تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيكرتراشي پيشرفته به روش یک مرحله ای لیزر لیپولیز دکتر بهجو


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: دکتر شاهين بهجو
پيكرتراشي پيشرفته به روش یک مرحله ای لیزر لیپولیز دکتر بهجو




باديكانتور يا پيكرتراشي مبحث گسترده اي در دانش جراحي پلاستيك و زيبايي را به خود اختصاص داده و مشتمل بر مجموعه روش هاي جراحي و غيرجراحي به منظور فرم دهي به نواحي مختلف بدن است. در گذشته روش ليپوساكشن و ليفت جراحي بيشترين تعداد اين موارد را تشكيل مي داد. اگرچه هنوز هم در مواردي از اين روشها استفاده مي شود ولي پيدايش روش جديد ليپوليز با اشعه ليزر با استقبال بسيار زياد بيماران و جراحان روبه رو شده است.






رینوپلاستی مدرن


 دکتر شاهين بهجو ، متخصص جراحی ترمیمی ، پلاستیک و زیبایی
 


تعیین وقت اینترنتی




      دکتر شاهين بهجو داراي بوردتخصصي جراحي مي گويد : چگونه فراز و نشيب هاي نامتناسب بدنتان را از بين ببريد ...
 آیا روش پیکر تراشی جراحی پلاستیک و زیبایی است یا ماهیت متفاوتی دارد؟

باديكانتور يا پيكرتراشي مبحث گسترده اي در دانش جراحي پلاستيك و زيبايي را به خود اختصاص داده و مشتمل بر مجموعه روش هاي جراحي و غيرجراحي به منظور فرم دهي به نواحي مختلف بدن است. در گذشته روش ليپوساكشن و ليفت جراحي بيشترين تعداد اين موارد را تشكيل مي داد. اگرچه هنوز هم در مواردي از اين روشها استفاده مي شود ولي پيدايش روش جديد ليپوليز با اشعه ليزر با استقبال بسيار زياد بيماران و جراحان روبه رو شده است.


 به چه دليل امروزه ليپوساكشن طرفداران گذشته خود را از دست داده است؟

در روش هاي سنتي باديكانتور و از جمله ليپوساكشن محدوديت هايي وجود دارد كه از جمله آنها مي توان به دوره نقاهت طولاني، خونريزي زياد حين عمل، نياز به بيهوشي عمومي و در نتيجه عوارضي غيرقابل پيش بيني مانند ترومبوز عروقي (لخته شدن خون در رگها) يا آمبولي چربي (ورود قطرات چربي به ارگان هاي حياتي مانند مغز و ريه) اشاره كرد. پس از انجام ليپوساكشن و خارج كردن چربي موضعي معمولا پوست ناحيه دچار افتادگي شده و در آينده نيازمند كشيدن پوست يا ليفت به روش جراحي است.

 وجه تمايز روش ليزر ليپوليز نسبت به روشهاي پيشين چيست؟

فناوري ليپوليز يا پرتوليزر كه طي دهه اخير معرفي شده انقلاب و تحولي بزرگ در زمينه باديكانتور به ارمغان آورد. اساس سيستم ليزر ليپوليز بر مبناي تخريب ديواره سلولهاي چربي با مكانيسم حرارتي است كه منجر به تخليه يكنواخت و برگشت ناپذير چاقي موضعي در نواحي مختلف بدن مي شود. اين فناوري به دليل منعقد ساختن عروق زيرجلدي مانع خونريزي حين عمل شده و از ورود چربي به خون (آمبولي) جلوگيري مي كند. تابش اشعه ليزر به بافت زيرجلدي موجب بازآرايي رشته هاي كلاژن و در نتيجه جمع شدن پوست ليفتينگ يا Tightening شده و سلوليت هاي موضعي را نيز از بين مي برد.







 به اختصار در مورد قدمت وسابقه روش ليزر ليپوليز توضيح دهيد. ويژگي هاي سيستم مورد استفاده شما چيست؟

اگر چه كاربرد ليزر در پزشكي سابقه اي طولاني دارد اما استفاده از آن در درمان چاقي از دهه اخير آغاز شد. خاستگاه اين تكنولوژي اروپا بوده ولي پس از مهر تاييد سازمان FDA در سال 2006 ميلادي، كاربرد ليزرليپوليز ابعاد جهاني گسترده اي يافت. به رغم تنوع دستگاه هاي متعدد موجود، انواع diode و Nd-yag با طول موج هاي خاص به اين منظور مورد تاييد قرار گرفته اند.

 كاربرد اصلي روش ليزرليپوليز در چه مناطقي از بدن بوده و چه مقدار بافت چربي از بدن خارج مي كند؟

امروزه كاربرد ليپوليز ليزري بسيار گسترده بوده و به منظور درمان چاقي موضعي و فراگير در نواحي مختلف بدن استفاده مي شود. شايع ترين نواحي مورد درمان عبارتند از : شكم، پهلو، بازو، بالاي پا، پشت پا و غبغب. عمل ليپوليز معمولا به صورت سرپايي و بدون نياز به بستري و با بي حسي موضعي انجام مي شود.
درمان يك مرحله اي بوده و پرتو ليزر از طريق پروب هاي 2-1 ميلي ليتري وارد نسج زيرپوستي شده، به آرامي بافت چربي را ذوب كرده و با كانولاهاي مخصوص بيرون مي كشد.


 آيا سن و جنسيت در انتخاب اين روش درماني موثر است و آيا افراد مبتلا به بيماري قندخون يا چربي خون مي توانند از اين روش استفاده كنند؟

ليزرليپوليز محدوديت سني و جنسي نداشته و در افراد بالاي 18 سال ايمني آن به اثبات رسيده است. 20 تا 30 درصد بيماران را آقايان تشكيل مي دهند به ويژه به منظور كوچك كردن سايز شكم و پهلو. همچنين بزرگي سايز سينه در آقايان (ژنيكوماستي) مشكل شايعي است كه به خوبي و در يك مرحله با روش ليپوليز قابل اصلاح است. انجام ليپوليز و كاهش بافت چربي دور شكم تاثير بسزايي در كنترل چربي و قند خون داشته و به سلامت دستگاه قلب و عروق كمك مي كند.

 آيا روش ليپوليز در خانم هاي مجرد نيز امكان پذير است؟

بسياري از افراد مراجعه كننده براي عمل هاي جراحي و غيرجراحي باديكانتور را خانم هاي مجرد تشكيل مي دهند. روش ليزر ليپوليز هيچگونه مشكل يا عارضه اي از اين بابت نداشته و مشكلي از نظر بارداري يا شيردهي در آينده ايجاد نمي كند. افرادي كه به دنبال نوسانات زياد وزن يا بارداريهاي قبلي دچار شلي يا افتادگي پوست شكم در حد خفيف باشند نيز مي توانند از اين روش بهره ببرند. تحريك كلاژن سازي در نسج پوست به دنبال تابيدن پرتوليزر نوعي ليفتينگ همزمان غيرجراحي نيز انجام مي دهد.
 اساس ليزر ليپوليز بر مبناي تخريب ديواره سلولهاي چربي با مكانيسم حرارتي است كه سبب از بين رفتن چاقي موضعي مي شود.


برای کسب اطلاعات بیشتر حتما از سایت  www.drbehjoo.ir  دیدن فرمائید





دکتر شاهين بهجو ، متخصص جراحی



دارای بورد تخصصی جراحی ترمیمی ، پلاستیک و زیبایی

عضو جامعه جراحان ایران   ::  عضو جامعه جراحان ISS

مطب مرکزی: سعادت آباد ، بین سرو و بوستان ، شماره 104 مجتمع نگار ، طبقه 4 ، واحد 75

تلفن: 22147216




مطب2: میدان تجریش، مرکز تجاری تندیس، طبقه اول اداری، واحد 212 شرقی

تلفن: 22147217 - 22747894- 22747894 - 22700993

تلفن همراه: 09122958078




تعیین وقت اینترنتی دکتر شاهین بهجو

حتما از سایت  www.drbehjoo.ir  دیدن فرمائید









تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن