تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819183263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سگهای ولگرد در خیابانهای خاش جولان می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سگهای ولگرد در خیابانهای خاش جولان می دهند خاش، زاهدان- ایرنا- حرکت دسته جمعی سگهای ولگرد در برخی خیابانهای شهر خاش بویژه در ساعات اولیه بامداد و صبح و شبانگاهان ترس و وحشت را برای ساکنان این محله ها و عابران پیاده ایجاد کرده اند.


به گزارش ایرنا، مدتی است گله های چند قلاده ای از سگ های ولگرد در برخی محله های خاش از جمله محله های قلندرزهی، ریگ آباد، ولی آباد، اطراف فرمانداری و مسجد جامع الخلیل ترس و اضطراب را برای شهروندان بویژه دانش آموزان و بانوان و حتی مردانی که برای نماز صبح عازم مسجد و یا محل کار خود هستند ایجاد کرده اند.

افزایش بی رویه جمعیت سگ های ولگرد، کاهش دمای هوا و هجوم این سگ ها به مناطق مسکونی شهر خاش مشکلات متعددی را برای شهروندان بوجود آورده و موجب اعتراض آنان شده است.
گل محمد شهنوازی از ساکنان محله ولی آباد شهر خاش با تاکید بر لزوم جمع آوری سگ های ولگرد، گفت: این محله از نیمه های شب تا ساعت 7.30 صبح در تصرف سگ های ولگرد است و کسی جرات بیرون رفتن از خانه را ندارد.
وی افزود: گله های ده قلاده ای یا کمتر و بیشتر سگ های ولگرد آن هم سگ هایی که به علت سرد شدن هوا و کمبود مواد غذایی به سطح شهر هجوم آورده و از شدت گرسنگی هر آن احتمال دارد به رهگذران حمله کنند، موجب شده تا نه تنها زنان، کودکان و افراد سالخورده بلکه حتی مردان و جوانان از ترس آنها جرات رفت و آمد در خیابان و کوچه را نداشته باشند.
وی، با انتقاد از عملکرد شهرداری در جمع آوری و معدوم سازی سگ های ولگرد گفت: اغلب مواقع این سگ ها از خلوت بودن کوچه ها و معابر استفاده کرده و تا ساعت هشت صبح در سطح شهر باقی می مانند و موجب ترس و اضطراب دانش آموزان و کودکان شده و آرامش ساکنان برخی محلات شهر را سلب کرده اند.
رضا ترشابی یکی دیگر از شهروندان خاش، سرمای هوا را علت افزایش تعداد سگ های ولگرد در سطح شهر و حاشیه آن عنوان کرد و گفت: برای مشاهده این سگ ها نیازی نیست حتما اوایل صبح یا اواسط شب در حاشیه های شهر دنبال این حیوانات بگردیم؛ چراکه اکثر مواقع حتی اواسط ظهر نیز می توان آن ها را در سطح شهر مشاهده کرد که با هیاهوی دانش آموزان مدارس و شهروندان در حال فرار هستند.
این شهروند خاشی با بیان اینکه حضور چنین حیواناتی در سطح شهر می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش دهد، افزود: سگ هایی که به هیچ عنوان واکسینه نشده و مساعد برای انتقال انواع بیماری های ویروسی و حتی هاری هستند چرا باید در سطح شهر و حاشیه آن بدون هیچ مانعی تردد کنند و آرامش مردم را به هم زنند.
یکی دیگر از شهروندان خاش اقدام سریع از سوی مسوولان دست اندرکار از جمله شهرداری را خواستار شد و گفت: شهرداری برای معدوم کردن این حیوانات نیروهای ویژه ای دارد که باید برای حفظ آرامش مردم در سریع ترین زمان ممکن وارد عمل شوند در غیر این صورت با تشدید سرمای هوا و هجوم بیشتر این حیوانات به مناطق مسکونی، شهر خواهیم بود.
وی که خود را یوسف قلندرزهی معرفی کرد با اشاره به اجرای طرح عقیم سازی سگ ها در شهرهای بزرگ افزود: مسوولان شهرداری و سایر دستگاههای دست اندرکار باید توجه داشته باشند که جمعیت این حیوانات با معدوم سازی کاهش نمی یابد بلکه بهترین راه برای کاهش جمعیت سگهای ولگرد، اجرای طرح عقیم سازی آنها است.
عبدالوحید هاشمزهی معاون شهردار خاش نیز با تایید افزایش جمعیت سگ های ولگرد در حاشیه و سطح شهر به سبب کاهش دما و سرمای هوا گفت: افزایش جمعیت سگ های ولگرد در این فصل از سال و هجوم آن ها به مناطق مسکونی یک واقعیت غیرقابل انکار است.
وی افزود: رهاسازی سگ های نگهبان در مناطق حاشیه شهر و روستاهای همجوار، بزرگ شدن توله سگ ها و مواد غذایی دورریز در اطراف شهر، سرمای شدید و کمبود موادغذایی در خارج از شهر موجب شده تا این حیوانات برای پیدا کردن غذا به مناطق مسکونی پناه آورده و بعضا برای شهروندان مشکل ساز شوند.
معاون شهردار با اشاره به فعالیت یک گروه اتلاف کننده سگ های ولگرد در شهرداری، بیان کرد: این گروه با تماس شهروندان در مناطق موردنظر حضور یافته و اقدام به شکار سگ های ولگرد می کنند.
هاشمزهی ادامه داد: اکنون به علت ازدیاد جمعیت سگهای ولگرد این گروه به تنهایی قادر به نابودی آنها نیست باید گروههای دیگری نیز وارد عمل شوند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر دو هزار قلاده سگ ولگرد در شهر خاش با تلاش کارکنان شهرداری تلف شده اند. ک/4
7312 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن