تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803711072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایمنی معادن و واحدهای شن، ماسه، بتن و آسفالت قدس بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایمنی معادن و واحدهای شن، ماسه، بتن و آسفالت قدس بررسی شد شهرقدس-ایرنا با برگزاری یک همایش یک روزه همایش ایمنی معادن و مشکلات واحدهای تولید شن، ماسه، بتن و آسفالت شهرستان قدس روز چهارشنبه بررسی شد.


فرماندار قدس در این همایش با اشاره به وجود یک هزار و 250 واحد صنعتی در شهرستان قدس با 45 هزار نفر شاغل گفت: 41 درصد اشتغال این شهرستان مربوط به بخش صنعت و معدن است.
ˈنورمحمد فردیˈ یکی از عمده ترین مشکلات واحدهای تولید شن، ماسه و بتن را مجوزهای بهره برداری عنوان کرد که هر سه ماه یکبار باید تمدید شوند.
وی افزود: این امر مشکلات و دغدغه هایی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده و باید با توجه به قانون، شرایط کار را به گونه ای برای آنها مهیا کرد که راغب شوند برای تولید پایدار سرمایه گذاری کرده و اشتغال پایدار ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: تصمیماتی در خصوص پروانه بهره برداری دایم گرفته شد که امیدواریم به زودی برای واحدهای واجد شرایط، صادر شود و در آن عمق و میزان برداشت لحاظ شده تا ضمن رعایت حقوق قانونی دولت، سرمایه گذاران نیز حقوقشان ضایع نشود.
وی از مشکلات این بخش را عدم رعایت حریم قانونی توسط بعضی ادارات دانست که از استان دیگری پروانه بهره برداری برای معادن این شهرستان صادر می کنند و تاکید کرد: معیار همه باید قانون و رعایت آن باشد و اگر این قانون توسط افرادی دور زده شد، باید مقابل این اشخاص ایستاد و از ضایع شدن حق بقیه و حقوق دولت جلوگیری کرد.
وی در مورد مشکلات تهیه سوخت که تولید کنندگان معادن شن، ماسه و تهیه آسفالت منطقه با آن درگیرند، گفت: در این جلسه مقرر شد فعلا به طور موقت در جهت مساعدت با تولید کنندگان، میزان نیاز هر واحد مشخص شده و در اختیارشان قرار گیرد تا پس از صدور پروانه بهره برداری جدید به طور اصولی مقدار نیاز هر واحد مشخص شود تا دست واسطه های سوخت در این صنعت کوتاه شود.
فرماندار قدس عدم گاز رسانی به این مناطق را یکی دیگر از کاستی های این بخش دانست و گفت: بیش از 60 واحد شن و ماسه و 14 واحد تولید آسفالت، این منطقه با وجودی که در مجاورت تهران قرار دارند، هنوز دارای لوله کشی گاز نیستند که در این نشست با حضور رییس اداره گاز شهرستان قدس، یکی از مصوبات جلسه پیگیری این امر توسط انجمن صنفی معادن با همکاری اداره گاز بود.
وی افزود: مشکلات مخابراتی و سرقتهای کابل های تلفن هزینه گزافی را بر دوش صاحبان صنایع و مخابرات تحمیل کرده که مقرر شد، با همکاری انجمن شن و ماسه و مخابرات شهرستان قدس، این منطقه به فیبر نوری تجهیز شود.
فردی افزود: این واحدها دارای مجوزهای موقت هستند که باید در صورت احراز شرایط مورد نظر به دایمی تبدیل شوند، مجوز 18 معدن در مراحل پایانی صدور قرار گرفته و با توجه به اینکه طبق قانون جدید پروانه بهره برداری تا عمق 25 متر در نظر گرفته شده، در حال بررسی هستیم تا مقدار مجاز از لحاظ اصول فنی و مهندسی و زیست محیطی مشخص شود که یکی از مباحث مورد بحث در این جلسه نیز این مسئله بود.
وی با اشاره به وظایفی که ادارات دولتی در خصوص این واحدها دارند، افزود: این تکالیف دو طرفه است و شما تولید کنندگان نیز وظایفی دارید مثل رعایت قانون ایمنی و اصول قانونی بهره برداری معادن که باید رعایت شود.
فرماندار قدس افزود: همچنین در جلسه ای که روز گذشته در فرمانداری در این خصوص داشتیم، بنا را بر این گذاشتیم که بستر رودخانه در معادن کاملا رعایت شود و امور آب به عنوان متولی این امر مامور تهیه نقشه های مورد نیاز حریم رودخانه های شهرستان شد.
در این نشست با موافقت اعضا مقرر شد که هر چند وقت یکبار جلساتی برگزار شده و مسایل و مشکلات تولید کنندگان با حضور مسوولین و اعضای انجمن بیان و مورد بررسی قرار گیرد تا با هم فکری این معضلات و موانع تولید حل شوند.
همایش ایمنی معادن و انتقال مشکلات تولید کنندگان شن، ماسه، بتن و آسفالت با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، فرمانداری قدس و اداره صنعت، معدن و تجارت قدس در محل انجمن صنفی معادن شهرستان قدس برگزار شد.
در این همایش مسوولین سازمان نظام مهندسی معدن و انجمن های صنفی تولید کنندگان شن، ماسه،بتن و آسفالت شهرستان قدس نیز حضور داشتند.
تهرام564/5570
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن