تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802536317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غفلت 100ساله سازمان جنگلها از نقش مردم/گذر هر توسعه از منابع طبیعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

غفلت 100ساله سازمان جنگلها از نقش مردم/گذر هر توسعه از منابع طبیعی کرج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم در حفاظت و احیای منابع طبیعی گفت: سازمان جنگلها و آبخیزداری کشور در عمر یکصد ساله خود از نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی غفلت کرده است.


به گزارش ایرنا، ˈحسین میررجبیˈ روز دوشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی (21-15 اسفند ماه) درجمع خبرنگاران افزود: این سازمان همواره به صورت تک محوری کار احیاء، حفاظت ، حراست و آبخیزداری را در کشور برعهده داشته که این امر موجب تغییر نگرش مردم به منابع طبیعی و خدادادی شده است.
میررجبی بیان کرد: از امسال سازمان جنگلها و آبخیزداری با نگاه مردم محوری وارد این عرصه شده و تصمیم بر آن گرفته شد تا مردم در حوزه حفاظت و توسعه عرصه های طبیعی میدان دار شوند.
وی با اشاره به اینکه شعار هفته منابع طبیعی امسال ˈبا مردم برای مردم ˈ انتخاب
شده، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برای مشارکت دادن مردم در اجرای فعالیت ها در این حوزه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 50 نشست با حضور مردم و انجمن های مختلف در سطح شهرستانهای تابعه استان برگزار کرده و هفت شرکت تعاونی در استان برای اجرای فعالیت ها و طرحهای استانی شناسایی شده اند.
مدیر کل منابع طبیعی استان البرز، اجرای طرح ترسیب کربن در استان را از جمله طرح هایی برشمرد که در سال جاری با مشارکت روستاییان آغاز شده است .
وی گفت: گازهایی در سطح زمین همچون دی اکسید کربن وجود دارند که تنفس آنها برای مردم خطرناک است و در اجرای این طرح با مشارکت مردم روستاییان و تشکل های تعاونی، فعالیت های احیای زمین و منابع طبیعی بطوری انجام می شود تا اکسیژن لازم را برای حیات انسانها فراهم شود.
وی افزود: این طرح در اشتهارد با یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

***جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه
میررجبی در ادامه یکی از اهداف اجرای طرح ترسیب کربن را ایجاد اشتغال برای ساکنان روستاها و جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه عنوان کرد و بیان داشت: یکی از مهم ترین دلایل خالی شدن روستاها از جمعیت، بحث اقتصادی و فقر مردم است که در این طرح ، بودجه جذب و برای اجرای طرحها در اختیار مردم روستایی قرار می گیرد.
وی یکی دیگر از طرح های مردمی در سال جاری را طرح دامنه جنوبی برشمرد و گفت: طرح دامنه جنوبی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انجام می شود که 28 میلیارد ریال اعتبار برای انجام آن در سطح 54 هکتارزمین
اختصاص یافته است.

***رسانه ها منابع طبیعی را بصورت مرتب رصد کنند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با گلایه از برخی از رسانه های استانی افزود: بعضی از رسانه ها طی سال از این بخش غفلت کرده و فقط در هفته منابع طبیعی این بخش را می بینند در حالیکه ما انتظار داریم مرتب این حوزه را رصد کرده و وضعیت
پروژه ها را پیگیری کنند.
وی نقش رسانه ها را در زمینه اطلاع رسانی مسایل زیست محیطی و منابع طبیعی ارزشمند و حساس دانست .
*** توزیع 150 هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی
میررجبی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:
150 هزار اصله نهال رایگان غیرمثمربین مردم توزیع می شود که در سطح شهرک های صنعتی، دهستانها، بخش ها و سایر مناطق کاشته شود.
وی به تشریح برنامه ها پرداخت و افزود: دراولین روز از هفته منابع طبیعی در منطقه باغستان کرج جشن درختکاری برگزارمی شود و برگزاری مراسم مشترک با جمعیت البرز سبز و سایر تشکل های مردم نهاد استان، شرکت در نماز جمعه و توزیع نهال، کوهپیمایی و غرس نهال، اجرای مراسم درختکاری در آسایشگاه کهریزک محمدشهر و جنگل کاری 20 هکتاری در ماهدشت از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته است.
این مسوول سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی در مدارس استان، تشکیل انجمن صنفی مرتعداران استان البرز، راهپیمایی طبیعت، مراسم مشترک با شرکت شهرک های صنعتی استان، مراسم کاشت نهال با حضور اصحاب رسانه، نهالکاری 140 هکتاری در اشتهارد و حوزه علمیه خواهران کرج نیز از دیگر مراسم این هفته است.ک/2
693/ 691
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن