تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798957668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديپلمات پشت پرده مذاكرات محرمانه آمريكا با ايران كه بود (+عكس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ديپلمات پشت پرده مذاكرات محرمانه آمريكا با ايران كه بود (+عكس)
تابستان سال گذشته در حالي كه جيك ساليوان همراه هيلاري كلينتون وزير خارجه وقت آمريكا در پاريس توقف كوتاهي كرد، بي سر و صدا ناپديد شد و چندين روز بعد سرو كله اش پيدا شد و در مغلوستان به هيلاري پيوست.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت "جيك ساليوان" ديپلمات 37 ساله آمريكايي و مشاور امنيتي جو بايدن معاون رييس جمهور آمريكا، مرد پشت صحنه گفت و گوهاي محرمانه يك سال گذشته بين آمريكا و ايران بوده است.

به گزارش عصر ايران ساليوان كه نخست در سال 2008 در كمپين انتخاباتي هيلاري كلينتون فعاليت داشت و پس از پيروزي اوباما بر كلينتون در رقابت هاي درون حزبي به كمپين اوباما راه يافت، پس از انتخاب كلينتون به سمت وزارت خارجه همراه وي به آنجا رفت.

آسوشيتد پرس مي نويسد" تابستان سال گذشته در حالي كه جيك ساليوان همراه هيلاري كلينتون وزير خارجه وقت آمريكا در پاريس توقف كوتاهي كرد، بي سر و صدا ناپديد شد و چندين روز بعد سرو كله اش پيدا شد و در مغلوستان به هيلاري پيوست.

بر اساس اين گزارش ساليوان در آن چند روز با هوايپما به عمان رفته بود تا با هيات ايراني ملاقات كند.

ساليوان در كنار هيلاري كلينتون

آسوشيتد پرس مي نويسد جلسه ماه جولاي 2012 يكي از نخستين ارتباطات و ديدارهاي رو در رو با ايران بود و ساليون شخصا در ايجاد اين تعامل دولت اوباما با ايران نقش داشته است.

مقام‌هاي ارشد دولت اوباما پيشتر به آسوشيتد پرس گفته بودند كه ساليوان به همراه چند مقام ديگر آمريكايي (از جمله ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا)در سال جاري ميلادي دستكم پنج ديدار با هيات ايراني داشته‌ است تا راه را براي توافق هسته‌اي 24 نوامبر ميان ايران و گروه 1+5 هموار كند.

آسوشيتد پرس مي نويسد در ماه مارس و درست يك ماه پيش از انتقال ساليوان از وزارت خارجه به كاخ سفيد وي به همراه ويليام برنز به طور مخفي و محرمانه سوار بر هواپيمايي نظامي شد و به عمان سفر كرد. در عمان يك هيات از مقام‌هاي مذاكره كننده ايراني در انتظار آن‌ها بودند٬ گروهي كه به گفته آسوشيتد پرس اگرچه نگران اين ديدار بودند٬ كنجكاو بودند تا امكان برقراري ارتباط ميان دو دشمن ديرينه را بسنجند.

به گفته آسوشيتدپرس ديدارهاي 2012 و اوايل 2013 ساليوان با مقام‌هاي ايراني بيشتر بر روي اين مسئله متمركز بود كه آيا اصلا امكان آن وجود دارد كه مقام‌هاي ايراني و آمريكايي روزي با يكديگر در يك اتاق حضور پيدا كنند؟ پس از آن‌كه در انتخابات رياست جمهوري اخير ايران٬ حسن روحاني٬ سياستمدار ميانه‌رو پيروز شد٬ مسير اين گفت‌و‌گوها به سرعت تغيير كرد و بر روي برنامه هسته‌اي ايران متمركز شد.

ساليوان تحصيل كرده در رشته حقوق در دانشگاه «يِيل» كانتيكت و پژوهشگر دانشگاه آكسفورد بوده و مدتي را به عنوان دفتردار "استيون برير" از قضات ديوان عالي ايالات متحده نيز فعاليت كرده است.

در جريان رقابت‌هاي اوليه انتخاباتي 2008 ساليوان ابتدا از نامزدي هيلاري كلينتون در انتخابات حمايت كرد و در تيم او به عنوان مشاور ارشد وارد فعاليت شد٬ اما سپس در جريان انتخابات عمومي به تيم باراك اوباما پيوست و مشاور ارشد اين تيم شد.

ساليوان در جلسه مشاوران اوباما در كاخ سفيد

به دنبال پيروزي باراك اوباما در انتخابات و انتصاب هيلاري كلينتون به سمت وزارت خارجه٬ ساليوان در وزارت خارجه مشغول به كار شد و به گفته آسوشيتد پرس به سرعت به يكي از مشاوران مورد اعتماد خانم كلينتون تبديل شد.

ساليوان در تقريبا تمامي 112 سفر خارجي خانم كلينتون٬ او را همراهي كرده است و نقش مهمي در جهت‌گيري سياست خارجي دولت اوباما در قبال ليبي٬ سوريه و ميانمار داشته است.

آسوشيتد پرس به نقل از نزديكان ساليوان مي نويسد: او داراي ثبات نظر و انساني بسيار عملگراست و تقريبا از نظر خلق و خو شبيه به اوباماست.

آسوشيتدپرس مي نويسد يكي از مهمترين ويژگي هاي ساليون توانايي ناپديد شدن و ظاهر شدن بدون اينكه توجه كسي جلب شود، بود؛ به طوري كه تنها تعداد بسيار كمي از مذاكرات محرمانه با ايران خبر داشتند و او حتي اين مساله را از بسياري از نزديكانش مخفي نگه داشته بود.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن