تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814656909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه هایی که تاریخ کهن کرمانشاه را به تصویر می کشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موزه هایی که تاریخ کهن کرمانشاه را به تصویر می کشند کرمانشاه - ایرنا - از جمله اماکن دیدنی شهر کرمانشاه، موزه های آن است که در واقع می توان گفت این موزه ها، تاریخ کهن این دیار را در خود جای داده و آن را به تصویر می کشند.


به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، کرمانشاه از موزه های زیادی برخوردار است که موزه سنگ، خط و کتابت، مردم شناسی، تاریخ طبیعی، تاریخ طبیعی و محیط زیست، موزه و نمایشگاه تمبر و اسناد پستی، موزه شهدا و دفاع مقدس از جمله آنهاست.

** موزه دفاع مقدس
این موزه در خیابان موید کرمانشاه قرار دارد و در سه طبقه بنا نهاده شده، در طبقه اول آن 12 غرفه قرار گرفته که شامل غرفه حلبچه، حماسه پاوه، جانبازان، آزادگان، شهدای هوانیروز، شهدای ارتش، عملیات مرصاد، فعالیت های عمرانی، سرداران شهید، وسایل جنگی و بانوان است.
در طبقه دوم تالار شهدا قرار دارد که فیلم های مستند دفاع مقدس را برای کاروان های راهیان نور به نمایش می گذارد و در طبقه سوم نیز ساختمان اداری موزه قرار دارد.

** موزه شهدا
این موزه در گلزار شهدای کرمانشاه قرار دارد و دارای یک تالار بزرگ و 42 غرفه است که در این غرفه ها وسایل شخصی شهدا و وصیت نامه های آنان در معرض نمایش گذاشته شده است.

** موزه و نمایشگاه تمبر و اسناد پستی
این موزه در محل اداری پست شهید قندی کرمانشاه واقع در میدان آزادی این شهر قرار دارد و دارای دو تالار بزرگ و غرفه هایی در هر تالار است، در این غرفه ها تمبرهای ایرانی از دوره قاجار تا به امروز در معرض نمایش قرار دارند، ضمن آنکه وسایل و ماشین آلات مربوط به چاپ تمبر از گذشته تا به امروز نیز به نمایش گذاشته شده است.

** موزه خط و کتابت
این موزه در سال 1383 و به مناسبت هفته میراث فرهنگی در محل تکیه بیگلربیگی افتتاح و در آن اسناد و مدارک تاریخی و نسخ خطی نگهداری می شود، البته با تجهیز بیشتر آن، کتاب های خطی و آثار اساتید معروف خوشنویسی نیز جمع آوری و به این موزه انتقال یافته است.

** موزه تاریخ طبیعی محیط زیست
این موزه در ساختمان اداری سازمان حفاظ محیط زیست استان کرمانشاه قرار گرفته و دارای یک تالار بزرگ می باشد که در آن نمونه هایی از حیوانات و پرندگان یافت می شود.

** موزه تاریخی طبیعی
این موزه در دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه در بزرگراه امام خمینی (ره) قرار دارد و در سال 1370 توسط دانشگاه رازی افتتاح شد، ساختمان موزه دو طبقه و حدود 600 متر مربع مساحت دارد.
این موزه تخصصی دارای دو تالار و هشت غرفه است و در این غرفه ها نمونه های زیادی از گونه های گیاهی و جانوری از قبیل انواع پرندگان تاکسیدرمی شده، پستانداران، سنگواره ها و همچنین جنین دام و انسان در معرض نمایش عموم قرار دارد.

** موزه مردم شناسی
موزه مردم شناسی کرمانشاه در تاریخ 28 اردیبهشت 1369 برابر با روز جهانی موزه در محل تکیه معاون الملک افتتاح شد، این موزه در بخش جنوبی عباسیه قرار دارد و شامل 30 غرفه است.
در این غرفه ها اشیای مختلف مردم شناسی، شامل وسایل کشاورزی، دام پروری، شکار، بافت گیوه ، آلات موسیقی، وسایل نگارش، روشنایی و نمونه هایی از پوشاک و نساجی محلی به معرض نمایش گذاشته شده است.

** موزه سنگ
این موزه در مجموعه تاریخی و فرهنگی طاق بستان کرمانشاه قرار گرفته و در آن سرستون های نگاره دار دوره ساسانی در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.
در یک وجه این سرستون ها، نیم تنه خسرو پرویز (شاه ساسانی) و در وجه دیگر نیم تنه، ایزدانی همچون اهورا مزدا، آناهتیا و بهرام نقش بسته شده است.
علاوه بر سرستون های فوق، پایه ستون ها، ساق ستون ها، و سرستون هایی نیز از ادوار مختلف در موزه سنگ کرمانشاه نگهداری می شود.
7458/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن