تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي افزايش تسهيلات مسكن متوسل به بانك مركزي نمي‌شويم/ قرارداد بنياد مستضعفان در آزادراه تهران-شمال پابرجاست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: براي افزايش "تسهيلات مسكن" متوسل به بانك مركزي نمي‌شويم/ قرارداد بنياد مستضعفان در "آزادراه تهران-شمال" پابرجاست
وزير راه و شهرسازي گفت: همچنان قرارداد بنياد مستضعفان براي ساخت اين آزادراه پابرجاست اما مصوبه قرارگاه خاتم‌الانبيا توسط رئيس مجلس لغو شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي در نشست خبري روز حمل و نقل با اشاره اينكه حمل و نقل بستر اصلي توسعه در كشور است گفت: حجم سرمايه گذاري‌هاي صورت گرفته در بخش حمل و نقل بسيار گسترده بوده به طوري كه هم اكنون حدود 200 هزار كيلومتر راه در كشور داريم كه مجموعه سرمايه گذاري‌ها تاكنون 120 هزار ميليارد تومان بوده است.

وي در ادامه افزود: در حوزه حمل و نقل ريلي 115 كيلومتر راه آهن در دست احداث داريم و همچنين 9 هزار و 500 كيلومتر ريل نيز در مراحله ساخت قرار دارد.

وي ادامه داد: در حوزه حمل و نقل ريلي حدود 186 ميليون تن ظرفيت تخليه و بارگيري وجود دارد به طوري كه اين ميزان در سالهاي گذشته 140 ميليون تن بوده است.

آخوندي اضافه كرد: در حوزه فرودگاهي هم حدود 57 فرودگاه فعال داريم كه با وجود 244 هواپيما متأسفانه 100 فروند زمين گير هستند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: خوشبختانه سرمايه گذاري ها در بخش حمل و نقل اندك نيست بلكه گسترده است اما با توجه به ميزان پروژه هاي عمراني كه در وزارت خانه داريم نيازمند 120 هزار ميليارد تومان اعتبار هستيم.

وي اظهار داشت: شهر فرودگاهي امام خميني (ره) بايد احداث شود به طوري كه هم اكنون ترمينال يك فرودگاه امام 5 ميليون مسافر ظرفيت دارد درصورتي كه در برنامه توسعه شهر فرودگاهي حدود ظرفيت 40 ميليون مسافر پيش بيني شده است.

وزير اره و شهرسازي گفت: حدود 3 هزار و 198 آزاد راه جديد بايد بسازيم كه اين ميزان نيازمند سرمايه گذاري هاي كلاني است.

***سهم حمل و نقل در بازار بورس اندك است

آخوندي در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه در حوزه دريايي ظرفيت بندر شهيد بهشتي 2.5 ميليون تن است گفت: بايد ظرفيت اين بندر به 6.5 ميليون تن افزايش يابد كه سرمايه گذاري 600 ميليون دلاري نيازمند است.

وي اضافه كرد: ترمينال دو بندر شهيد رجايي نيز به سرمايه گذاري كلاني نيازمند است تا طرح توسعه آن كامل شود.

آخوندي عنوان كرد: قاعدتا اين اتفاقات به اعتبارات عمراني بيشتري نيازمند است كه بايد به سمت بازار حمل و نقل آزاد پيش برويم.

وي اظهار داشت: متأسفانه سهم حمل و نقل در بازار بورس اندك است كه به عقيده بنده بايد با ايجاد بنگاه هاي بزرگ و ورود استقبال از بخش خصوصي بتوانيم سهم حمل و نقل را در كشور افزايش دهيم.

***قرارداد بنياد مستضعفان همچنان پابرجاست

آخوندي در ادامه به ادامه ساخت آزادراه تهران شمال اشاره كرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبيا هيچ قراردادي در اين آزادراه ندارد چرا كه مصوبه قرارداد آن توسط رئيس مجلس لغو شده است اما قرارداد بنياد مستضعفان براي ساخت اين آزادراه پابرجاست.

وي اظهار داشت: ما به دنبال آن هستيم كه قرارداد قرارگاه خاتم الانبيا را فعال كنيم بنابراين گزارشي از آزاد راه تهيه كرده و به رئيس جمهور تقديم كرده ايم.

**براي افزايش تسهيلات مسكن متوصل به بانك مركزي نمي شويم

وي در ادامه با اشاره به افزايش تسهيلات مسكن در كشور گفت: ما براي افزايش تسهيلات مسكن متوصل به تزريق منابع مالي بانك مركزي نبايد باشيم چرا كه اين يك استراتژي كلي است.

وي گفت: در ايران در شهرهاي كوچك تسهيلات مسكن 30 تا 40 درصد است و اين رقم در تهران رقم اندكي است.

وي تصريح كرد: در طرح جامع مسكن بايد صندوق پس انداز مسكن را از انحصار بانك مسكن خارج كنيم و اجازه دهيم بانك ها هم صندوق پس انداز مسكن داشته باشند.

در حال تكميل ...

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن