تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819387827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسخه طبيعت براي طراوت پوست و مو


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: نسخه طبيعت براي طراوت پوست و مو
هوا سرد و آلوده شده است. ماسك‌ها را آماده كنيد البته پوست و موي ما در هر فصلي از سال به مراقبت و رسيدگي نياز دارد، اما هيچ‌وقت آسيب‌هاي سرما و آلودگي هوا را دست‌كم نگيريد. اگر آسيب‌هاي اين دو عامل بيشتر از آسيب‌هاي اشعه‌هاي ماوراي بنفش نباشد، كمتر هم نيست.


پس لازم است به فكر نرمي و تميزي موها، ناخن ها و پوست تان باشيد. كار سختي نيست، كافي است سراغ مواد طبيعي كه در آشپزخانه يا عطاري سر خيابان است برويد و صفايي به موها، ناخن ها و پوست تان بدهيد.

لوسيون بادرنجبويه براي پوست هاي معمولي

بادرنجبويه خواص آنتي اكسيداني دارد.
آنتي اكسيدان ها هم با اثرات مخرب راديكال هاي آزاد مقابله مي كنند و پيري سلول ها بخصوص پوست را به تاخير مي اندازند.

مواد لازم:
برگ هاي خشك بادرنجبويه: يك مشت
آب: نيم ليتر

روش تهيه: كافي است برگ هاي بادرنجبويه را در آب بريزيد و بگذاريد سه دقيقه بجوشد. در ظرف را بگذاريد تا 15 دقيقه دم بكشد. محلول را خنك كنيد و با پنبه به پوست بزنيد. مي توانيد اين محلول را سه روز نگهداري كنيد.

لوسيون بابونه براي پوست هاي خشك

با سرد شدن هوا، پوست خشك و حساس مي شود. بابونه خواص ضدالتهابي دارد. اين گياه براي مقابله با آكنه، اگزما، قرمزي پوست، ترميم سوختگي و همچنين كمك به تنگ كردن منافذ پوست و تقويت آن كاملا موثر است.

مواد لازم:
بابونه: يك قاشق چايخوري
آب : يك فنجان

روش تهيه: بابونه را در آب بريزيد و روي حرارت بگذاريد. اجازه دهيد پنج دقيقه بجوشد. محلول را صاف كنيد و در يخچال بگذاريد. روزي يك بار از اين محلول به پوست تان بزنيد. مي توانيد اين لوسيون را به مدت يك هفته در يخچال نگه داريد. اگر پوست تان خيلي خشك است و سرما هم بدترش مي كند سراغ روغن بادام شيرين يا جوجوبا يا آووكادو برويد. اين روغن ها را با هم مخلوط كرده، اول پوست تان را با گلاب پاك كنيد سپس روغن را به پوست تان بزنيد. اين روغن ها بافت خيلي چربي دارند و باعث مي شوند پوست تان برق بزند. بهتر است اين روغن را شب ها موقع خواب به پوست تان بماليد.

لوسيون چاي سبز براي پوست هاي چرب

چاي سبز سرشار از آنتي اكسيدان هاست كه از پيري پوست پيشگيري مي كند. استفاده از اين چاي به عنوان لوسيون، خاصيت ارتجاعي پوست را حفظ و لكه هاي قهوه اي آن را كمرنگ مي كند.

مواد لازم:
چاي سبز: يك قاشق چايخوري
آب جوش: نصف فنجان
ليموترش: سه تا چهار قطره

روش تهيه: آب جوش را روي چاي سبز بريزيد و اجازه دهيد پنج تا ده دقيقه دم بكشد. محلول را صاف كنيد و چند قطره ليموترش به آن اضافه كنيد. اجازه دهيد لوسيون تان خنك شود و آن را با پنبه به پوست بزنيد. پس از 15 تا 20 دقيقه صورت تان را بشوييد. مي توانيد اين محلول را به مدت يك هفته در يخچال نگه داريد.

لوسيون گلاب و آب خيار براي پوست هاي مختلط

گلاب مي تواند باعث درخشندگي و همچنين نرمي پوست شود. خيار حاوي ويتامين هاي زيادي مانند E است كه براي حفظ شادابي و خاصيت ارتجاعي پوست لازم است.

مواد لازم:
گلاب: يك قاشق غذاخوري
آب خيار: شش قاشق غذاخوري
آب ليموترش: يك قاشق چايخوري

روش تهيه: آب خيار و ليموترش را با هم مخلوط، سپس گلاب را به آن اضافه كنيد. با پنبه لوسيون را به پوست تان بزنيد و پس از 15 تا 20 دقيقه شست وشو دهيد. مي توانيد اين لوسيون را به مدت يك هفته در يخچال نگه داريد.

شيرپاك كن طبيعي با نعناع و خيار

نعناع خواص ضدالتهابي دارد و باعث خنكي، تسكين و همچنين تميزي پوست مي شود. خيار سرشار از آب است و براحتي پوست تان را مرطوب مي كند. تركيب اين دو با شير پوست را كاملا تميز، صاف و شفاف مي كند.
مواد لازم:
نعناع: پنج تا شش برگ
خيار: يك عدد متوسط
شير: يك فنجان

روش تهيه: خيار و نعناع ها را خيلي ريز كنيد و همراه شير داخل مخلوط كن بريزيد، سپس مخلوط به دست آمده را صاف كنيد. به وسيله پنبه، شيرپاك كن را به پوست صورت تان بزنيد و با حركت دوراني آرام پوست تان را پاك كنيد. سپس مي توانيد صورت تان را با آب ولرم بشوييد. تاريخ مصرف اين شيرپاك كن طبيعي يك هفته آن هم داخل يخچال است.

ماسك شنبليله براي نرمي و طراوت پوست

شنبليله سرشار از پروتئين، آهن و انواع ويتامين هاست و خدمت زيادي به پوست مي كند. تركيب آن با عسل و زرده تخم مرغ باعث نرمي و درخشندگي پوست مي شود.
مواد لازم:
شنبليله خشك پودر شده: دو قاشق غذاخوري
عسل: دو قاشق غذاخوري
زرده تخم مرغ: يك عدد

روش تهيه: مواد را با هم تركيب كنيد و هم بزنيد تا كاملا مخلوط و يكدست شود. ماسك را به صورت تان بزنيد و اجازه دهيد 20 دقيقه روي صورت تان بماند تا خشك شود سپس به آرامي ماسك را از صورت تان جدا كنيد، همه آلودگي هاي پوست به ماسك مي چسبد. صورت تان را با آب و صابون ملايم يا ژل صورت شست وشو دهيد تا بوي شنبليله روي پوست تان نماند.

ماسك گلاب و پودر بادام براي تنگ كردن منافذ پوست

منافذ باز جلوه نامطلوبي دارند. گلاب، گزينه مناسبي براي حل اين مشكل است. بادام سرشار از ويتامين E است كه به حفظ خاصيت ارتجاعي پوست كمك مي كند. استفاده از اين ماسك همراه جوشانده گياه مريم گلي، باعث شفافيت و صافي پوست مي شود.

مواد لازم:
گلاب: سه قاشق غذاخوري
پودر بادام: يك قاشق غذاخوري
ماست: سه قاشق غذاخوري
مريم گلي: سه قاشق غذاخوري
آب معدني: يك فنجان

روش تهيه: پودر بادام را با ماست مخلوط، سپس گلاب را به آن اضافه كنيد. مواد را هم بزنيد تا كاملا يكدست شود. ماسك را روي پوست بگذاريد و پس از ده تا 15 دقيقه شست وشو دهيد. سپس جوشانده مريم گلي را به پوست تان بزنيد تا كاملا شفاف و يكدست شود. براي تهيه جوشانده مريم گلي، برگ هاي خشك آن را در آب بريزيد و اجازه دهيد 10 دقيقه بجوشد. در ظرف را بگذاريد تا كاملا دم بكشد. محلول را صاف و خنك كنيد و با پنبه به پوست تان بزنيد.

لوسيون بدن با گلاب و گليسيرين

لطفا مراقبت از پوست را تنها به پوست صورت محدود نكنيد. سرما، خشكي هوا، استفاده از لباس هاي بافتني و... عواملي هستند كه پوست بدن را نيز خشك مي كنند. مي توانيد به جاي اين كه لوسيون هاي گران قيمت بخريد، با گلاب و گليسيرين خدمت بزرگي به پوست بدنتان كنيد.
مواد لازم:
گلاب: نصف فنجان
گليسيرين: نصف فنجان

روش تهيه: گلاب و گليسيرين را به ميزان مساوي با هم مخلوط كنيد. بعد از حمام يا وقتي احساس كرديد پوست بدنتان خشك شده است يا شب ها از اين لوسيون استفاده كنيد تا پوست تان نرم و لطيف بماند.

كرم مغذي پوست با گلاب

بدون شك هزينه زيادي براي تهيه انواع كرم ها مي پردازيد، اما مي توانيد براحتي با گلاب و عصاره روغني گل سرخ يك كرم مغذي بسازيد كه هم پوست را مرطوب مي كند و هم باعث تقويت آن مي شود. اين كرم براي انواع پوست ها حتي پوست هاي خيلي حساس مناسب است.
مواد لازم:
گلاب: نصف فنجان
عصاره گياهي گل سرخ: سه قطره
روغن جوانه گندم: سه قاشق غذاخوري
روغن بادام شيرين: چهار قاشق غذاخوري
موم عسل: يك قاشق چايخوري
عسل: يك قاشق چايخوري

روش تهيه: داخل ظرفي موم و عسل را با هم مخلوط كنيد و روغن بادام شيرين و روغن جوانه گندم را به آن بيفزايد. با روش حرارت غيرمستقيم موم را آب كنيد. براي اين كار ظرف تان را داخل ظرف ديگر حاوي آب جوش قرار دهيد تا موم آب و با مواد ديگر مخلوط شود. سپس گلاب را به مواد اضافه كنيد و هم بزنيد. ظرف تان را از روي حرارت غيرمستقيم برداريد و همچنان مواد را هم بزنيد.

وقتي تركيب تان كمي خنك شد آن را داخل ظرف خالي كرم بريزيد و اجازه بدهيد كاملا خنك شود و خود را بگيرد سپس سه قطره عصاره گياهي گل سرخ را به آن اضافه كنيد و به آرامي هم بزنيد. كرمتان را داخل يخچال نگه داريد. هر روز دو تا سه بار از اين كرم استفاده كنيد. مي توانيد تا حداكثر دو ماه از اين كرم استفاده كنيد.

لوسيون گياهي براي رشد سريع تر موها

اگر مي خواهيد موهايتان زودتر رشد كند، سري به عطاري بزنيد و چند شيشه عصاره گياهان معطر تهيه كنيد.

سبزيجات معطر سرشار از ويتامين ها و مواد معدني هستند و مي توانند به تقويت و رشد سريع موهايتان كمك كنند.

مواد لازم:
عصاره گياهي رزماري: 40 قطره
عصاره گياهي ريحان: 25 قطره
عصاره گياهي ليموترش: 20 قطره
عصاره گياهي اسطوخودوس: 15 قطره
عصاره گياهي نعناع فلفلي: 10 قطره
روغن جوجوبا: يك فنجان

روش تهيه: عصاره هاي گياهي را به ميزاني كه گفته شد داخل يك ظرف مناسب بچكانيد سپس روغن جوجوبا را به آن بيفزاييد. مواد را حسابي هم بزنيد تا مخلوط شوند. ظرف تان را به مدت يك شبانه روز در دماي بين 15 تا 25 درجه سانتي گراد نگه داريد.

مي توانيد هر هفته يك تا دو بار از اين ماسك روغني استفاده كنيد. نيم ساعت قبل از حمام روغن را به كف سرتان بماليد، سپس با شامپوي معمولي خود شست وشو دهيد.

براي اين كه هر چه بيشتر از خواص اين ماسك استفاده كنيد مي توانيد موقع خواب آن را به كف سرتان بزنيد و صبح موهايتان را بشوييد. اين لوسيون باعث سرعت بخشيدن به جريان خون شده و به رشد سريع موها و همچنين كنترل سبوم يا چربي توليد شده كمك مي كند.

لوسيون سركه و مريم گلي براي موها

اگر موهايتان مي ريزد به سراغ مريم گلي برويد. مريم گلي، ضدعفوني كننده و تنگ كننده منافذ پوست است. اين گياه براي بهبود زخم هاي واريسي و همچنين تقويت مو بسيار موثر عمل مي كند.

مواد لازم:
برگ خشك مريم گلي: 50 گرم
آب: نيم ليتر
سركه: نيم ليتر

روش تهيه: اول بايد يك جوشانده غليظ با مريم گلي درست كنيد. براي اين كار برگ ها را داخل آب بريزيد و اجازه دهيد پنج دقيقه بجوشد سپس بگذاريد 10 دقيقه با شعله ملايم دم بكشد و آب آن كم شود. محلول را صاف كنيد و سركه را اضافه كنيد. هر روز صبح اين لوسيون را به كف سرتان بزنيد. مي توانيد اين محلول را سه تا چهار روز در يخچال نگه داريد.

منابع: CommentFaiton/ Topsante
فاطمه مهدي پور - ضميمه سيب

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن