تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802158079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع طبیعی بستر توسعه استان گیلان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

منابع طبیعی بستر توسعه استان گیلان است رشت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: منابع طبیعی بستر توسعه استان محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈرحمت الله رحمانیˈ روز چهارشنبه در دیدار مدیران ستادی و شهرستانی منابع طبیعی گیلان با استاندار افزود: توسعه استان گیلان تا حدودی به منابع طبیعی بستگی دارد و پاسخ استعلام ها برای ساخت زیرساخت ها اعم از صنعت و کشاورزی به این اداره کل بر می گردد.
وی اظهار داشت: گیلان از نظر تراکم جمعیتی دومین استان کشور پس از تهران محسوب می شود و در این استان یک میلیون و 500 هزار بهره بردار وجود دارد که این تعداد بهره بردار، دو برابر ظرفیت مراتع استان هستند.
وی خاطرنشان کرد: 80درصد عرصه های جنگلی استان در اختیار 27هزار خانوار ساکن در جنگل می باشد که تمام جنبه های زندگی آنان به جنگل بستگی دارد.
رحمانی بیکاری ، تورم و وضعیت دشوار معیشتی مردم را از عوامل فشار به منابع طبیعی استان دانست و گفت: این کار فشار کاری نیروهای منابع طبیعی را افزاش می دهد و به امکانات و همکاری بیشتری نیاز دارد.
وی افزود: در گیلان بدون جنگل و مرتع زندگی ممکن نیست و منابع حیاتی استان نظیر فراوانی آب شرب ، بارندگی و کشاورزی به جنگل وابسته است و جنگل ها مهمترین ذخیره گاه آب بخصوص آب شرب محسوب می شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان یادآورشد: با انجام 13هزارهکتار جنگلکاری در بالادست ماسوله، این شهرک تاریخی از خطر سیل در امان مانده که این جنگل کاری ها نیاز به نگهداری و مراقبت مقامات استانی و محلی دارند.
رحمانی خاطرنشان کرد: برای کاشت جنگل و پرداخت حق و حقوق دامداران در مناطق بالادست شهرک ماسوله ، 40میلیارد ریال در سال های گذشته از اعتبارات ملی پرداخت شده و برای ساماندهی دامداران آستارایی نیز 40 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.
وی اعتبارات منابع طبیعی را 35 میلیارد ریال ذکر کرد و آن را در مقایسه با فعالیت و وظایف این اداره کل اندک دانست و افزود: گیلان به دلیل حفظ جنگل ها، کمتر از استان همجوار مانند مازندران دچار سیل می شود و مشکلات استان گیلان بیشتر آبگرفتگی است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم این استان در معرض سیل و تخریب قرار نگیرد، باید به منابع طبیعی توجه بیشتری شود.
مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: جنگل های گیلان از نظر تراکم توده مقام اول کشوری را دارد و در سال از سه نهالستان این استان، چهار میلیون اصله نهال تولید می شود .
وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی گیلان توفیقاتی در کشور از جمله در تولید زراعت چوب داشته که در 10 سال گذشته رتبه این اداره کل از سیزدهم هم اکنون به اول رسیده است.
رحمانی به ایجاد جایگاه اشتغال در بخش زراعت چوب اشاره کرد و اظهار داشت: این استان تنها استانی است که تولید چوب صنوبر در آن به آبیاری نیاز ندارد و بهترین نهال ها در آن تولید می شود و آمادگی دارد نهال کشور را هم تولید کند.
وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی گیلان در ممیزی مرتع مقام دوم کشور را دارد و 167هزارهکتار طرح مرتعداری در این استان ایجاد شده، گفت: این اداره کل در یگان حفاظت جنگل و روابط عمومی مقام برتر کشوری را به دست آورده و در طرح شهید رجایی ( حفظ انفال ) مقام اول را دارد.
به مناسبت هفته منابع طبیعی ، مدیرکل و معاونان ، روسای ستادی و شهرستان های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این اداره کل روز چهارشنبه در آغاز هفته منابع طبیعی با استاندار گیلان دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند.
استان گیلان با دارا بودن 565 هزار هکتار جنگل و 254هزارهکتار مرتع ، پر تراکم ترین و بکر ترین جنگل های کشور را دارد و این جنگل ها و مراتع حدود 80 درصد وسعت استان را شامل می شوند.
همه ساله از 15 تا 21 اسفندماه به هفته منابع طبیعی اختصاص داده شده و در این هفته، آیین ها و برنامه های ویژه ای برای برگزاری جشن نهال کاری برگزار می شود.ک/2
619/695
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن