تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804034649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتمان ديني «آئين زندگي و طهارت روح» در نيك‌شهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گفتمان ديني «آئين زندگي و طهارت روح» در نيك‌شهر برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري/ محمود لطفيان: گفتمان ديني «آئين زندگي و طهارت روح» با رويكرد امر به معروف و اقامه نماز در نيك‌شهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد لطفيان سرگزي، امام جمعه نيك‌شهر طي سخناني با اهميت ترويج و تدريس اصول عقايد و به خصوص توحيد محوري در تربيت قرآني نسل نو و تسليت دهه سوم ماه صفر گفت: براساس آيه 78 سوره هود گروهي فاسد براي انجام خلاف به سراغ مهمانان زيباروي حضرت لوط آمدند لوط(ع) به آنها گفت «من حاضرم دخترانم را به عقد شما در آورم تا شما از فكر منكر و زشتي كه نسبت به مهمانان من داريد بيرون آئيد» در اين ماجرا حضرت لوط از طريق ارائه معروف جلو منكر را مي‌گيرد.

وي افزود: همچنين براساس آيه 35 سوره بقره همين كه خداوند مي‌خواهد حضرت آدم را از خوردن غذايي منع كند، ابتدا اجازه بهره‌برداري از غذاهاي ديگر را به او مي‌دهد و مي‌فرمايد «از هر رقم غذا در بهشت استفاده كن ولي دنبال اين نوع غذا نرو». پيام مهم آيه 78 سوره هود و 35 سوره بقره اين است كه بايد راه معروف را باز كنيم تا زمينه‌اي براي رشد منكر پيدا نشود شايد به همين دليل است كه همواره كلمه امر به معروف قبل از نهي از منكر به كار مي‌رود يعني چنان جامعه را با معروف پر كنيد كه راهي براي منكر نباشد.

اين استاد دانشگاه بيان كرد: از جمله انجام معروف اين است كه ازدواج در جامعه آسان شود در اين صورت گناهان كم مي‌شود. امام صادق(ع) فرمودند «كسي كه ازدواج كند نصف دين خود را حفظ كرده است». همچنين در آيه 45 سوره عنكبوت مي‌فرمايد «راه جلوگيري از فحشا و منكر انجام معروفي همچون نماز است». اگر مساجد جامعيت لازم را داشته باشند از رونق مراكز فساد كاسته مي‌شود و اگر والدين به مقادار لازم به فرزندان خود محبت مي‌كردند فرزندان آنان دچار دوستان نااهل نمي‌شدند.

وي ادامه داد: اگر براساس آيه 195 سوره بقره اغنيا حق محرومان را ادا مي‌كردند، حركتي عليه آنها صورت نمي‌گرفت. تفريح و ورزش از معروف‌هايي است كه جلو بسياري از مفاسد، امراض، عقده‌ها و منكرات را مي‌گيرد. زهد و عدالت مسئولان مملكتي از معروف‌هايي است كه مي‌تواند جلوي بزرگترين منكرات را كه بدبيني به حكومت اسلامي است را بگيرد.

خطيب جمعه نيك‌شهر بيان كرد: بهترين راه مبارزه با منكر از ديدگاه اسلام، پربار كردن ايام فراغت، تأمين نيازهاي طبيعي و بازگذاشتن راه‌هاي حلال است. خداوند همان طور كه دوست دارد از محرمات پرهيز شود، دوست دارد كه از حلال‌ها استفاده شود. در قرآن براساس آيه 59 سوره يونس از كساني كه حلال‌ها را برخود حرام كرده‌اند انتقادات شديدي شده است. در آيه اول سوره تحريم خداوند به پيامبرش مي‌فرمايد «چرا به خاطر رضايت برخي از همسران، حلال‌هاي خدا را بر خود حرام كرده‌اي».

وي افزود: تهيه فيلم‌هاي مفيد، سرود‌هاي زيبا و پربار كردند اوقاف فراغت با كارهاي علمي، هنري و فني زمينه را براي انجام منكر تنگ مي‌كند. با اينكه كار خير هرچه مخفي‌تر باشد، پاداش آن بيشتر است ولي گاهي بايد براي رضاي خدا كارهاي خير ار علني كرد. البته حساب تظاهر به خوبي‌ها براي خدا از ريا و خودنمايي جداست. اگر مي‌بينيم گناه علني و آشكار كيفر بيشتري دارد براي آن است كه جامعه را براي فساد آماده مي‌كند.

حجت‌الاسلام لطفيان اظهار كرد: اگر مي‌بينيم كه نماز جماعت و تظاهر به خير اجر بيشتري دارد به خاطر همين زمينه‌سازي‌هاست به طور مثال روزه گرفتن در ماه رمضان از غير ماه مبارك آسان‌تر است و اين به خاطر فضايي است كه در ماه مبارك به‌ وجود مي‌آيد.

وي بيان كرد: اكنون كه افراد فاسد گناه خود را علني انجام مي‌دهند چرا اهل ايمان كارهاي خود را مخفي مي‌كنند؟ بايد خوبي‌ها در معرض ديد قرارگيرد تا فضاي جامعه، فضاي معروف شود. گاهي بايد در مرحله نهايي افشاگري كرد. شخصي از همسايه خود آزار مي‌ديد، نزد پيامبر(ص) آمد و شكايت كرد كه پس از مدت‌ها با صبر و گذشت و پند و موعظه دست از آزار برنداشت.

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: سرانجام پيامبر اسلام(ص) در آخرين مرحله به او فرمود «روز جمعه اثاثيه خود را در كنار مسير مردم قرار بده و هركس از تو پرسيد «چرا كنار راه نشسته‌اي؟» بگو همسايه‌ام مرا خسته كرد. او اين شيوه را عملي كرد و همسايه مردم آزار كه آبر وي خود را در جامعه در معرض خطر ديد دست از كارش برداشت و تقاضا كرد كه شخص به خانه برگردد.

وي گفت: سرچشمه بسياري از منكرات و انحرافات چهره‌هاي مرموزي هستند كه با خودفروشي به ابرقدرت‌ها مردم را اغفال حقايق را واژگون و براي انجام معروف مانع تراشي مي‌كنند. گاهي دين‌تراشي مي‌كنند مطالبي را با دست خود و فكر ناقص خود مي‌نويسند و مي‌گويند كه قانون خدا اين است.

امام جمعه نيك‌شهر بيان كرد: همان‌گونه كه در آيه 88 سوره مباركه طاها آمده است، سامري گوساله‌اي ساخت و به مردم گفت «خداي شما اين است» عده‌اي كارهاي خلاف را توجيه مي‌كنند و با كمال تأسف «اولوالامر» را با ستمكاران تاريخ تطبيق مي‌دهند. چهره‌هاي منحرف مردم را از قيام عليه طاغوت و بدي‌ها باز مي‌دارند و مي‌گويند «شما حريف نمي‌شويد» يا مي‌گويند «مال، جان و آبروي شما در خطر مي‌افتد، بهتر است شما مشغول كار خود باشيد».

اين مقام مسئول در پايان يادآور شد: چهره‌هاي منحرف براي آنكه اتحاد مردم خطري براي استكبار نباشد ساز جدايي مي‌زنند، نداي مخالفت سر مي‌دهن، حزب جديدي تشكيل مي‌دهند و با ايجاد انشعاب و تفرقه به اربابان خارجي خود خوش خدمتي مي‌كنند.

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن