تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803933016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك كارگزار بورس در گفت‌وگو با فارس تأكيد كردلزوم شكستن انحصار خدمات نرم‌افزاري معاملات برخط / كارمزد‌ها رقابتي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك كارگزار بورس در گفت‌وگو با فارس تأكيد كردلزوم شكستن انحصار خدمات نرم‌افزاري معاملات برخط / كارمزد‌ها رقابتي شود
مديرعامل كارگزاري بانك تات با تأكيد بر اينكه، انحصار در خدمات نرم‌افزاري معاملات بايد شكسته شود،درباره لزوم رقابتي شدن نرخ‌كارمزدها، گفت: اصولاً ثابت بودن نرخ كارمزدها، رقابت‌پذيري در صنعت كارگزاري را بسيار پايين آورده است.


حسين خزلي خرازي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا زمان كاهش نرخ كارمزد معاملات آنلاين با توجه به درخواست بسياري از سهامداران و زيرساخت‌هاي فني ايجاد شده فرا نرسيده است، اظهار داشت: سال‌ها در اين باره بحث شده است؛ بازار بايد به سمتي كه نرخ‌ كارمزدها رقابتي شود، حركت كند.

وي با بيان اينكه كارمزدها بايد رقابتي و آزاد باشد، گفت: به عنوان مثال در بحث كارمزدها، امكان دارد از برخي مشتريان آنلاين كارگزاري رقم A و از برخي B و از مابقي نرخ C دريافت شود؛ مهم اين است كه بايد به صورت شفاف عمل شود و بر همين مبنا نرخ خدمات مختلف متفاوت اعلام شود.

اين كارگزار بازار سرمايه تأكيد كرد: بين كارگزاران مختلف بايد بر اساس نوع خدمتي كه ارائه مي‌دهند، كارمزدها رقابتي شود، چرا كه مشتريان در اين صورت حق انتخاب خواهند داشت.

خرازي با بيان اينكه در سالهاي آينده كارمزد مشخص و ثابت كارايي خود را از دست مي‌دهد گفت: بورس نيويورك پس از 200 سال فعاليت از 1989 كارمزدها را مذاكره‌اي و آزاد اعمال كرد.

وي با ذكر مثالي گفت: زماني كه به يك سرمايه‌گذار براي خريد پيشنهادي ارائه مي‌شود، كارگزار مي‌تواند برمبناي آن كارمزد خود را تعيين كند،در اين صورت هم مشتري و هم كارگزار بر مبناي توافق بازدهي و كارمزد دريافت خواهند كرد.

خزلي خرازي با اشاره به اينكه كارگزار بايد بر مبناي خدماتي كه ارائه مي‌دهد نسبت به مشتريان خود كه با سلايق مختلف وارد بازار مي‌شوند، كارمزد دريافت كند گفت: اصولاً ثابت بودن كارمزدها، رقابت‌پذيري در صنعت كارگزاري را بسيار پايين آورده است.

اين كارگزار بورس، با بيان اينكه در صورت ارائه خدمات بهتر و شايسته بايد كارمزد متناسب با آن اخذ شود، گفت: به عنوان مثال برخي مواقع اگر مشتري خاصي يك ميليارد تومان كارمزد به ازاي بازدهي بالا پرداخت مي‌كند در خدمت آنلاين بتواند، كارمزد اين نوع معاملات صفر در نظر بگيرد.

خرازي با اشاره به اينكه در بازار آزاد مبتني بر رقابت، ثابت بودن كارمزد معني ندارد گفت: زماني كه كارگزار سيستم نرم‌افزاري و سخت‌افزاري آنلاين (بدون اختلال و قطعي) و خدمات ويژه ارائه مي‌كند، به نسبت مشتريان اقبال بيشتري به آنان خواهد داشت.

وي با تأكيد بر اينكه هم اكنون سيستم نرم‌افزاري معاملات بر خط كارگزاري‌ها در انحصار دو شركت است، گفت: زماني كه معاملات آنلاين با قطعي و اختلال مواجه مي‌شود براي همه كارگزاري‌ها اين اتفاق رخ مي‌دهد، بنابراين يكي ديگر از مشكلات انحصاري بودن خدمات نرم‌افزاري آنلاين است.

اين كارگزار بازار سرمايه در واكنش به اين مسئله كه اكنون بسياري از سرمايه‌گذاران خرد و متوسط كه وارد بازار شده‌اند، نسبت به دريافت اين ميزان كارمزد با توجه به خدمات ضعيف سيستم‌هاي نرم‌افزاري معاملات بر خط گلايه‌مند هستند، تأكيد كرد: در هر خريد و فروش 1.55 درصد كسر مي‌شود كه از اين ميزان كمتر از 30 درصد به عنوان ماليات، بيش از 50 درصد توسط كارگزاري‌ها و حدود 20 درصد هم توسط سازمان بورس اوراق بهادار، شركت مديريت فناوري، سپرده‌گذاري مركزي و بورس مربوطه (فرابورس يا بورس اوراق بهادار) اخذ مي‌شود.

وي ادامه داد: ضمن اينكه سيستم‌هاي نرم‌افزاري بايد از حالت انحصاري خارج شوند، بايد سطح كاهش نرخ كارمزدها در همه اركان بازار اتفاق بيفتد يعني دولت اركان بازار سرمايه و كارگزاران همگي با كسر ميزان كارمزد دريافتي به افزايش تعداد دفعات معاملات و شفافيت بازار از طريق معاملات الكترونيكي كمك كند.

خرازي گفت: در اين صورت دولت هم بايد در قالب لايحه‌اي براي گسترش معاملات الكترونيكي و اينكه شفافيت الكترونيكي بسيار بيشتر از معاملات دستي است، هزينه معاملات را كاهش دهد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر نمي‌كنيد كارگزاران اكنون نرخ بالايي با توجه به سطح پايين خدمات معاملات بر خط، به نسبت ديگر اركان دريافت مي‌كنند، گفت: هم اكنون كه حجم معاملات به شدت افزايش يافته است، اين صحبت كاملاً منطقي و درست است.

خرازي گفت: به عنوان مثال سال گذشته ارزش معاملات به اين شكل نبود و هم اكنون كارگزار با توجه به حجم معاملات، سود بيشتري مي‌برد.

اين كارگزار بازار سرمايه با تأكيد بر اينكه، كارگزاران بايد براي رقابت با يكديگر سرور و نرم‌افزارهاي معاملات بر خط را با سرعت بهتر و با تحولات بيشتري، به بازار عرضه كنند گفت: در اين صورت امكان دارد با توجه به سرعت، كيفيت و اطلاعات بيشتر در سامانه معاملاتي، كارگزار از كارمزد بيشتري برخوردار شود، بنابراين اين موارد بايد به روابط ميان كارگزار و مشتري سپرده شود.

وي ادامه داد: در اين صورت مشتريان كارگزاري را انتخاب خواهند كرد كه سيستم‌هاي نرم‌‌افزاري جديد و ارتقا يافته به بازار ارائه مي‌كند چرا كه اين كارگزار در معاملات بر خط خود به سهامدار اطلاعات بهتري در بازدهي زماني معاملات ارائه مي‌كند.

خرازي با بيان اينكه خدمات انحصاري نرم‌افزاري معاملات بر خط بايد برداشته شود تأكيد كرد: در اين صورت نرم‌افزارهاي جديد و با امكانات و شرايط بهتر به بازار عرضه خواهند شد.

اين مديرعامل كارگزاري با تأكيد بر اينكه در صورت ثابت بودن كارمزدها، يك شكل بودن چهره نرم‌افزارها و خدمات ارائه شده، رقابتي ايجاد نخواهد شد، گفت: هم اكنون حجم معاملات افزايش يافته و به نسبت درآمد كارگزاران سير صعودي داشته است و در اين صورت هيچ كارگزاري براي ارائه خدمات بهتر با توجه به انحصاري بودن خدمات نرم‌افزاري و دستوري بودن كارمزدها، رقابت نخواهد كرد و به دنبال توسعه نخواهد بود.

انتهاي پيام/م

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن