تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804680566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالح ابادي : معاملات آنلاين ، كارگزاري ها را پشت سر مي گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: صالح ابادي : معاملات آنلاين ، كارگزاري ها را پشت سر مي گذارد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/10/04
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه درحال حاضر 70 درصد معاملات در بورس به صورت برخط و آنلاين انجام مي شود ، گفت : اين ميزان تا يك سال اينده به 90 درصد مي رسد و كارگزاري هاي بورس را پشت سر مي گذارد.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ، علي صالح ابادي عصر امروز در جمع خبرنگاران و سردبيران خبري رسانه ملي افزود: در حالي كه در گذشته شمار كارگزاري هاي بورس به 200 ايستگاه مي رسيد و هركسي مي خواست معامله كند بايد به انها مراجعه مي كرد ، با نصب سيستم معاملات انلاين خيلي از
معاملات را خود سهامداران انجام مي دهند.
وي افزود : نصب اين نرم افزار پيشرفته ، تحولي اساسي در بازار سرمايه ايران محسوب مي شود.
صالح ابادي گفت : هم اينك صدها هزار نفر به صورت آنلاين از سراسر كشور در بورس خريد و فروش مي كنند و نيازي به مراجعه به كارگزاري ها ندارند.
وي اظهار داشت : در اين سيستم ، نرم افزار خريد و فروش ازمايشي براي شهروندان تازه وارد به بورس براي ازمون و خطا نيز درنظر گرفته شده است تا شهروندان با امادگي واموزش كافي وارد معاملات واقعي شوند.
صالح آبادي افزود : با اين نرم افزار همچنين امكان تباني در بورس نيز از بين رفته است و عموم مردم در هر جاي كشور مي توانند ، همزمان اطلاعات شركتها و نحوه خريد وفروش سهام انها را رصد كنند.
رئيس سازمان بورس واوراق بهادار گفت : با اين سيستم نظارت چشمي و انساني جاي خود را به نظارت سيستمي و انلاين بدون خطاي انساني داده است.
وي با بيان اينكه يكي از مشكلات قبلي ما دربورس اشكالات احتمالي فقهي در معاملات بود ، گفت : براي رفع اين مشكل كميته فقهي دربورس با حضور فقهاي متخصص در مسايل اقتصادي تشكيل شده است و هر ابزار جديد كه در بورس عرضه مي شود پيش از عرضه در اين كميته بررسي و پس از تاييد استفاده مي شود.
صالح ابادي با بيان اينكه اين كميته ها در بورس بيشتر كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نيز با اسامي ديگر وجود دارد ، گفت : البته برخي از كشورهاي اسلامي با هدف جذب سرمايه عظيم سرمايه گذاران مسلمان اقدام به راه اندازي اين كميته ها كرده اند.
مدير عامل شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس هم پيش از اين با بيان اينكه تالار مجازي بورس ايران سامانه‌اي جامع، براي يادگيري و تمرين سرمايه‌گذاري در بورس است ، گفته است : بيش از 4 هزار دقيقه برنامه آموزشي رايگان در اختيار علاقه مندان است.
سعيد مستشار افزوده است : امروزه يكي از موثرترين و پيشرفته‌ترين ابزارها كه براي آموزش در برخي حوزه‌هاي تخصصي در دنيا بكار گرفته مي‌شود، ابزارهاي شبيه‌ساز است كه حتي براي براي آموزش خلبانان هم از اين روشها استفاده مي شود.
در بورس هم اينگونه است، يك فرد زماني مي‌تواند تجربه، مهارت و تخصص لازم براي سرمايه‌گذاري در بورس را بدست آورد تا دقيقا در شرايط واقعي سرمايه‌گذاري در بورس قرار
گيرد، سهام خريد و فروش كند و از نزديك و به صورت واقع‌بينانه، نوسان ها و ريسك بازار را تجربه كنـد.
نسخه اوليـه تالار مجازي بورس ايران در نيمه دوم سال 1389 در شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس اوراق بهادار) طراحي شده و در دي همان سال، همزمان با آغاز به كار نمايشگاه بورس، بانك و بيمه افتتاح شد.
نسخه اوليه اين سامانه با نسخه موجود، هم از نظر فني و هم ازنظر قابليت‌هاي كاربردي، تفاوت‌هاي بسيار زيادي دارد و شايد بتوان گفت اساسا قابل مقايسه نيست.
از آن زمان تاكنون نيز تالار مجازي، بصورت مستمر درحال ارتقا و بهبود بوده و به موازات بهبود مستمر اين سامانه، تعداد كاربران آن نيز بطور فزاينده، رو به رشد است.
در حال حاضر، بيش از 180 هزار كاربر در تالار مجازي بورس ايران عضو هستند و روزانه نيز تعداد زيادي كاربر جديد، به جمع كاربران تالار مجازي افزوده مي‌شوند، در برخي روزها، بيش از 1200 تا 1300 كاربر جديد به عضويت تالار مجازي درآمده‌اند.

پيش‌بيني مي شود تا پايان سال تعداد كاربران تالار مجازي به حدود 250 هزار نفر برسد كه بسيار قابل توجه است.
تالار مجازي بورس ايران سامانه‌اي اينترنتي به نشاني www.irvex.ir است. بنابراين همه افراد، در نقاط مختلف ايران و حتي خارج از كشور، مي‌توانند صرفا با دسترسي به اينترنت، به اين سامانه دسترسي پيدا كنند و با تكميل فرم مربوطه و ارائه برخي اطلاعات موردنياز، در چند دقيقه به عضويت اين تالار درآيند.
پس از عضويت در تالار مجازي، كاربر به چند شكل امكان فعاليت در تالار را دارد:
در حالت اول، كاربر مي‌توانند عضو يك يا چند مسابقه، از مسابقات پيش‌فرض سامانه شود و پس از دريافت اعتبار مجازي درنظر گرفته شده براي آن مسابقه (كه در حال حاضر 10 ميليون تومان است)، با ساير كاربران عضو اين مسابقات، به رقابت در سرمايه‌گذاري بپردازد.
توضيح اينكه در تالار مجازي بصورت پيش‌فرض، سه نوع مسابقه شامل مسابقات 14 روزه، 60 روزه و 120 روزه درنظر گرفته شده است كه كاربر با عضويت در هريك از اين مسابقات، مي‌تواند در مدت ياد شده، اقدام به خريد و فروش اوراق بهادار در تالار مجازي كند و بصورت مستمر، ميزان بازدهي خود را در مقايسه با ساير كاربران سامانه، ارزيابي كند. در پايان دوره سرمايه‌گذاري نيز كاربر مي‌تواند رتبه خود را ازنظر ميزان بازدهي در مقايسه با ساير كاربران مشاهده كنـد.
مستشار اظهار داشت : در حالت دوم، كاربر ، مسابقه درون‌گروهي ايجاد مي كند و پس از تعيين شرايط موردنظر خود، اعم از ميزان اعتبار و دوره زماني سرمايه‌گذاري، از ساير كاربران به انتخاب خود، براي شركت در مسابقه دعوت به عمل مي‌آورد. در اين حالت، در واقع گروهي از كاربران كه ممكن است دانشجويان يك دانشگاه يا اعضاي يك خانواده باشند، با يكديگر رقابت كنند و توانمندي خود در سرمايه‌گذاري را در مقايسه با يكديگر محك مي‌زنند.
در حال حاضر بالغ بر 2 هزار مسابقه درون‌گروهي در تالار مجازي فعال است كه بسياري از اين مسابقات را دانشجويان رشته‌هاي مرتبط با مباحث مالي، با هدف كسب تجربه سرمايه‌گذاري در بورس، ايجاد كرده‌اند.
در حالت سوم نيز كاربر، به صورت اختصاصي براي خود اعتبار و دوره سرمايه‌‌گذاري تعريف و اقدام به خريد و فروش در تالار مجازي مي‌كند، بدون آنكه با ديگران به رقابت بپردازد.

نكته جالب در تالار مجازي اين است كه اگرچه براي هريك از مسابقات موجود در تالار ، اعتبار تعيين شده است و كاربر مي‌تواند حداكثر تا سقف اعتبار تعيين شده (مثلا 10 ميليون تومان) براي خريد و فروش اوراق بهادار در تالار مجازي اقدام كند، اما در اين حال امكان خريد اعتباري نيز همانند بورس واقعي، در تالار مجازي درنظر گرفته شده است.

كاربران پس از تكميل سقف اعتباري كه سامانه در اختيار آنها قرار مي‌دهد، در صورت تمايل مي‌توانند مبلغي را به عنوان اعتبار مازاد، با نرخ سود مشخص (البته بصورت مجازي) از تالار دريافت كنند و با دريافت اين تسهيلات، سقف مبلـغ سرمايه‌گذاري خود در تالار را افزايش دهند.

صدا وتصوير دارد
ادامه دارد

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن