تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802428432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس در گفت‌وگو با فارس:رشد بيش از حد برخي سهام نگران‌كننده است/ توصيه به ۷ بانك و ۷ هلدينگ براي جذب نقدينگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس در گفت‌وگو با فارس:رشد بيش از حد برخي سهام نگران‌كننده است/ توصيه به ۷ بانك و ۷ هلدينگ براي جذب نقدينگي
مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس با بيان اينكه بازار شايعات داغ شده تا مسير سرمايه‌ها را به سمت و سويي تغيير دهند، گفت: سهامداران نسبت به اين موضوع هشيارانه عمل كنند.


محمودرضا خواجه‌نصيري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با اشاره به اينكه بازار سهام طي ماه‌هاي اخير رشد قابل توجهي داشته است، اظهارداشت: شاخص‌ها و ارزش معاملات نيز به واسطه حضور بسياري از سرمايه‌گذاران رو به افزايش است.

وي با بيان اينكه اتفاقات حوزه سياست خارجي و تغييرات در شرايط عمومي، اين رشد را توجيه‌پذير مي‌كند، ادامه داد: يكي از دلايل ديگر رشد بازار ناشي از گردش سرمايه‌ها در بورس ارزيابي مي‌شود. در حقيقت عدم بازدهي بازارهاي رقيب موجب تشديد روند رشد بورس شده است.

خواجه نصيري با تاكيد بر اينكه آمار و ارقام نشان از رشد قيمتي سهام برخي شركت‌ها بيش از سودآوري آنان دارد، گفت: جريان ايجاد شده در سال جاري هم تا حدودي ناشي از اثرات تورم و قيمت دلار بوده و خوشبيني نسبت به آينده بازدهي قابل توجهي را به وجود آورده است.

مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه اين بازدهي، در نتيجه ورود بسياري از سهامداران ارائه شده است، گفت: جريان نقدينگي در بازار همراه با رشد شاخص، تضمين‌ كننده تداوم رشد بازار نخواهد بود.

وي گفت: رشد كمي و كيفي بازار سرمايه از برنامه‌هاي اصلي حوزه مديريتي متولي اين بازار است اما همزمان نگراني‌هايي براي مديريت بازار ايجاد شده و به دنبال آن هستيم كه اين افزايش قيمت براي بهبود شرايط تبديل به فرصت شود.

خواجه‌نصيري با تاكيد بر اينكه ذاتاً افزايش قيمت براي تامين مالي شركت‌ها است، گفت: در صورت عدم استفاده از ظرفيت ايجاد شده موجب ثروتمند شدن سرمايه‌گذاران قبلي مي‌شود، چراكه كمتر موجب بهبود بنگاه‌ها خواهد شد. در اين شرايط بهترين فرصت براي جذب نقدينگي‌هاي لازم از بازار است.

مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در اين ميان رويكرد اشخاص حقوقي در اين بازار قابل توجه است به طوريكه با توجه به در اختيار داشتن بخش عمده‌اي از سهام شركت‌ها، در شرايط مطلوب حاضر، عكس‌العمل سريع و منطقي براي جذب نقدينگي صورت نمي‌گيرد.

وي با بيان اينكه انتظار داريم سهامداران براي جذب منابع، عرضه سهام را مورد توجه قرار دهند،گفت: هم‌اكنون بسياري از شركت‌ها، هلدينگ‌ها، و نهادهاي مالي بزرگ مازاد بر كنترل سهام مجموعه‌هاي خود، سهام دارند و بايد با منابع ايجاد شده پروژه‌هاي خود را، تامين مالي كنند.

خواجه‌نصيري تاكيد كرد: متاسفانه برخي حقوقي‌ها، قصد تامين سهام شناور خود را ندارند و بخش عمده‌اي از آنان منابع خود را در بورس براي خريد و فروش سهام سرمايه‌گذاري مي‌كنند تا از اين طريق بخشي از EPS خود را تامين كنند.

وي بانك‌ها را يكي از اين نوع شركت‌ها در بورس عنوان كرد و گفت: با هدف كوتاه مدت اين شركت‌ها از طريق سرمايه‌گذاري در بورس EPS خود را تا حدي پوشش مي‌دهند؛ تمام اين موارد مزيد بر علت مي‌شود تا تقاضا در بازار افزايش يابد كه اين اقدام عملاً درست نيست.

وي با اشاره به آخرين جلسه هيئت وزيران براي عرضه سهام خرود و بلوك تصريح كرد: از طريق عرضه‌ها كه طي روزهاي گذشته آغاز شده است، منابع مالي خوبي براي دولت تامين خواهد شد و از اين طريق بخش عمده‌اي از تقاضاي بازار كنترل مي‌شود.

مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار شرايط فعلي را فرصتي بي نظير براي تامين نقدينگي شركت‌ها دانست و گفت: اگر بخش حقوقي داعيه اين را دارند كه نيازمند منابع مالي هستند تا كسب و كار در حوزه صنعت رونق يابد، هم‌اكنون زمان استفاده از اين فرصت است.

خواجه‌نصيري با بيان اينكه طبق تحقيقات بعمل آمده چيزي بالغ بر 15 هزار ميليارد تومان امكان جذب نقدينگي توسط 20 شركت بزرگ و هلدينگ در بورس وجود دارد، گفت: اين هلدينگ‌ها بدون آنكه سهام مديريتي خود را از دست بدهند، چيزي بالغ بر 15 هزار ميليارد تومان منابع در اختيار خواهند گرفت.

وي ادامه داد: از اين شركت‌ها و نهادهاي حقوقي، 7 بانك، 7 شركت هلدينگ اصلي، صندوق‌هاي بازنشستگي و ساير نهادها هستند كه كافي است با عرضه 15 درصد از پورتفوي خود، بالغ بر 15 هزار ميليارد تومان نقدينگي جذب كنند.

* توصيه به سرمايه‌گذاران و عدم تضمين براي تداوم رشد بازار در سه ماهه پاياني سال

خواجه‌نصيري با تاكيد بر اينكه ضمانتي براي تداوم رشد بازار در 3 ماهه پايان سال وجود ندارد به سرمايه‌گذاران توصيه كرد: تحليل‌ها نشان مي‌دهد كه امكان تداوم اين روند بازار سهام كه طي 9 ماه گذشته طي شده، وجود نداشته باشد.

وي تاكيد كرد: هم‌اكنون بازار شايعات داغ شده تا مسير سرمايه‌ها را به سمت و سويي تغيير دهند بنابراين شايعات نبايد بر تصميم‌گيري‌ها دخيل باشد.

مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس و اوراق بهادار با تاكيد بر اينكه سرمايه‌گذاران بايد از وضعيت صنعت و به طور خاص سهام شركت مطمئن باشند، گفت: هم‌اكنون نگراني‌هايي با توجه به افزايش بيش از حد قيمت برخي صنايع وجود دارد بنابراين روند سرمايه‌گذاري دقت بيشتري را مي‌طلبد.

وي سرمايه گذاري كوركورانه و روش‌هاي گله‌واري در بازار بسيار خطرآفرين توصيف كرد و گفت: پيروي سرمايه‌گذاران از صف‌هاي خريد، منجر به شكست آنان در كوتاه مدت مي‌شود. رفتار هيجاني سرمايه‌گذاران به هيچ عنوان توجيه پذير نيست.

خواجه‌نصير با تاكيد بر اينكه وضعيت بورس نسبت به گذشته تغيير كرده است، گفت: امروز نهادهاي مالي تخصصي از جمله سبدگردان‌ها و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري ETF ها تشكيل‌شده‌اند كه در شرايط فعلي براي سرمايه‌گذاري مطمئن توصيه مي‌شوند.

وي افزود: با وجود چنين نهادهاي تخصصي با مديران حرفه‌اي كه كاملاً نسبت به روند بازار آشنايي دارند، سرمايه‌گذاري مستقيم براي تازه وارد‌ها به صلاح نيست.

انتهاي پيام/م

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن