محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828024455
ترانه كسب و كار ماست، اما...
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ایسنا-شوراي شعر و ترانهي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين روزها خبرساز است و احتمال جدايي سه عضو آن مطرح شده است. بنا بر اعلام برخي از اعضاي شورا، امروز قرار بود عبدالجبار كاكايي در شورا حضور يابد، تا با بحث دربارهي موضع خود و دو نفر ديگر از اعضاي شورا (محمدعلي بهمني و اهورا ايمان) دربارهي ادامه همكاريشان با اين شورا تصميمگيري شود، كه گويا به دلايلي، ميسر نشده است. در ميزگردي كه در يكي از جلسههاي اخير شوراي شعر و ترانه با حضور اعضا در دفتر شورا داشت، به بحث دربارهي فعاليتهاي شورا، سليقهيي و يا سليقهيي نبودن برخورد با آثار ترانهسرايان، منتشر نشدن كارهاي تصويبشده، جدايي عنوان شعر از دفتر موسيقي و شعر، پيوستن شعر به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مواردي ديگر پرداخت. در اين ميزگرد كه مشفق كاشاني (عباس كيمنش)، محمدعلي بهمني، پرويز بيگي حبيبآبادي، حسين اسرافيلي، محمود شاهرخي و عبدالجبار كاكايي در آن شركت داشتند، همچنين از اعمال نفوذهاي بيرون از شوراي شعر و ترانه سخن بهميان آمد. درحاليكه رييس از آنچه جوسازيهاي رسانهيي ميناميد، گلهمند بود، بر اينكه تصميمگيرندهي نهايي دربارهي ترانهها، اعضاي شورا هستند، تأكيد داشت. اما كاكايي به وجود اعمال نفوذهايي از بيرون اشاره كرد. از سويي، بيگي حبيبآبادي دليل منتشرنشدن آثار تصويبشده از سوي شورا را نه اعمال نفوذ نهادهاي ديگر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بلكه اقبال داشتن يا نداشتن خوانندهاي از ترانهها دانست. بهمني كه در حين ميزگرد مشغول بررسي ترانهاي بود، دربارهي خارج از ضوابط عمل كردن شورا تأكيد كرد: ما اينجا براي مميزي فكر ننشستهايم. اهورا ايمان هم عضو غايب در نشست بود كه جوانترين عضو اين شورا با ميانگين سني بالاي 40 سال است. گله از رسانهها مشفق كاشاني كه پس از سفر عليرضا قزوه به هند دوباره پشت ميز رياست جاي گرفته است، با ابراز گلهمندي از رسانهها، گفت: برخلاف آنچه برخي از رسانهها گفتند كه من پس از آمدن قزوه به شوراي شعر و ترانه، از اين شورا رفتهام، بايد بگويم كه هيچ موقع در اين مدتي كه جناب قزوه به اينجا آمد، من از شورا نرفتم؛ منتها وقتي او به رياست شوراي شعر و ترانه منصوب شد، با ابلاغي كه به من دادند، بهعنوان رييس برنامهريزي در همين شورا مشغول كار بودم؛ بنابراين اينكه در برخي رسانهها نوشتهاند مشفق رفت، مشفق آمد، بياساس است و تا اين لحظه حتا براي يك روز از شورا غيبت نداشتهام. سياستها تغيير نكردهاند مشفق كاشاني همچنين در پاسخ به تغيير كردن يا نكردن سياستهاي شوراي شعر و ترانه پس از عليرضا قزوه، اظهار كرد: بهطور كلي سياستها تغيير نكردهاند. البته آن موقعي هم كه قزوه به شورا آمد، در روال كار تغيير داده نشد، جز اينكه عبدالجبار كاكايي، محمدعلي بهمني و اهورا ايمان به شورا اضافه شدند. همچنين اقدام به برگزاري جشنوارهي شعر فجر كردند كه مفيد و تأثيرگذار بود؛ اما پس از خاتمهي اين برنامه، فعاليت شوراي شعر و ترانه به حالت اول بازگشت. يعني اين قسمت برنامهي تجليل از شاعران در جشنوارهي شعر فجر به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتقل شد و شورا چون گذشته بهكار رسيدگي به ترانهها پرداخت. ترانههاي پاپ و سالي 20هزار تا 25هزار ترانه وي در ادامه به بحت كمبود زمان براي رسيدگي به ترانهها اشاره كرد و افزود: با همين تعداد اعضاي شورا در گذشته تا قبل از رواج ترانههاي پاپ سالي 500 تا 600 ترانه را بررسي ميكرديم، ولي الآن با همان عده ساليانه حدود 20هزار تا 25هزار ترانه را بررسي ميكنيم. متولي شعر در ادامهي ميزگرد، وقتي از جدايي بخش شعر از دفتر موسيقي پرسيده شد، رييس از بيگي حبيبآبادي خواست توضيحاتي ارايه دهد. اين عضو شوراي شعر و ترانه نيز گفت: ما دو نوع فعاليت داريم و با دو حوزه روبهروييم؛ درواقع كاري كه اينجا صورت ميگيرد، تصويب آن بخش از مطالبي است كه بر روي كاست يا سيدي به مخاطب عرضه ميشود و اين كليت كار است. حال ميتواند شعر، ترانه يا دكلمه باشد؛ از اينرو آنچه توسط كاست و سيدي عرضه ميشود، تصويبش با شوراست و اينكه ميگويم شوراي شعر و ترانه، منظور ما همين كاري است كه اينجا صورت ميگيرد. اما بديهي است كه شعر در كشور ما دامنهاش بسيار گسترده است. درواقع شناسايي شاعران، تشكيل پرونده، كمك به شاعران و هدايت آنها، همچنين برنامهريزي براي شاعران و برنامههاي مختلف شعر چون جشنوارهها و كنگرهها از حوزهي مسؤوليت شوراي شعر و ترانه خارج است. او در پاسخ به اين پرسش كه متولي شعر در اين ميان كجاست، اظهار كرد: اين تصميمي است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گرفته است. درواقع تصميم گرفتهاند آنچه فعاليت در اين حوزه صورت گرفته، به دو بخش تقسيم شود. اجراي آهنگين بر روي كاست و سيدي به اينجا ميآيد و بقيهي فعاليتهايي كه در حوزهي شعر بايد انجام گيرد، مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و هدايت و حمايت و نظارت بر آن زيرمجموعهي معاونت فرهنگي است. حال چه كسي مسؤول خواهد شد و كار به كجا خواهد رسيد، از حيطهي اختيارات و مسؤوليت اينجا خارج است و معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد به آن پاسخ دهد. در حق برخي ارفاق ميشود در ادامه، محمود شاهرخي نيز به بحث پيوست و با تأكيد بر رعايت يكسري ملاحظات، به تغيير رويكرد به اقتضاي زمان اشاره كرد و يادآور شد: به اقتضاي زمان، نسبت به مضامين شعر يكوقت محدوديتهايي بود. از سويي در آنزمان دقت زيادي ميشد تا همهي ضوابط و اصول شعر رعايت شوند و هم به اوضاع و احوال نظام تعريضي نباشد. كما اينكه الآن هم بهطور نسبي رعايت ميشود؛ اما به اقتضاي برخي چيزها در حق برخي ارفاق ميشود. منتها الآن بهگونهاي ديگر به مسائل نگاه ميشود. يك مقدار وسعت نظر شاهرخي با بيان اينكه اين نگاه از وقتي كه موسيقي پاپ رايج شده، پديده آمده، با اشاره به يك دگرديسي در بررسي شعرها نسبت به گذشته، افزود: اكنون يك مقدار وسعت نظر پيدا شده است؛ يعني پاپ اقتضا ميكند كه برخي از مضامين با وسعت بينش ديده شوند و ايرادي ندارد. اينجا تنگنظري اعمال نميشود و آنهم به اقتضاي اوضاع و احولي است كه ايجاد شده است. چارچوب مدون و آييننامهاي نيست در حيطهي چارچوب يا خارج از چارچوب عمل كردن و لحاظ كردن سليقه و غلبهي روابط بر ضوابط ، محور ديگر ميزگرد ايسنا با اعضاي شوراي شعر و ترانه بود. حسين اسرافيلي در پاسخ دادن به اين موضوع پيشقدم شد و با بيان اين مطلب كه چارچوبي بهصورت مدون و مشخص نيست كه بگوييم طبق بند فلان آييننامه اينكار تصويب يا رد ميشود، اظهار كرد: درواقع كار بررسي آثار بيشتر با اجتهاد جمعي اعضا انجام ميشود و آثاري كه تعريضي دارند يا مسائل اخلاقي در آنها مشكل دارد، اجتهاد جمعي شوراست كه تعيين ميكند اثري تصويب يا رد شود. يعني چارچوب مدون و آييننامهاي نيست كه طبق بند فلان نبايد اثري تصويب شود. اين عضو شوراي شعر و ترانه رعايت موازين شرعي، اخلاقي و انقلابي را از شرايط تصويب ترانهها دانست و گفت: البته رعايت موازين در اولويت قرار دارند. اگر همهچيز هم رعايت شده باشد، اما موازين ادبي رعايت نشده باشد، باز كار به مشكل برميخورد. براي مميزي فكر كسي اينجا ننشستهايم محمدعلي بهمني هم قلم را غلاف كرد و با حضور پررنگتري در ميزگرد، در ادامهي سخنان اسرافيلي، به تجربهي شخصياش از حضور در شورا استناد و تصريح كرد: از مدتيكه آمدهام اينجا، چيزي كه شاهد آن هستم، اين است كه اعضاي شورا واقعا اينجا براي مميزي فكر كسي ننشستهاند. ما در بررسي اثر در نگاه اول روي ادبيات و شاعرانگي و همچنين ترانگي آن تأكيد داريم و در بخش پاپ اين ملاكها براي بررسي آثار رعايت ميشوند و اين فعاليت قابل دفاع است. آنچه كه بيرون ميگويند، با احترامي كه براي آنها قايلم، درست نيست. اينجا اينگونه نيست كه نظر شخصي كسي لحاظ شود؛ گرچه هر داوري نظر خود را نميتواند اعمال نكند. به آنچه ميانديشيم، شاعرانگي ادبيات و استحكام است و در ترانه هم براي ما ترانگي مهم است. با نگاه تازهتري بياييد! بهمني دربارهي اين موضوع كه ميانگين سني بالاي 40 سال اين شائبه را ايجاد ميكند كه اعضاي شورا نتوانند با ترانهسرايان جوان ارتباط بگيرند، گفت: اعضايي كه اينجا هستند، خودشان هم اين دوران را سپري كردهاند؛ يعني عاشقي كردهاند، اعتراض داشتهاند و...؛ تا زماني كه اين فضا براي ديگران ملموس نباشد، اين قضاوتها را ميكنند؛ اما درواقع اينگونه نيست. استاد مشفق روي كارهايي كه ما يك مكثي داريم، ميگويد اينها جواناند، بگذاريد كارشان را بكنند، و اصلا اينطور نيست كه اعضاي شورا جوانان را درك نكنند. منتها آنچه مهمتر است، كه بخشي از آن به خود جوانان برميگردد، اين است كه آنها هم بايد نوع تفكرشان را در ترانهي امروز تغيير دهند، كه نوعي كشف ناگفتهها و ناشناختهها باشد. اگر تكرارهاي هميشگي باشند، كه انجام شده و اينكه ما واقعا در پي اين باشيم كه به اين تكرارها تن در ندهيم، بله! گاهي اين كار را ميكنيم. من خودم وقتي كاري ميآيد و ميبينم تكراري است، فكر ميكنم شهامتش را داشته باشم، اگر حتا نام آشنايي هم باشد، بنويسم اين كار تكراري است. ولي باز منظور ما اين نيست كه اين عزيز را از اين فضا دور كنيم؛ منظور ما اين است كه با نگاه تازهتري بياييد. حتيالمقدور نميگذاريم كسي ناراضي برود مشفق كاشاني نيز درصدد ارايهي پاسخي برآمد و تأكيد كرد كه در شوراي شعر و ترانه به روي جوانان باز بوده و هست. او متذكر شد: در بررسي ترانهها گاهي اين مسائل پيش آمده كه جوان مدعي ميآيد با اعضاي شورا شايد نيم ساعت و يا يك ساعت بحث ميكند. راهنمايي ميكنند و حتيالمقدور نميگذاريم ناراضي از اينجا برود بيرون. همه يكدل و يكجهت پرسش از دوگانگي و تشتت در شوراي شعر و ترانه بر رييس گران آمد و بيدرنگ گفت: اينكه در محافل و رسانهها گفتهاند در شورا دوگانگي است، قبول ندارم؛ زيرا اعضاي شوراي همه يكدل و يكجهت دارند كار ميكنند. اگر ترانهاي مورد اعتراض قرار بگيرد، سه نفر از اعضاي شورا دوباره آن را بررسي ميكنند و درنهايت با نظر اكثريت، رأي را در مورد آن ترانه اعلام ميكنيم؛ از اين رو اينكه گفته ميشود در شورا دو گرايش وجود دارد، درست نيست و همه همواره در يك جهت براي مردم كار ميكنيم. نه رديف بودجه و نه اعتباري مشفق كاشاني در ادامه با بيان اين مطلب كه يك مورد را ميخواهم عرض كنم كه شايد خارج از بحث باشد، به استقبال يك تكذيبيهي ديگر رفت و افزود: در برخي از رسانهها گفته ميشود شوراي شعر و ترانه با بودجهي خود اعضا را به خارج از ايران ميفرستد و همچنين در داخل ايران به آنها هزينهي سفر ميدهد. اصلا اينطور نيست و صريحا ميگويم شوراي شعر و ترانه نه رديف بودجه و نه اعتباري در اختيار دارد. تنها چيزي كه پرداخت ميشود، يك حقالزحمهي جزيي است كه هر دو سه ماه يكبار به اعضاي شورا داده ميشود. دوگانگي نداريم پرويز بيگي حبيبآبادي در تأييد سخنان مشفق تصريح كرد: اشاره كرديد به دوگانگي در شورا؛ در حاليكه اينطور نيست. همچنين سن اعضاي شورا از يك تركيب منطقي برخوردار است. جوانترين عضو اين شورا اهورا ايمان و بعد از آن، عبدالجبار كاكايي است و همينطور افزايش پيدا ميكند. همهي عزيزان با اطراف خودشان ارتباط تنگاتنگي دارند؛ اما قضاوت بايد از نزديك صورت گيرد. البته قريب به اتفاق عزيزاني كه به شورا مراجعه ميكنند، جواناند و اين دلالت بر اين است كه ما با قشر جوان جامعه ارتباط داريم و اكثر آنها پاسخ سؤالهايي را كه مطرح ميكنند، ميگيرند و اكثرشان متقاعد ميشوند و راضي برميگردند. اكثرشان پس از جلساتي كه استادان، آنها را توجيه ميكنند، به شورا علاقهمند ميشوند و درخواست دارند كه جلسات نقد و آموزش ترانه از طريق همين شورا شكل گيرد و تداوم پيدا كند. اينها دلالت بر اين دارد كه شورا از اطراف خود درك صحيحي دارد. شعرهايي حاصل جنگ و جدلهاي خارج از شورا اين شاعر در ادامه از نگاه شورا به آثار بهعنوان نگاهي تخصصي ياد كرد و افزود: با توجه اينكه بيشتر اتفاقات در حوزهي شعر پاپ ميافتد، در اين حوزه نيز اعضا با آنها ارتباط ميگيرند؛ اما ما با شعرهايي روبهروييم كه فاقد هرگونه ارزش ادبي هستند؛ يعني نه شعر و نه نثرند. هيچچيز نيستند؛ يعني چيزي هستند كه از ذهن يك نفر آمده روي كاغذ كه فكر ميكند اين شعر است. برخي مواقع با شعرهايي روبهرو ميشويم كه حاصل جنگ و جدلها و مناظرههاي خارج از شورا هستند؛ مثلا فلان شاعر با فلان خواننده مشكل دارد و آمده شعري گفته كه تعريضي دارد به فلان خواننده. بديهي است ما در اينجا حافظ منافع مردم هستيم و شعرهايي كه از سلامت لازم برخوردار باشند، هيچ منعي در آنها نيست. از سويي، حسين اسرافيلي با رويكردي ديگر و با تأكيد بر گستردگي سرزمين ايران و وجود قوميتها، لهجهها و... بر صيانت از حقوق تمام شهروندان اذعان دارد. بانك ترانه يك پوشه مانده است بانك ترانه كه پيش از اين در دوران مديريت عليرضا قزوه، طرح تأسيس آن توسط محمدعلي بهمني، عبدالجبار كاكايي و اهورا ايمان در شورا مطرح شده بود، موضوعي بود كه مشفق كاشاني با اظهار بياطلاعي، از بهمني خواست توضيحاتي دربارهي آن ارايه كند. بهمني هم در اينباره گفت: بانك ترانه با هدف كمك به شاعران و ترانهسراهاي شهرستاني تأسيس شده تا بتوانيم خوانندگان و آهنگسازان را به آنجا ارجاع دهيم. وي در پاسخ به اين سؤال كه بانك ترانه كجاي كار است، گفت: بانك ترانه اكنون يك پوشه است. درگيري با اعمال نفوذهاي بيرون از شوراي شعر و ترانه در ادامهي ميزگرد، از اعمال نفوذ و منتشر نشدن ترانههايي كه از تصويب شورا گذشتهاند، سخن به ميان آمد. عبدالجبار كاكايي كه در بخشهاي پاياني ميزگرد به دفتر شورا وارد شد، اظهار كرد: اعمال نفوذهاي بيرون از شوراي شعر و ترانه مسألهاي است كه با آن درگيريم و در پي حل و فصل آن هستيم. استاد مشفق در جريان است كه از گذشته هم سابقه داشته نفوذهايي خارج از شورا براي جلوگيري از انتشار برخي آثار صورت ميگرفته و همچنين راههايي بوده براي انتشار برخي از آثار بدون اجازهي شورا، يعني هر دو شكل آن بوده است. عمل فراتر از قانون اين شاعر در ادامه افزود: اينكه چرا حجم زيادي از آثاري كه تصويب ميشوند، منتشر نميشوند، مسألهاي است كه هنوز شورا با آن درگير است و به نتيجهي زيادي نرسيدهايم كه با قاطعيت بگويم تمام آثاري كه ما تصويب ميكنيم، منتشر ميشوند. اين بهخاطر وجود نهادهاي متفاوت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و فيلترهايي كه فراتر از قانون عمل ميكنند؛ قانوني كه شورا بر اساس آن عمل ميكند. كار ما از نظر علمي تعريفشده است. جزء به جزء اين موارد مصاديقي داشته و عمل شده است؛ مثلا جلوگيري از اهانت به اديان و مليتها، نكاتي است كه شورا بايد بهعنوان وظايف قانونياش انجام دهد. اما گاهي اوقات نهادهايي خارج از قانون و بالاتر از قانون، كما اينكه در بيشتر بخشهاي ما وجود دارند، تصميمگيرندگان نهايي هستند؛ براي مثال ما اطمينان نداريم ترانهسرايي كه ترانهاش تصويب ميشود، اسمش روي ليبل نوار درج شود. اينها به هر حال ضوابطي خارج از اراده و ادارهي شور است. شورا تلاش ميكند اين مسأله را حل كند و ما بهعنوان يك نهاد ملي سعي ميكنيم حقوق مصنفين، هنرمندان و ترانهسراها را تا آنجا كه در توان و قدرتمان هست، حفظ كنيم. نبود توافق شاعر و ترانهسرا با خواننده و آهنگساز از سويي، عضو ديگر شوراي شعر و ترانه، بيگي حبيبآبادي، معتقد است: علت به بازار نيامدن ترانهاي كه از تصويب شورا گذشته، ناشي از نبود توافق شاعر و ترانهسرا با خواننده و آهنگساز است. ما تصميم قطعي را ميگيريم اما مشفق كاشاني كه نگاهي ديگر دارد، در اينباره گفت: در مدت خيلي كوتاهي اطلاع پيدا كرديم آثاري كه شورا درباهشان نظر داده، اشخاص و افرادي در مركز موسيقي نظر عكسش را دادهاند و با صحبتهايي كه با محمدحسين احمدي - مدير كل دفتر موسيقي وزارت ارشاد - انجام داديم، جلو اين كار گرفته شد و الآن اگر در دفتر موسيقي به شعري ترديد داشته باشند، براي تجديد نظر ميفرستند و ما هستيم كه تصميم قطعي را ميگيريم. شورا به اين شكل نبايد باشد اما محمدعلي بهمني در پي مطرح شدن احتمال كنارهگيري او، عبدالجبار كاكايي و اهورا ايمان از شوراي شعر و ترانه، لحاظ نكردن نگاهشان را دليل كنارهگيري عنوان كرد. اين عضو شوراي شعر و ترانه امروز (سهشنبه) به خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: همه بهدنبال ارائهي خدمتي به نفس تازهي ترانه هستند و در اين ترديدي نيست. اما نوع انجام اين قضايا خيلي مهم است. آنچه الآن به نظر ما ميرسد، اين است كه شورا به اين شكل نبايد باشد. بهمني در ادامه افزود: اينجا كارهايي ميآيد و قبول ميشود كه بعد از جايي ديگر رد ميشود، يا اگر قبول نشود و رد شود، مجوزي ميگيرد براي كارهاي زيرزميني و آنسوي آب. همين كه متوجه ميشوند شعري در شورا رد شده، انگار يك حادثهي اجتماعي در آن بوده و شورا نخواسته به آن مجوز دهد؛ درصورتيكه اصلا اينطور نيست، بلكه فقط بهخاطر نداشتن شاعرانگي و ترانگي و ادبيات است. اين شاعر تصريح كرد: اگر اين شورا بهصورت كارگاهي فعاليت خود را دنبال كند و براي عزيزاني كه شوق ترانهسرايي دارند، كار جدي انجام شود، در اين صورت كار به يك مسير صحيح كشيده ميشود. او در ادامه خاطرنشان كرد: ما اگر بدانيم اينجا مؤثر نيستيم، شورا را ترك ميكنيم. آن روز هم در ميزگردي كه با ايسنا بود، اشارهاي داشتم كه ما نيامدهايم اينجا براي مميزي فكر مردم؛ آمدهايم به شعر و ترانه كمك كنيم. بهمني افزود: در مورد خودم بايد بگويم كه من از بندرعباس ميآيم به جلسه شورا و يك رفت و برگشت 130هزار تومان هزينه دارد و در ماه دو بار براي اين منظور يا بيشتر به تهران ميآيم. در مقابل، چيزي كه ميگيريم، ثلث ثلث اين نيست! درواقع اين را به خاطر اينكه وظيفه ميدانستم، انجام ميدادم. الآن هم ميبينم عملا كارمان بردي ندارد؛ به اين دليل كه نگاهمان لحاظ نميشود، و اين چيزها آم را اذيت ميكند. منتها الآن نميخواهم عزيزاني را كه سالهاست در آنجا هستند، زير سؤال ببرم؛ چون چنين روحيهاي ندارم. خودم را كنار ميكشم، تا اين مسأله نباشد. شوراي فرمايشي! قرار بود امروز عبدالجبار كاكايي براي گفتن نظراتشان و تصميم نهايي براي ماندن يا رفتن، در جلسهي شورا حاضر شود، كه گفت، بهدليل بيماري اين موضوع ميسر نشده است و در چند روز آينده به شورا خواهد رفت. كاكايي همچنين از شوراي شعر و ترانه بهعنوان يك شوراي فرمايشي ياد كرد و گفت: دوستان موافق نيستند كه شوراي علمي منحل شود. آنها ميخواهند همين شكلي كه هست، بماند. درواقع شورا يكدست نيست. ما پيشنهاد انحلال شوراي علمي را دادهايم تا مسألهاي بهنام مجوز ترانه نباشد، كه هم جلو اين سوءاستفادهي اقتصادياش گرفته شود و هم سليقهي عدهاي محدود، بر كل ترانهي كشور اعمال نشود. سعي كرديم نظارت محتوايي آثار محدودتر شود؛ اما هنوز اين نظارت محتوايي ادامه دارد و اين شورا در ظاهر كار علمي ميكند. همچنين فيلترهاي بالاتر از شورا وجود دارند كه دربارهي ترانهها نظر ميدهند و شورا بيشتر حكم يك مشاور را دارد و وزارت ارشاد حكم كارفرما را. او در پايان تصريح كرد: نسل جوان ترانهسرا از من، محمدعلي بهمني و اهورا ايمان انتظار نداشته باشند پيشينه و شخصيت خودمان را در شورايي كه هيچ اراده، توان و قدرتي ندارد، معامله كنيم. انتهاي پيام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]
صفحات پیشنهادی
ترانه كسب و كار ماست، اما...
ترانه كسب و كار ماست، اما...-ایسنا-شوراي شعر و ترانهي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين روزها خبرساز است و احتمال جدايي سه عضو آن مطرح شده است. بنا بر اعلام برخي از ...
ترانه كسب و كار ماست، اما...-ایسنا-شوراي شعر و ترانهي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين روزها خبرساز است و احتمال جدايي سه عضو آن مطرح شده است. بنا بر اعلام برخي از ...
موانع ، پی آمد ها وکلید های طلایی ارتباطی
هر كار ما نوعي ارتباط است؛ ما هر روز، به گونههاي مختلف با يكديگر در ارتباطيم تا انديشه. ... از پيش تعيين شده يا اتفاقي، فعال يا منفعل به هرحال يكي از ابزارهاي كليدي ارضاء نيازها، كسب نتايج و متجلي ساختن آرزوهاي ماست. .... ترانه كسب و كار ماست، اما.
هر كار ما نوعي ارتباط است؛ ما هر روز، به گونههاي مختلف با يكديگر در ارتباطيم تا انديشه. ... از پيش تعيين شده يا اتفاقي، فعال يا منفعل به هرحال يكي از ابزارهاي كليدي ارضاء نيازها، كسب نتايج و متجلي ساختن آرزوهاي ماست. .... ترانه كسب و كار ماست، اما.
وقتي آهنگ جدايي سر ميدهيم
ترانه كسب و كار ماست، اما... متولي شعر در ادامهي ميزگرد، وقتي از جدايي بخش شعر از دفتر موسيقي پرسيده شد، رييس .... همچنين فيلترهاي بالاتر از شورا وجود دارند كه ...
ترانه كسب و كار ماست، اما... متولي شعر در ادامهي ميزگرد، وقتي از جدايي بخش شعر از دفتر موسيقي پرسيده شد، رييس .... همچنين فيلترهاي بالاتر از شورا وجود دارند كه ...
حجم كار انجام شده مهمتر از ساعت كار است
ترانه كسب و كار ماست، اما... اينجا تنگنظري اعمال نميشود و آنهم به اقتضاي اوضاع و احولي است كه ايجاد شده است. ... ميشود، اظهار كرد: درواقع كار بررسي آثار بيشتر با ...
ترانه كسب و كار ماست، اما... اينجا تنگنظري اعمال نميشود و آنهم به اقتضاي اوضاع و احولي است كه ايجاد شده است. ... ميشود، اظهار كرد: درواقع كار بررسي آثار بيشتر با ...
جدايي عبدالجبار كاكايي از شوراي شعر و ترانه
ترانه كسب و كار ماست، اما... بنا بر اعلام برخي از اعضاي شورا، امروز قرار بود عبدالجبار كاكايي در شورا حضور ... تصويبشده، جدايي عنوان شعر از دفتر موسيقي و شعر، ...
ترانه كسب و كار ماست، اما... بنا بر اعلام برخي از اعضاي شورا، امروز قرار بود عبدالجبار كاكايي در شورا حضور ... تصويبشده، جدايي عنوان شعر از دفتر موسيقي و شعر، ...
کار ما یا قانون طبیعت
کار ما یا قانون طبیعت-هیچ چیز بدون علت نیست، برای هرچیز علتی وجود دارد. تنها ذهن محدود ماست که نمیتواند علت را پیدا کند. دنیای واقعی هیچ شباهتی به دنیای ... ۲) ”کارما“ئی که از ابتدای تولد تاکنون کسب کردهایم. ۳) ”کارما“ئی که اکنون انجام میدهیم و ...
کار ما یا قانون طبیعت-هیچ چیز بدون علت نیست، برای هرچیز علتی وجود دارد. تنها ذهن محدود ماست که نمیتواند علت را پیدا کند. دنیای واقعی هیچ شباهتی به دنیای ... ۲) ”کارما“ئی که از ابتدای تولد تاکنون کسب کردهایم. ۳) ”کارما“ئی که اکنون انجام میدهیم و ...
کاکایی: طرف دانش ادبی ندارد آنوقت میآید توی کار ترانه گفتن
کاکایی: طرف دانش ادبی ندارد آنوقت میآید توی کار ترانه گفتن-فرهنگ > چهرهها - مجموعه ... به نظرم شعر محاوره یکی از غنیترین و تاثیرگذارترین انواع شعری ماست. ... اما اینکه تا این حد روی شعر بودن این آثار تاکید دارم، به این دلیل است که نیت من از ... ای برای رفع کدورت · کدامین راه روشن · ايران مقام سومي واليبال جوانان جهان را كسب كرد ... ...
کاکایی: طرف دانش ادبی ندارد آنوقت میآید توی کار ترانه گفتن-فرهنگ > چهرهها - مجموعه ... به نظرم شعر محاوره یکی از غنیترین و تاثیرگذارترین انواع شعری ماست. ... اما اینکه تا این حد روی شعر بودن این آثار تاکید دارم، به این دلیل است که نیت من از ... ای برای رفع کدورت · کدامین راه روشن · ايران مقام سومي واليبال جوانان جهان را كسب كرد ... ...
كدام محیط دندانپزشكی مناسب كودك ماست
كدام محیط دندانپزشكی مناسب كودك ماست-کودکان از نظر دندان پزشکی طبق طبقه بندی wright سه نوع می باشد. ... احادیث و روایات: امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است. .... خلاقيت در دنياي كسب و كار شرط بقاست ...
كدام محیط دندانپزشكی مناسب كودك ماست-کودکان از نظر دندان پزشکی طبق طبقه بندی wright سه نوع می باشد. ... احادیث و روایات: امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است. .... خلاقيت در دنياي كسب و كار شرط بقاست ...
ترانه علیدوستی در گلدن گلوب در کنار فرهادی بود!
ترانه علیدوستی در گلدن گلوب در کنار فرهادی بود!-ترانه علیدوستی در ... از آنجا که این گره ای است که در قصه باز نمی شود و چیزی است که ما گاه با آن در همه جوامع رو به رو هستیم. هرجا ناعدالتی ... شکلی از تفاهم بین ماست که کار کردن را برایمان دلپذیر می کند. ... چون نماد این جشنواره سیمرغ است و کسب آن هم قطعا خوشحال کننه است. اما صادقانه ...
ترانه علیدوستی در گلدن گلوب در کنار فرهادی بود!-ترانه علیدوستی در ... از آنجا که این گره ای است که در قصه باز نمی شود و چیزی است که ما گاه با آن در همه جوامع رو به رو هستیم. هرجا ناعدالتی ... شکلی از تفاهم بین ماست که کار کردن را برایمان دلپذیر می کند. ... چون نماد این جشنواره سیمرغ است و کسب آن هم قطعا خوشحال کننه است. اما صادقانه ...
افزایش شدید تقاضای کار در کشور
افزایش شدید تقاضای کار در کشور جمعیت 25 تا 29 ساله ها در سال جاری موج دوم تقاضای ورود به ... احادیث و روایات: امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت .... کاسبی کساد است-اقتصاد > بازار مالی - گزارشی از بازار کسب و کار در 3 ماهه اخیر . ... تورم-1- مقدمه تورم يكي از موضوعات مهم در كشور ماست.
افزایش شدید تقاضای کار در کشور جمعیت 25 تا 29 ساله ها در سال جاری موج دوم تقاضای ورود به ... احادیث و روایات: امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت .... کاسبی کساد است-اقتصاد > بازار مالی - گزارشی از بازار کسب و کار در 3 ماهه اخیر . ... تورم-1- مقدمه تورم يكي از موضوعات مهم در كشور ماست.
-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها