تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819697439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشتی با سینما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آشتی با سینما یاسوج- ایرنا- اگرچه در یک دهه گذشته بسیاری از سینماها به مکان های متروکه و فراموش شده تبدیل شده اند اما استقبال چشمگیر ازفیلم های جشنواره فجر در یاسوج بیانگر این واقعیت است که سینما کهنگی نمی شناسد و همچنان می تواند مخاطبان زیادی را داشته باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر در استانها بار دیگر آشتی علاقمندان به پرده جادویی سینما را در یاسوج به همراه داشته است.
اگر چه در شرایط کنونی تنوع شبکه های سیما،ماهواره و دیگر رسانه های دیجیتال رقیب سینما شده اند اما روی آوردن علاقه مندان به هنر هفتم از تماشای فیلم های فجر بیانگر این واقعیت است که یافتن فرصت تماشای دسته جمعی فیلم برای خانواده ها و علاقمندان به هنر همچنان لذت خاص خود را دارد.
پرمخاطب شدن جشنواره اکران فیلم فجر در یاسوج تا جایی که برخی علاقمندان فیلم ها را به علت کمبود جا ایستاده تماشا کردند بیانگر این واقعیت است که پرده سینما با اکران فیلم های جدید هرگز کهنگی و رکود نمی شناسد.
در حالی که ظرفیت سینما هنر ارشاد یاسوج 250 نفر است 300 نفر اکران فیلم “چ” به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را 300 نفر تماشا کردند.
تاکنون حدود 15سانس فیلم در سینما هنر یاسوج اکران شده است اما اکران فیلم “چ” به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و کاست ˈرد کارپتˈ رضا عطاران در این بین توانست پای علاقه مندان زیادی از قشرهای مختلف تا مدیران اجرایی استان را به این مکان بکشاند.
برخی استقبال از این جشنواره را رایگان بودن اکران این فیلم ها برای شماری از مخاطبان می دانند که باز این موضوع از اهمیت این رویداد فرهنگی نمی کاهد و با این حال ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای آشتی بیشتر علاقمندان با سینما با اکران فیلم های مخاطب پسند در فرصت های مختلف ولو با اکران رایگان یا نیم بها را دو چندان می کند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از نقاط قوت جشنواره اکران فیلم فجر رایگان نبودن اکران این فیلم هاست که این امر بیانگر علاقه مخاطبان به هنر است.
محمدعلی پیرسبزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلیت این فیلم های پرمخاطت که برای بار اول اکران می شود، 50 هزار ریال است و آمدن پرشمار علاقمندان به تماشای این فیلم ها اتفاق فرهنگی خوبی را به نمایش درآورده است.
وی بیان کرد: در برخی روزها چهار سانس فیلم اکران شده است و تا پایان جشنواره فیلم فجر بیش از 40 سانس فیلم در سینما هنر یاسوج به ظرفیت هر سانس 250 صندلی
اکران می شود.
پیرسبزی با بیان اینکه هرسانس اکران فیلم حدود 170 تماشاگر دارد، گفت: اکران فیلم های فجر با دو روز تمدید تا 28 بهمن در سینما هنر یاسوج ادامه دارد و قیمت بلیت برای دانشجویان هنر و سینما و افرادی که تعداد زیادی از فیلم ها را می خواهند تماشاکنند با 50 درصد تخفبف 25 هزار ریال محاسبه می شود.
وی گفت: برای نمایش هر سانس فیلم 13 بلیت رایگان برای شماری از هنرمندان،خبرنگاران ، منتقدان و میهمانان ویژه درنظر گرفته شده است که این جشنواره حدود 500 نفر تماشاگر رایگان خواهد داشت.
پبرسبزی پیش بینی کرد: حدود هفت هزار نفر از جشنواره فیلم فجر در یاسوج استقبال کند.
671
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن