تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816185004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش انسان فراصنعتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انیمیشن کوتاه اسکار 2014؛ چالش انسان فراصنعتی شهرکرد-ایرنا- هشتاد و ششمین مراسم اهدای جایزه اسکار در حالی دو روز پیش پایان یافت که انتخاب یک انیمیشن کوتاه ،نگاه منتقدان را به خود جالب کرد.


انتخاب انیمیشن کوتاه ˈMr. Hublot ˈ به عنوان بهترین انیمیشن کوتاه سال 2013 در مراسم اسکار را شاید بتوان نقطه آغازی برای توجه بیشتر مردم به آثار هنری کوتاه در سال جدید میلادی قلمداد کرد.
انیمیشن کوتاه آقای هوبلت، داستان یک تعمیرکار تنها در جهان ماشینی است که این سرگشتگی کاراکتر فیلم را می تواند نقدی زیرکانه بر جهان فراصنعتی غرب دانست.
انسان تک بعدی این فیلم کوتاه،دارای کد و رمزگانی است که واکاوی رمزگان حک شده روی پیشانی کاراکتر انیمیشن،نشان از آن دارد که انسان های صنعتی جهان فراصنعتی محکوم به تنهایی می باشند.
جهان این فیلم ،دنیای انسان های کاربلدی است که خود تولید کننده نیستند اما جهان صنعتی نیازمند آنان است و این افراد مکانیکی تنها به انسان های ماشینی مبدل شده اند و در این میان ،فقط بازسازی صنعتی آنها را به زندگی مجاب می کند.
از منظر جامعه شناسی فیلم،تنهایی انسان ها فقط در جهان صنعتی و فراصنعتی رخ می دهد و زندگی تک نفری محصول صنعتی شدن افراد جامعه است.
زیست بوم این انیمیشن کوتاه ،جهانی بدون احساسات است که هر روز برای نو شدن نیاز به تعمیر و بازسازی دارد و در این جهان صنعتی خبری از عواطف انسانی و اجتماعی نیست.
کاراکتر اصلی انیمیشن کوتاه آقای هوبلت فردی شیک پوش اما ابزورد و دچار یاس همیشگی است و گویی تاکید بر گذر زمان در این فیلم ، پایانی برای انسان ماشینی است.
فیلم آقای هوبلت به کارگردانی لورن ویتز و الکساندر اسپیگار از لوکزامبورگ در حالی جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را در اسکار امسال از آن خود کرد که آثار مهمی چون ˈFeralˈ به کارگردانی دانیل سوزا و دان گولدن، ˈ یک اسب بگیرˈ با کارگردانی لورن مک مولان و دوروتی مکیم، نیز از رقیبان اصلی دریافت جایزه طلایی اسکار بودند.
در این دوره انیمیشن های کوتاه خوش ساخت و خوش فرمی
چون ˈ Possessionsˈ به کارگردانی شوهی موریتا ،ˈاتاق روی جارو ˈ به کارگردانی ماکس لانگ و یان لاشور نیز حضور داشتند اما موفق به دریافت این جایزه معتبر نشدند.
فیلم آقای هوبلت ساختاری حرفه ای و سینمایی دارد و تصاویر ˈ های انگ ˈ آن بسیار زیبا و هوشمندانه است و تکنیک سه بعدی آن و جزئیات طراحی شخصیت این انیمیشن حرف های زیادی برای گفتن دارد.
کسب اسکار 2014از سوی این فیلم در حالی اتفاق افتاد که کمپانی های بزرگ انیمیشن از جمله والت دیزنی و پیسکار آمریکا سالهاست روی فیلم کوتاه انیمیشن هزینه های هنگفتی کرده اند.
سال گذشته دو کمپانی بزرگ فیلمسازی هالیوود در بخش انیمیشن کوتاه نزدیک به هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند و این در حالی است که فیلم آقای هوبلت با گروهی 15نفره و با کمترین هزینه ساخته شده است.
والت دیزنی با کسب رکورد 22 اسکار همچنان بر قله انیمیشن سازی جهان ایستاده است اما نگاه تجاری این کمپانی به فیلمهای کوتاه باعث رو گردانی طیف گسترده ای از منتقدان از آثار این کمپانی شده است.
از سوی دیگر کالج تحصیلات تکمیلی فیلم سازی ایسما(esma) در فرانسه این روزها با تربیت شاگردان انیماتوری که رویکرد هنری به انیمیشن دارند ،راهی جدا از دو کمپانی آمریکایی را پیش گرفته است.
به گزارش ایرنا،منتقدان بر این عقیده اند ، انتخاب این انیمیشن هنری می تواند حرکتی به سمت فیلم های هنری در آینده اسکار باشد تا نگاه تجاری به این آثار کم کم تغییر کند.
نقد از محمود رییسی
7359
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن