تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل نظارت بر تبليغات سازمان نظام پزشكي در گفت‌وگو با فارس:آيين‌نامه نظارت بر تبليغات پزشكي بازنگري مي‌شود/ تغيير واژه «تبليغات» به «اطلاع‌رساني»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل نظارت بر تبليغات سازمان نظام پزشكي در گفت‌وگو با فارس:آيين‌نامه نظارت بر تبليغات پزشكي بازنگري مي‌شود/ تغيير واژه «تبليغات» به «اطلاع‌رساني»
مديركل نظارت بر تبليغات سازمان نظام پزشكي مي‌گويد: آيين‌نامه نظارت بر تبليغات تجهيزات، ‌جراحي‌ها و مكمل‌هاي دارويي و غذايي بازنگري مي‌شود و بنا داريم واژه «اطلاع‌رساني» را جايگزين واژه «تبليغات» كنيم.


شهريار خاقاني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس خاطرنشان كرد: جراحي زيبايي طي سال‌هاي اخير در كشور افزايش يافته و در تبليغات اجتماعي و فرهنگي به ويژه در رسانه‌ها شاهديم كه زيبايي را با مناسب و كامل بودن برابر مي‌كنند و اين مسئله را القاء مي‌كنند كه تنها كسي توانمند و كاراست كه زيبايي دارد.

وي ادامه داد: اين تبليغات براي آنهايي كه اعتماد به نفس پاييني دارند، نارضايتي از بدن را دامن مي‌زند سبب مي‌شود تا افراد جراحي را به عنوان بهترين روش براي زيباتر كردن بدانند.

مديركل نظارت بر تبليغات سازمان نظام پزشكي گفت: رسانه‌ها ناخودآگاه فرايندي را به وجود مي‌آورند كه افراد به ويژه زنان جامعه تصوير منفي از بدن خود داشته باشند و معمولاً در مجلات و تبليغات ماهواره‌اي ستاره‌هاي سينما در كنار برخي پزشكان استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد جراحي را براي متفاوت كردن ظاهر ترغيب مي‌كنند.

وي گفت: سازمان نظام پزشكي به عنوان متولي نظارت بر تبليغات در همين راستا درصدد است تا نظارت بيشتري روي اينگونه تبليغات داشته باشد و به دنبال تغيير آيين‌نامه تبليغات هستيم و حتي بنا داريم تا عنوان تبليغات را تغيير داده و از واژه اطلاع‌رساني استفاده كنيم چرا كه معتقديم شأن حرفه پزشكي تبليغات نيست و تبليغات جنبه‌هايي از اغواگري و اغراق دارد.

وي افزود: همچنين در حوزه تجهيزات پزشكي براي تجهيزاتي كه ادعاي درمان دارند و مكمل‌هاي غذايي و دارويي آيين‌نامه كاملي نداريم كه بايد آنرا بازنگري كنيم.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن