واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ميرهاشمي دبير بخش عكس جشنواره هنر مقاومت در گفتوگو با فارس:لزوم توجه به پژوهش و پيشنهاد پروژه به عكاسان جوان در جشنواره مقاومت
دبير بخش عكس جشنواره هنر مقاومت با تأكيد بر لزوم توجه به بحث پژوهش در عكاسي گفت: لازم است در دورههاي آينده جشنواره مقاومت به عكاسان جوان پروژههاي عكاسي پيشنهاد شود.
سيدعباس ميرهاشمي دبير بخش عكس سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت در گفت وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره آثار اين بخش از جشنواره گفت: جشنواره هنر مقاومت فعاليت قابل اعتنايي بود كه در مقايسه با دوره هاي قبلي خود به لحاظ ارتباط با هنرمندان و تعداد آثار رسيده به جشنواره رشد قابل توجهي داشت و هنرمندان نيز با نگاه عميق تري به موضوع مقاومت دراين جشنواره شركت كردند.
وي با بيان اين كه موضوعات قابل عكاسي لازم است كه با نگاه پژوهشي همراه باشد گفت: بخش عكس سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت از اين ويژگي برخوردار بود و آثارمختلفي از عكاسان كشورهاي مختلف به اين جشنواره رسيد از جمله كشورهاي آسيايي نظير هند و بنگلادش، كشورهاي اروپايي نظير ايتاليا و سوئد وكشورهاي همسايه از جمله تركيه كه نشان از استقبال خوب عكاسان دنيا از اين جشنواره بود.
ميرهاشمي با اشاره به پروژه هاي عكاسي به نمايش درآمده در اين بخش از جشنواره مقاومت گفت: پروژه هاي عكاسي يكي از ويژگي هاي خوب جشنواره امسال بود و در اين بخش 5 پروژه عكاسي به نمايش گذاشته شد كه فكر مي كنم مي تواند سرمشق هاي خوبي درحوزه مستند- اجتماعي براي عكاسان جوان باشد.
ميرهاشمي درباره نگاه عكاسان خارجي به موضوع مقاومت در اين جشنواره گفت: عمده نگاه عكاسان خارجي به موضوع مقاومت متوجه بحث بيداري اسلامي بود كه اين موضوع شايد به دليل خوب تفهيم نشدن موضوع مقاومت براي عكاسان خارجي باشد چرا كه بيشتر آنها در آثارشان به مقاومت به معني درگيري نگاه كرده بودند و اما در مجموع عكاسان ايراني بهتر به اين موضوع پرداخته بودند و به موضوع مقاومت به معناي گسترده تري نگاه كرده بودند.
او تعداد آثار عكاسان خارجي را در اين جشنواره حدود يك چهارم كل آثار اين بخش عنوان كرد و در ادامه درباره پيشنهاد خود براي دوره هاي آينده اين بخش از جشنواره گفت: براي آن كه عكاسان ما به سمت فعاليت هاي پژوهشي پيش بروند لازم است كه نه تنها در جشنواره هنر مقاومت بلكه در ساير جشنواره هاي عكاسي نيز به صورت پروژه اي به موضوعات بپردازند و ما هم در جشنواره هنر مقاومت بايد در دوره هاي آتي به صورت جدي به بحث پژوهش و پروژه هاي حاصل از پژوهش عكاسان توجه كنيم.
وي تأكيد كرد: نگاه پژوهشي مي تواند عكاسي ما را رشد وارتقاء بخشد و عكاسان را به سمت فراگيري درست هنر سوق دهد.
دبير بخش عكس سومين جشنواره هنر مقاومت در خاتمه تصريح كرد: به نظر من نگاه پژوهشي يكي از بهترين شيوه هاي عكاسي است و لازم است كه در جشنواره هاي مختلف عكاسي از جمله هنر مقاومت به عكاسان سوژه و پروژه عكاسي پيشنهاد كنيم و در كنار آن از تك عكس هم استفاده شود.
انتهاي پيام/
شنبه 30 آذر 1392
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]