تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزين پتروشيمي‌ها استاندارد است/ افزايش عرضه بنزين اروپايي در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بنزين پتروشيمي‌ها استاندارد است/ افزايش عرضه بنزين اروپايي در تهران
معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اينكه بنزين توليدي پتروشيمي‌ها استاندارد است، جزئيات عرضه بنزين اروپايي در تهران و ساير كلانشهرهاي كشور را تشريح كرد و گفت: از پايان دي در 50 درصد جايگاه‌هاي تهران و كرج، بنزين يورو 4 توزيع مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، شاهرخ خسرواني درباره آخرين وضعيت عرضه و توزيع بنزين با استاندارد يورو 4 و 5 اتحاديه اروپا در كلانشهرها، گفت: در حال حاضر بخش زيادي از پروژه‌هاي توسعه‌اي و ارتقاي كيفيت در پالايشگاه‌ها راه اندازي و در مدار بهره‌برداري قرار گرفته است.

معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با اعلام اينكه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده از اواسط دي ماه تمام جايگاه‌هاي اراك بنزين يورو 4 توزيع خواهند كرد، تصريح كرد: در شرايط فعلي تعدادي از جايگاه‌هاي تهران در حال توزيع بنزين يورو چهار هستند.

اين مقام مسئول با يادآوري اينكه از اواخر دي ماه نيز در بيش از 50 درصد جايگاه‌هاي تهران و كرج توزيع مي‌شود، اظهار داشت: هم اكنون بنزين يورو 4 توليدي پالايشگاه‌هاي شازند، تهران، اصفهان و تبريز در حال توليد است، تبيين كرد: بر اساس مصوبه دولت و برنامه زمان بندي شده اين بنزين به عنوان سوخت پاك ابتدا در 8 كلان شهر كشور توزيع خواهد شد كه اراك به عنوان اولين هدف از 15 دي ماه در نظر گرفته شده است.

وي، افزود: از پايان دي ماه بيش از 50 درصد جايگاه‌هاي سوخت تهران و كرج، بنزين با استاندارد يورو 4 توزيع خواهند شد.

خسرواني در پاسخ به اين سوال كه آيا بنزين توزيعي استاندارد لازم را به جهت ميزان آلايندگي كه در هوا منتشر
مي كند، دارد يا خير؟ گفت: بديهي است كه احتراق بنزين همانند هر سوخت ديگري، باعث تخليه اكسيد كربن و اكسيد گوگرد از اگزوز خودروها مي‌شود و بنزين توزيعي فعلي عموما در دو رده بنزين معمولي با اكتان 87 و بنزين سوپر با اكتان 95 است.

به گفته معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي مشخصات اين دو بنزين با استانداردهاي مورد نظر مطابقت دارد و بنزين فعلي دقيقا مطابق با استانداردهاي ابلاغي شركت ملي پالايش و پخش نفتي است.

اين مقام مسئول همچنين در خصوص كيفيت بنزين توليدي پتروشيمي‌ها توضيح داد: با توجه به كسري ناشي از توليد داخلي و مصرف بنزين ميزان كمي از اين سوخت از مجتمع‌هاي پتروشيمي دريافت مي شود كه پس از تركيب با بنزين توليد پالايشگاه‌هاي نفت و كسب استاندارد لازم به شبكه‌هاي توزيع سوخت تحويل مي‌شود كه كيفيت آن دقيقا مطابق با استاندارد ابلاغي است.

به گزارش مهر، همزمان با افزايش ظرفيت توليد بنزين با استاندارد يورو 4 و 5 در پالايشگاه‌هاي نفت به بيش از 30 ميليون ليتر در روز، هم اكنون روزانه تنها 13 ميليون ليتر بنزين اروپايي توزيع مي‌شود و در اين بين محيط زيست خواستار واردات سوخت استاندارد توسط وزارت نفت شده است.

عباس كاظمي مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي روز گذشته ظرفيت فعلي توليد و توزيع بنزين با استاندارد يورو 4 و 5 اتحاديه اروپا را روزانه 13 ميليون ليتر عنوان كرد و افزود: هم اكنون بخشي از بنزين مصرفي كلانشهرهايي همچون تهران، كرج، اصفهان و اراك توسط بنزين اروپايي پوشش داده مي شود.

مصطفي كشكولي مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي هم در گفتگوي ديگري حجم توزيع روزانه بنزين با استاندارد يورو 4 و 5 اتحاديه اروپا را در تهران حدود دو ميليون ليتر اعلام كرد و يادآور شد: هم اكنون بنزين توليدي پالايشگاه شازند در 23 جايگاه تهران عرضه و توزيع مي شود.

كد خبر: 2202326

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۳:۴۲

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن