تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814669079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها فرهنگسرای فعال بندرعباس نیمه تعطیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن عکس هرمزگان: تنها فرهنگسرای فعال بندرعباس نیمه تعطیل شده است بندرعباس- ایرنا-رییس انجمن عکس هرمزگان گفت:فرهنگسرای طوبی به عنوان تنها مکان فرهنگی و هنری مورد استفاده هنرجویان و علاقمندان رشته های فرهنگی و هنری ،بیش از یک سال است که به حالت نیمه تعطیل درآمده است.


حسام الدین انصاریان دوشنبه در یک نشست خبری افزود:در یکسال گذشته این فرهنگسرا در اختیار موسسه آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قرار گرفته که در نتیجه این تصمیم ،تنها محل فعالیت های هنری در شهر 500هزار نفری در حقیقت تغییر کاربری داده است.
وی ادامه داد:پیش از این هنرجویان و علاقمندان رشته هایی مانند داستان ،عکاسی ،موسیقی و شعر و ترانه نشست های هفتگی منظم و همچنین کلاس های آموزشی در محل فرهنگسرا برگزار می کردند اما مدتهاست ،ناهماهنگی ها و تداخل برنامه های معمول فرهنگسرا با موسسه آموزشی جدید ،موجب راکد شدن فعالیت انجمن ها شده است.
دبیر بخش عکس نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان اضافه کرد:رسیدگی به امور روزمره فرهنگسرا نیز فراموش شده و وضعیت بهداشتی و ظاهری آن نیز شایسته یک مکان با هنوان فرهنگسرا نیست.
انصاریان با اشاره به قرار گرفتن نگارخانه زنده یاد کوروش گرمساری و یک سالن تئاتر در این فرهنگسرا اظهار داشت:برگزاری کلاس های آموزشی و دیگر فعالیت های متفرقه در نگارخانه ،آسیب های زیادی به این مکان تخصصی وارد کرده و سالن تئاتر نیز بخش خصوصی که همزمان مدیریت فرهنگسرا را نیز برعهده دارد اجاره داده شده است.
وی با اشاره به مصادیقی درباره مشکلات ناشی از تداخل فعایت های موسسه فرهنگ و هنر با فعالیت های روزمره انجمن ها گفت:هفته گذشته انجمن عکس برای برگزاری یک کلاس فتوشاپ سه جلسه ای شش بار ناچار به جابجایی محل برگزاری کلاس شد که موجب نارضایتی و تلف شدن وقت هنرجویان شد.
رییس انجمن عکس هرمزگان اضافه کرد:کارنامه این انجمن نشان می دهد پیش از این دوره های آموزشی متعددی را برگزار کرده و تعداد شرکت کنندگان در برنامه ها و نشست های عمومی آن به 60نفر در هرجلسه نیز رسیده است و این درحالیست که هم اکنون امکان هیچ فعالیتی برای آن وجود ندارد.
انصاریان ادامه داد:فرهنگسرا در شرایطی از این ناهماهنگی ها رنج می برد که موسسه آموزشی جدید که در فرهنگسرا مستقر شده ،تمام هزینه های خود را با شهریه های دانشجویان تامین کرده و می تواند بهترین محل را در شهربندرعباس اجاره و یا حتی خریداری کند که به نظر می رسد متولیان ترجیح می دهند به قیمت تعطیلی و رکود فعالیت های اصلی فرهنگسرا همچنان به استفاده از این مکان رایگان ادامه دهند.
رییس انجمن عکس هرمزگان مدعی شد:سوءمدیریت موجب شده به امور روزمره و نظافت و تاسیسات این مکان نیز کمترین توجهی نشود و با وجود مشکلات مهم در زمینه برق و نظافت و روشنایی ،روند استهلاک این مکان شتاب گیرد.
به گفته انصاریان مدیریت مجموعه حتی از به کارگیری یک نیروی خدماتی نیز خودداری کرده و در بسیاری مواقع هنرجویان و روسای انجمن ها حتی ناچار به تمیز کردن سرویس های بهداشتی می شوند و بسیاری از هنرجویان و خانواده های آنان در اولین مراجعه به فرهنگسرا با دیدن چنین وضعیتی از حضور در آن منصرف می شوند.
این درحالیست که سرپرست موسسه آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود سه ماه پیش در سفری به بندرعباس مشکلات ناشی از استقرار این موسسه در سایر اماکن را مورد تایید قرار داد.
حمیدشاه آبادی آذرماه امسال در نشست با خبرنگاران هرمزگان گفت:تاکنون بسیاری از شعبه های این موسسه در سراسر کشور بدون فضای فیزیکی مستقل و مناسب ایجاد شده که در سیاست جدید، اجازه تکرار این رویه را نمی دهیم و روند استاندارد سازی مراکز آموزش عالی فرهنگ و هنر آغاز شده است.
وی با تایید مشکلات ناشی از تداخل فضای فیزیکی شعبه های موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر با سایر فعالیت های فرهنگی و هنری افزود:در برخی استان ها نیز از فضای هنرستان ها برای این موسسه استفاده شده که اقدامی غیرکارشناسی است و عبور سریع از این وضعیت یک ضرورت است.ک/3
7192/668
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن