاری علمی ایفا کند. از این بابت وی را به حق پدر تاریخ نگاری نوین ایران باید نام نهاد.
فراهنگ(2)** 1355**1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن