تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819503408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله خاتمي:حضرت زينب (س) نسخه بي‌بديل جهان هستي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله خاتمي:حضرت زينب (س) نسخه بي‌بديل جهان هستي است
امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت زينب (س) نسخه بي‌بديل جهان هستي بعد از معصومين (ع) است و مردان و زنان مسلمان بايد سعي كنند مانند زينب (س) عمل كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيد احمد خاتمي ظهر امروز در همايش علمي با موضوع «زينب كبري (س) اسوه حيات طيبه» با اشاره به اينكه اين همايش مجلسي فاخر و با موضوعي فاخر است، گفت: حضرت زينب (س) شير زن و قهرمان كربلا بود.

وي با بيان اينكه آنچه در محافل و مجالس عاشورايي گفته مي‌شود معمولاً مصائب حضرت زينب (س) است، ادامه داد: البته اين مصائب بايد گفته شود اما آنچه الهام‌بخش است و مي‌تواند چراغ راه باشد سيره شير زن قهرمان كربلا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه نهضت عاشورا سه ركن اساسي داشت، عنوان كرد: ركن اول اين نهضت سالار شهيدان امام حسين (ع) بودند.

وي با بيان اينكه عظمت نهضت كربلا به وجود امام حسين (ع) بود،‌ تصريح كرد: نشاط كربلا به ولايت بود و هم اصحاب امام حسين (ع) و هم كاروان آزادي بخش كربلا ولايتمدار بودند.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به اينكه ركن دوم نهضت عاشورا ياران امام حسين (ع) بودند، تصريح كرد: امام حسين (ع) مدال پرافتخار وفادارترين ياران را به اصحاب خود داد و آن‌ها را شيرمردان بيشه شجاعت و انس گرفتگان با شهادت ناميد.

وي با بيان اينكه ركن سوم نهضت عاشورا امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) بودند، گفت: اگر اين سه ركن نبودند پيام عاشورا به نسل‌هاي آينده نمي‌رسيد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه آنكس كه مي‌خواهد زينبي زندگي كند نمي‌تواند بي‌ولايت زينبي باشد، اظهار داشت: مديريت پروژه اسارت با حضرت امام سجاد (ع) بود، مديريتي كه همه از جمله زينب (س) هم آن را پذيرفته بودند و اين نشان از ولايتمدار بودن حضرت زينب (س) دارد.

وي افزود: در مراحلي از راه شخصي نزد حضرت زينب (س) مي‌آيد و كسب تكليف مي‌كند ولي ايشان به امام سجاد (ع) اشاره مي‌كند و ولايتمداري خود را نشان مي‌دهد.

آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه امام حسين (ع) به زينب (س) سفارش كردند كه جمله‌اي نگوييد كه از شان و جايگاهتان بكاهد، گفت: اگر سراسر مسير شهادت را مشاهده كنيد يك كلمه‌اي كه بوي اسارت بدهد در سيره زينب (س) نبوده است.

وي افزود: در مجلس ابن زياد وقتي كه دستور مي‌دهد كه امام سجاد(ع) را بكشند، حضرت زينب (س) نمي‌گويد كه او را نكشيد بلكه يادگار برادر را در آغوش مي‌گيرد و مي‌گويد اول من را بكشيد.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اينكه حضرت زينب (س) كار فرهنگي انجام مي‌دادند، گفت: در احوال حضرت زينب آمده است كه در عصر خلافت اميرالمومنين (ع) در كوفه ايشان درس تفسير قرآن داشته‌اند.

وي با بيان اينكه نه مردان به زينب (س) مي‌رسند و نه زنان عنوان كرد: حضرت زينب (س) نسخه بي‌بديل جهان هستي بعد از معصومين (ع) است و مردان و زنان مسلمان بايد سعي كنند مانند زينب عمل كنند.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به اينكه كلام حضرت زينب (س) تفسير قرآن بود، گفت: اگر مي‌خواهيد در منطقه خود تاثيرگذار باشيد كلامي دلنشين‌تر از كلام وحي نيست، كلام قرآن و روايت‌هاي پيامبر (ص) و اهل‌بيت (ع) را محور بحث‌هاي خود قرار دهيد.

وي با اشاره به اينكه اگر زينب يكپارچه عشق به خدا و معنويت نبود نمي‌توانست پيام معنويتش تاكنون در جهان طنين‌انداز باشد، عنوان كرد: حضرت زينب (س) اهل دعا و نماز شب بود و زينبي كه انس ويژه با خدا دارد مي‌تواند دل‌ها را با خدا آشتي دهد.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه امام سجاد (ع) فرمودند كه عمه ام زينب در طول مسير طولاني از مدينه تا شام حتي يك بار هم نماز شب را ترك نكردند و همه را ايستاده خواندند، گفت: فقط يك شب حضرت زينب (س) نماز شب را ايستاده نخواندند و آن شب شام غريبان امام حسين (ع) بود و ديگر زانوهاي حضرت زينب (س) توان نداشتند كه نماز شب بخوانند.

وي با اشاره به اينكه سيره رفتار حضرت زينب (س) مايه عبرت ما است، عنوان كرد: زماني كه حضرت زينب (س) وارد مجلس ابن زياد شدند آنچنان با صلابت راه رفتند كه ابن زياد پرسيد كه اين زن كيست.

آيت‌الله خاتمي افزود: معناي اين حركت آن است كه حضرت زينب (س) در برابر دشمن ذره‌اي واهمه نداشتند.

وي عنوان كرد: ابن زياد از حضرت زينب (س) پرسيد كه ديدي خدا با اهل‌بيتت چه كرد و حضرت زينب (س) جواب داد آنچه كه ديدم همه زيبا بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه تحمل مشكلات در راه خدا راحت و زيبا است، گفت: جواب حضرت زينب (س) به ابن زياد دنياي عرفان است و اگر كسي بخواهد تمام عرفان را در يك جمله خلاصه كند آن همين يك جمله است.

وي با بيان اينكه نكته بسيار مهم در مورد حضرت زينب (س) تحقير دشمنان است، تصريح كرد: مكتب ما دستور مي‌دهد همانطور كه در برابر خودي‌ها بايد مهربان بود در برابر دشمنان نيز بايد سختگير بود و حضرت زينب (س) عملاً اين اصل را پياده كرد.

انتهاي پيام/2258/م40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن