تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802675821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع مشکلات گیلان با رویکرد حفظ منابع طبیعی امکانپذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رفع مشکلات گیلان با رویکرد حفظ منابع طبیعی امکانپذیر است رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: باید مشکلات اقتصادی و اشتغال استان با رویکرد حفظ منابع طبیعی و طبیعت زیبای گیلان رفع شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ روز چهارشنبه در دیدار با مدیران و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار داشت: با رویکرد حفظ منابع طبیعی و کشاورزی، با ایجاد صنایع غیرآلوده موافقت می شود.
وی با اشاره اینکه استان گیلان رتبه دوم بیکاری در کشور را دارد، افزود: ایجاد اشتغال و توسعه استان در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و درسال آینده با حل مشکلات این استان باید در ردیف 10 استان اول کشور قرار گیرد.
وی ادامه داد: منابع طبیعی فراتر از استان و کشور است و این ثروت خدادادی متعلق به همه جامعه است و میراثی است که به همه آیندگان تعلق دارد و باید در حفظ آن بکوشیم.
به گفته نجفی؛ اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید با همکاری و فعال کردن گروه های مردم نهاد در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم .
وی با اشاره به مشکلات بیکاری استان گیلان گفت: گیلان ، از نظر اشتغال وضعیت خوبی ندارد و از لحاظ بیکاری جزو دومین استان بیکار کشور است که همه بخش ها و ادارات باید دست به دست هم دهند تا بتوان مشکلات این استان را حل کرد.
وی یادآور شد: بخشی از منابع طبیعی که برای سرمایه گذاری در اختیار اشخاص و شرکت ها قرار گرفته و حق آنها نبوده و یا آنها بلا تکلیف گذاشته اند، باید باز پس گرفته شود.
نجفی افزود: اراضی کشاروزی گیلان نباید به ساخت صنایع سنگین نظیر فولاد و خودروسازی اختصاص یابد زیرا جاده های استان برای گردشگری ساخته شده و پذیرای خودروهای سنگین نیستند.
استاندار گیلان اظهار داشت: با واگذار و اختصاص یکصد هکتار اراضی کشاورزی مرغوب استان به ساخت کارخانه خودروسازی موافقت نشده و به همین دلیل از هر طرف به استانداری فشار سنگین وارد می شود.
وی تصریح کرد: یک شرکت اروپایی قرار است با در اختیار گرفتن یکصد هکتار اراضی مرغوب کشاورزی سفیدرود سابق در گیلان خودروهای چینی تولید کند.
وی تاکید کرد: ما به صنعتی که پس از دو سال تعطیل شود در استان نیاز نداریم ولی از صنایعی که کمترین آلودگی را برای استان داشته باشند، حمایت می کنیم.
استاندارگیلان گفت: من موافق نیستم که 100هکتار از اراضی کشاورزی سفیدرود در اختیار کارخانه فولاد قرار گیرد بلکه حفظ کشاورزی استان باید در اولویت باشد .
وی اظهار داشت: با ساخت کارخانه پتروشیمی در منطقه لوشان رودبار موافقت شده و این کارخانه در آن منطقه ساخته می شود.
وی افزود: گیلان به تولید چهارمیلیون ظرفیت فولادی نیاز ندارد و جاده های آن برای گردشگری طراحی شده و ما باید این جاده ها را برای گردشگران غنیمت بشماریم و حفظ کنیم .
وی ادامه داد: در دیلمان کارخانه سیمان ساخته شده بدون اینکه جاده ای برای آن اختصاص یافته باشد و این مسیر زیبا بین سیاهکل و دیلمان که برای گردشگران و مسافران است، گنجایش رفت و آمد تریلرها و خودروهای سنگین حمل بار سیمان را ندارند.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای نسل جوان و حفظ جنبه گردشگری گیلان افزود:ما موظف هستیم که 40درصد اشتغال استان را از طریق گردشگری تامین کنیم ولی با وضعیت فعلی گردشگری نقشی در تولید اشتغال استان ندارد.
وی یادآور شد: اکثر این مسافران حتی خریدهای خود را در استان ها دیگر انجام می دهند و یاد می گیرند در فضای مناسبی که در استان فراهم شده ، زباله های خود را هر جا که می خواهند در طبیعت شکننده این استان رها کنند.
وی با اشاره به اینکه طبیعت گیلان با 15سال پیش هیچ تفاوتی نکرده و بلکه بسیار بدتر و آلوده تر شده است یادآور شد: شهر انزلی که هم زیبایی دارد و هم مردم آن از فرهنگ بالایی برخوردارند ولی سواحل دریا و تالاب آن به شدت آلوده است .
نجفی بر زیباسازی شهرها بخصوص زیباسازی ورودی های شهرهای گیلان تاکید و بیان کرد: در حاشیه جاده ها باید درختکاری انجام شود و هم از درختان کاشته شده نگهداری شود.
وی گفت: ما اعتقاد داریم با حفظ فضای سبز باید بخشی از اشتغال را با طبیعت زیبای استان بدست آوریم و باید پارک های جنگلی با حفظ جنگلکاری ایجاد شود و اگر سدی دراین استان ساخته می شود، باید دو برابر آن در جاهای دیگر استان درختکاری صورت گیرد.
در آستانه هفته منابع طبیعی ، مدیرکل و مدیران ستادی ، کارشناسان و مسوولان شهرستانی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان روز چهارشنبه با استاندار گیلان دیدار کردند.ک/2
619/695
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن