تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير انتشارات بشري در گفت‌وگو با فارس:مجموعه عوامل باعث خرابي اوضاع نشر است/ اگر كتاب خوب بود 1000نسخه منتشر مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير انتشارات بشري در گفت‌وگو با فارس:مجموعه عوامل باعث خرابي اوضاع نشر است/ اگر كتاب خوب بود 1000نسخه منتشر مي‌كنيم
مدير انتشارات بشري با اشاره به تيراژ اندك كتاب‌ها گفت: ناچاريم كتاب منتشر كنيم اگر چاپ نكنيم از بين مي‌رويم، در حوزه پزشكي، با تيراژ كم چاپ مي‌كنيم، ابتدا بازار را مي‌سنجيم اگر خوب خوب بود هزار نسخه منتشر مي‌كنيم.


محسن كفاشي مدير انتشارات «بشري» كه كتاب‌هاي پزشكي منتشر مي‌كند، در گفت‌وگو با خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس درباره وضعيت نشر اظهار داشت: مجموعه‌اي از عوامل باعث شده كه اكنون وضعيت صنعت نشر خوب نباشد.

وي در ادامه به اقتصاد نشر اشاره و تصريح كرد: يكي از علل اوضاع اقتصادي است كه همه با آن دست به گريبان هستند، پس از آن گراني مواد اوليه، هزينه‌هاي چاپ و غيره است كه نهايتا موجب گراني كتاب شده است، كتاب‌ها به لحاظ قيمتي گران شده اما فروش در خوش‌بينانه‌ترين حالت همانند سال گذشته است، يعني تعداد فروش كتابمان به لحاظ جلد كاهش يافته اما عددي چون گران شده خود را حفظ كرده است.

مدير انتشارات بشري با اشاره به ورود ديجيتال به صنعت امروز، بيان كرد: امروز دنياي ديجيتال و كتاب الكترونيك و استفاده از امكانات اينترنتي است كه به هر جهت اين موارد تاثير خود را بر كتاب‌هاي پزشكي گذاشته، يعني مخاطبان ما كه بيشتر دانشجويان، اساتيد هستند كم كم در حال در حال سوق به استفاده از اينترنت و همه محصولاتي كه از طريق كامپيوتر به دستشان مي‌رسد هستند و به آنها علاقه بيشتري دارند، مجموعه اين عوامل وضع كتاب كاغذي را بويژه در حوزه پزشكي با مشكل مواجه كرده است.

وي ابراز داشت: از چند سال پيش رسمي متداول شد و آن اينكه ميزان تخفيف را در كتاب‌هاي پزشكي بالا برديم، از طرف ديگر قيمت‌ها افزايش يافت و تخفيف هم به نسبت آن افزايش يافت از اين رو كتاب به دست مصرف كننده گران مي‌رسد و هم منافع آن بيشتر به جيب كتاب فروش و عوامل جزء مي‌رود كه آنهم در نهايت به اين افراد لطمه زد چون ميزان تقاضا و درخواست از اين كتاب‌ها را پايين آورد.

كفاشي در ادامه مطلب خود به موضوع كاغذ هم اشاره كرد و توضيح داد: قيمت كنوني حدود بندي 80 هزار تومان است، تا سه يا چهار سال پيش كاغذ بندي 27 يا 30 هزار تومان بود، اما حالا به 80 هزار تومان رسيده، در حال حاضر كار براي چاپخانه‌ها هم صرف نمي‌كند چون كار كم شده و ناچارند قيمت‌ها را افزايش دهند.

مدير انتشارت بشري درباره انتشار آثار جديد طي سال جاري ادامه داد: ناچاريم منتشر كنيم اگر چاپ نكنيم از بين مي‌رويم، در حوزه پزشكي، پرستاري و تخصصي عناويني منتشر كرده‌ايم اما در تيراژ كم چاپ مي‌كنيم، ابتدا بازار را مي‌سنجيم اگر خوب خوب بود هزار نسخه منتشر مي‌كنيم، روزي كه كار را آغاز كردم انتشار 5 هزار تا عادي و بديهي بود، اما كم كم تيراژ‌ها به هزار و حتي زير هزار نسخه رسيده است.

انتهاي پيام/و

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن