تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819621594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 180هزار هکتار ازمراتع گلستان توسط تعاونی ها مدیریت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 180هزار هکتار ازمراتع گلستان توسط تعاونی ها مدیریت می شود گنبد کاووس- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 182هزار هکتار از مراتع این استان زیر پوشش مدیریت تعاونی های مرتعداری قرار گرفته اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحمید سلامتی ˈ روز یک شنبه در ˈهمایش ملی منابع طبیعی توانمندسازی جوامع محلی و تشکل های مردمی ˈ که در مرکز تولید بذور مراتع روستای ˈچپرقویمهˈ گنبدکاووس برگزار شد ، افزود: با واگذاری این مراتع، دامداران و عشایر استان بهره برداری ، احیا و تولید این مراتع را برعهده دارند.
وی ادامه داد: استان گلستان 862 هزار هکتار مرتع دارد که در قالب 275سامان عرفی ساماندهی شده است.
سلامتی با بیان اینکه، تاکنون برای 400 هزار هکتار طرح مرتعداری تهیه شده ، افزود: به خاطر تعدد دامدران بهره بردار، تاکنون 30 تعاونی تشکیل شده که زیر نظر یک اتحادیه مرتعداری در سطح استان فعالیت می کنند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از همکاری اتحادیه تعاونی مرتعداران گلستان با عشایر و دامداران 6 استان دیگر خبرداد و گفت: قرار است نظیر این تشکل ها در این استانها شکل گیرد تا در نهایت یک اتحادیه مرتعداری کشوری شکل گیرد تا رهبری و هدایت اتحادیه های مرتعداری استان ها را زیر پوشش بگیرد.
وی گفت: مراتع سهم زیادی در تولید، اشتغال ، تصفیه هوا ، جلوگیری از فرسایش خاک و موارد دیگر دارد که نیاز به حفظ ، احیا و بهره برداری اصولی دارد.
وی به جهت گیری دولت تدبیر و امید در حفظ و احیا محیط زیست اشاره کرد و گفت: برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، باید همه بخش های کشور فعال باشند.
سلامتی در مورد نقش عشایر و مراتع در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ظرفیت بالای مراتع و بکارگیری جوامع محلی می تواند در مقابله با تحریم ها نقش موثری ایفا کند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از بخش تحقیقات کشور، دانشگاه ها و قوه قضائیه خواست در رفع موانع برای حمایت از تعاونی ها فعالتر از قبل باشند.
در استان گلستان یک میلیون 400 هکتار منابع طبیعی وجود دارد که 452هزار هکتار به جنگلها اختصاص دارد که تقریبا 22 مساحت استان است.
همایش ملی منابع طبیعی توانمندسازی جوامع محلی و تشکل های مردمی با حضور نمایندگان ایلات و عشایر استان های ˈگلستان، سمنان ، فارس مرکزی، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالیˈ و نیز برخی مدیران ستادی سازمان امور عشایری کشور در گنبدکاووس برگزار شد.
/600/622/
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن