تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818824840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت فعلي خودرو غيرمنطقي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: قيمت فعلي خودرو غيرمنطقي نيست
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه قيمت خودرو تا پايان سال جاري افزايش نمي‌يابد، گفت: اين به مفهوم بالا رفتن قيمت خودرو در سال 93 نيست؛ بلكه بايد با سياست‌گذاري وزارت صنعت و توافق با خودروسازان، قيمت خودرو در سال آينده با شرايط آتي تعيين شود.

به گزارش آفرينش ، محسن صالحي نيا در نشست خبري خود با خبرنگاران از رشد توليد خودرو در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: تا به امروز 520 هزار دستگاه انواع خودرو توليد شده كه اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش را نشان مي دهد اما برنامه ريزي هاي خودروسازان و سياست گذاران وزارت صنعت معدن و تجارت مبني بر اين است كه تا پايان سال جاري 900 هزار دستگاه انواع خودرو توليد شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال 93 نيز تلاش داريم تا ميزان توليد خودرو را افزايش دهيم ضمن اينكه طي سه ماه باقيمانده تا پايان سال نيز قرار است ميزان توليد انواع خودرو را به 800 هزار دستگاه برسانيم.

وي گفت: بر اساس سياست گذاري هاي وزارت صنعت معدن و تجارت و نيز وعده هايي كه خودروسازان داده اند نرخ خودرو تا پايان سال جاري افزايشي نخواهد يافت اما اين به مفهوم آن نيست كه قيمت خودرو در سال جاري افزايش خواهد يافت.

صالحي نيا خاطرنشان كرد: پيش بيني هاي لازم در رابطه با توليد و قيمت خودرو در ماههاي ابتدايي سال 93 بر اساس هماهنگي با خودروسازان و نيز سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت خواهد گرفت اما هم اكنون توافق ما با خودروسازان اين است كه تا آخر سال افزايش قيمت نداشته باشيم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه چرا وزارت صنعت همواره از خودروسازان دفاع مي كند، گفت: سياست ما به طور كلي حمايت از توليد است كه اين حمايت شامل خودرو و كالاهاي ديگر مي شود بنابراين اگر يك بنگاه از اشكالاتي برخوردار شد و نتوانست به برنامه هاي تعيين شده دست يابد نمي توان به صورت صد در صد خواستار تعطيلي اين بنگاه شد.وي تاكيد كرد: قيمت خودرو به هيچ عنوان در شرايط فعلي غيرمنطقي نيست.

براساس اين گزارش ،يك سايت خودرويي اعلام كرد: ايران با توليد 850 هزار خودرو در سال 2012 در رده شانزدهمين كشور از نظر تعداد توليد خودرو در جهان قرار گرفت. چين بزرگترين توليد كننده خودرو رد سال 2012 در جهان است.

با اعمال تحريم‌هاي جهاني عليه ايران و قطع همكاري خودروسازان خارجي و عدم امكان تهيه مواد اوليه و قطعات مورد نياز براي توليد خودرو در كشور، توليد خودرو در ايران كه زماني در حدود 1.2 ميليون دستگاه در سال بود، در سال 2012 با كاهشي 40 درصدي به 0.85 ميليون دستگاه رسيد.اين آمار ايران را در تعداد توليد خودرو پايين تر از كشورهايي مانند اسپانيا، تايلند و اسلواكي قرار داده است.

دو شركت خودرو سازي سايپا و ايران خودرو بزرگترين خودروسازان داخلي در اين كشور محسوب مي‌شوند.3 كشور چين، ژاپن و آلمان بزرگترين توليد كنندگان خودرو در جهان محسوب مي‌شوند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن