تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسين پارسايي در گفت‌وگو با فارس/ بخش پايانيتعيين و تكليف مديران در كمتر از 100 روز/ نقش معاونت هنري با پايان دوره مديريت‌ام بر تئاتر برجسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حسين پارسايي در گفت‌وگو با فارس/ بخش پايانيتعيين و تكليف مديران در كمتر از 100 روز/ نقش معاونت هنري با پايان دوره مديريت‌ام بر تئاتر برجسته شد
حسين پارسايي گفت: اگر در جايگاهي شبيه معاونت هنري بودم در كمتر از 100 روز و يا شايد در 10 روز مديرانم را با سرعت و دقت انتخاب مي‌كردم. در دوره‌هاي مختلف از جمله سال‌هاي مديريتي‌‌ام حرف اول و آخر را رئيس مركز هنرهاي نمايشي مي‌زد و معاون هنري بيشتر سياست‌هاي كلان را رصد و پشتيباني مي‌كرد.


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، حسين پارسايي از مديران هنري سابق هنرهاي نمايشي بحث انتصاب وي به‌عنوان يكي از مديران ارشد سينمايي بيشتر از هميشه قوت گرفته‌است. در بخش دوم اين مصاحبه به مباحث مربوط به تئاتر و اقدامات كند معاون امور هنري دولت يازدهم مي‌پردازيم همچنين اتفاقاتي كه براي بازسازي تئاتر شهر در سال 85 رخ داد، كه در ادامه ان را مي‌خوانيم.

فارس: با توجه به اينكه شما دوره مديريتي در بخش هنرهاي نمايشي از سال 84 را داشتيد و سپس به بنياد رودكي رفتيد، اگر شما در جايگاهي شبيه معاون هنري بوديد (مي‌خواهيم با سبك مديريتي شما آشنا شويم) با توجه به اينكه اين روزها كليد واژه 100 عدد زيبايي شده در 100 روز اول چه مي‌كرديد؟ چه برنامه‌هايي براي زيرمجموعه خودتان داشتيد؟

آدم هيجاني هستم، پتانسيل بالا و انرژي مضاعفي دارم ضمن آنكه سال‌ها در اين مجموعه بودم و اشراف كاملي بر بخش‌هاي مختلف دارم، شايد در زمان كوتاهي اعلام برنامه مي‌كردم.

فارس: پس لاك‌پشتي حركت نمي‌كرديد؟

*تعيين و تكليف مديرانم در كمتر از 100 روز است؛ شايد در 10 روز

اساساً من تمايل دارم هر كاري را با دقت و سرعت شكل بدهم و نگاه كارشناسي و البته در زمان مناسب صورت بگيرد. در واقع آدم‌ها را زياد منتظر تصميمات خود نمي‌گذارم. اين بازه زماني براي من شايد كوتاه‌تر باشد مثلا 10 روز. ديگر آنكه بر فرض محال در جايگاه مديريتي هم كه شما مثال زديد باشم. حتماً با سرعت و هيجان بيشتري برنامه‌هاي خودم را تدوين و ارائه مي‌كردم. شناخت كافي از مجموعه، آگاهي به حوزه‌هاي مسئوليتي، چشم‌‌انداز و برنامه‌هايي كه يك مدير مي‌تواند پيش روي خود بگذارد همه و همه در راندمان و تسريع امور تأثيرگذار است. طبيعي است فردي كه سالها درون مجموعه بوده از سرعت بيشتري براي تصميماتش برخوردار است.

فارس: اين برمي‌گردد به انتخابي كه صورت گرفته يعني اگر حسين پارسايي معاون هنري يا هر مسئوليت ديگري داشت در 100 روز اول چه گام‌هايي را برمي‌داشت؟

* افراد واجدالشرايط برا اداره كل هاي معاونت هنري بسيار كم هستند/ ساعت‌ها هم در گام‌هاي ابتدايي يك مدير ارشد مهم است

بستگي به طبع و سبك افراد در مديريت دارد. زمان مسئله مهمي است. بايد با شناخت و اطمينان كافي عمل كرد. در اين مواقع نه تنها روزها بلكه ساعت‌ها هم محاسبه مي‌شود حالا البته آدم‌هاي واجدالشرايط براي اين مسئوليت خطير بسيار اندك هستند و كار انتخاب دشوار مي‌شود. من خودم شخصا تا زماني كه اشراف به يك مجموعه پيدا نكنم مسئوليت نمي‌پذيرم. در زمان تئاتر شهر و مركز هنرهاي نمايشي حداقل يك ماه قبل از اعلام رسمي من مطلع بودم و مجموعه را به دقت مطالعه مي‌كردم. بخشي هم مراحل اداري و مراجع ذيربط هستند كه زمان مي‌برند. گاه شتاب و عجله و عدم شناخت نسبت به چالش‌ها و آسيب‌ها باعث مي‌شود مديري اصلح انتخاب شود البته فشارها و اعمال نفوذ‌هاي حزبي افراد تحميلي را هم در نظر بگيريد. انتخاب مديران همواره با چنين شرايطي روبرو است.

فارس: اما فكر نمي‌كنيد در همين سيستمي كه از احساساتش حرف زديم تعلل در انتصاب‌ها اميد ايجاد شده را به نااميدي مبدل كرده است؟

نبايد انتظار داشته باشيم به واسطه يك شعار تدبير و اميد ظرف مدت 100 روز به تمام آن چيزهايي كه گفته شده رسيده و همه چيز محقق شود. اين حق يك مدير است كه با تمركز، شناخت و با دقت هر چه بيشتر عمل كند و دست به انتخاب مديران خود بزند. اين اضطراب و تعجيل مربوط به ماست. انشاء‌الله به زودي از اين انتظار و تعليق بيرون مي‌آييم البته طبيعي است چون ذائقه بسياري از افراد تغيير ناگهاني در يك زمان كوتاه است عده‌اي دل‌زده و خسته شده‌اند و انتظار دارند تا همه تغييرات به سرعت شكل بگيرد و شعار اعتدال و اميد برجسته‌تر و شفاف‌تر در اين حوزه بيان شود اما اگر بخواهيم منصفانه نگاه كنيم بايد اين فرصت را براي انتخاب اصلح در نظر بگيريم.

فارس: آقاي حسين پارسايي بعد از بنياد رودكي غير بي سر و صدا شدند و يا مي‌شود گفت كه صداي مديريتي از ايشان شنيده نشد و اين روزها بيشتر به فعاليت‌هاي هنري دست زده است. برخي منتقدان چنين نظري دارند كه به موفقيت‌هايي هم دست پيدا كرده‌اي، چه شد كه به همان سبقه هنري خودتان برگشتيد و از گود مديريت دور مانديد؟ آيا اين روند ادامه دارد و يا بستگي به شرايط آينده دارد؟ آيا پيشنهاداتي داريد يا خير؟

ضروري بود مدتي استراحت كنم و بعد به حوزه تخصصي خودم كه تدريس و توليد بود بپردازم البته افتخار مي‌كنم چند سالي خدمتگزار بوده‌ام و از هيچ كوششي دريغ نكرده‌ام. هنرمندان بسياري هم به من لطف داشته‌اند و همچنان ابراز محبت مي‌كنند. البته آن روي سكه هم وجود دارد. عده‌اي كمر همت بستند تا خستگي كار را همچنان به تن من باقي بماند كه موفق نشدند و ترجيح من اين بود كه اين موضوعات به گذر زمان سپرده شود. نكته ديگر اينكه من همواره دنبال فرصتي مي‌گشتم تا بتوانم به صحنه برگردم البته سوژه‌هايي به ذهنم مي‌رسيد كه وسوسه مي‌شدم در همان دوره كار كنم. يك بار هم سال 85- 86 دو سال پياپي با يك تيم حرفه‌اي موسيقي و نمايشي براي اجرا در تالار وحدت اقدام كرديم بنابراين من در درونم غوغايي بود كه چه زماني مي‌توانم از اين دوره مديريتي فارغ شوم و به صحنه برگردم. خوشبختانه اين اتفاق افتاد و من موفق شدم به خاطر نوع سليقه‌ام و نگاهي كه به نمايش‌هاي معناگرا و مفاهيم دارم براي پيگيري و تجربه يك متد اجرايي كار را از دي ماه سال 90 پيگير بشوم كه اولين نمايشم ارديبهشت سال 91 با نام «بانوي آب و آيينه» به روي صحنه آمد و الان تقريباً مي‌شود گفت هر چقدر زمان مي‌گذرد اشتياق من به ادامه مسير و توليد و اجرا بيشتر مي‌شود.

فارس: برنامه آينده‌تان چيست؟

به نمايش بعدي فكر مي‌كنم، البته طي اين يكي دو ماه چند پيشنهاد مديريتي به من شده است اما احساس مي‌كنم در حوزه توليد و كارگرداني بيشتر صاحب انگيزه هستم و شايد بتوانم در اين مسير موفق‌تر باشم.

فارس: در مورد تئاتر شهر و اتفاقاتي كه در بحث بازسازي شكل گرفته، چه شده كه تئاتري‌ها مي‌خواهند به دوره مديريتي اشاره يا اعتراض بكنند كه بعضا آنها گلايه هم هست هميشه اسم حسين پارسايي در ذهنشان است، آيا اين دليلي فارغ از اين دارد كه حسين پارسايي در دوران مديريتي‌اش اقدامات نامناسبي را انجام داده و يا اينكه اتفاق ديگري افتاده است؟

* بعد از پايان دوره مديريتي‌ام نقش معاونت هنري در مركز هنرهاي نمايشي برجسته شد

به طور طبيعي هر كدام از دوره‌هاي مديريتي كه زمان طولاني به خودش اختصاص داده است بيشتر مورد توجه و نقد قرار مي‌گيرد. بعد از من تمام دوره‌هاي مديريتي خيلي كوتاه و گذرا بوده و بيشتر نقش معاونت هنري برجسته بوده است. در دوره‌هاي مختلف از جمله سال‌هاي مديريتي‌‌ام حرف اول و آخر را رئيس مركز هنرهاي نمايشي مي‌زد و معاون هنري بيشتر سياست‌هاي كلان را رصد و پشتيباني مي‌كرد.

فارس: در خصوص بازسازي مجموعه تئاتر شهر كه به دوران مديريتي شما برمي‌گردد توضيحاتي مي‌دهيد چه اتفاقاتي در آن زمان رخ داد؟

در سال 85 به دليل وضعيت نامطلوبي كه تئاتر شهر داشت قرار بود بهروز غريب‌پور با نظارت مركز هنرهاي نمايشي و با استفاده از بودجه‌هاي عمراني وزارتخانه بازسازي شود. غريب‌پور كارگاه خودش را در تئاتر شهر داير كرد. شكل بازسازي زير نظر گروهي از مهندسين متناسب با معماري و حفظ شرايط موجود و در چند فاز بدون تعطيلي دائم طراحي شد. حدودا چند ماهي كه از مراحل مقدماتي بازسازي گذشت بنده و آقاي غريب‌پور خلع يد شديم به دليل اينكه به ما گفتند اين كار در تخصص و وظايف مركز هنرهاي نمايشي نيست و نبايد كار عمراني انجام دهيم. اين مسئوليت به دفتر طرح‌هاي عمراني در وزارتخانه سپرده شد بنابراين مسئوليت از دوش ما برداشته شد و رأساً دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت ارشاد اين مسئوليت‌ را به عهده گرفت. كمي بعدتر بار ديگر دفتر طرح و برنامه اين مأموريت را به بنياد فرهنگي و هنري رودكي سپرد و مديرعامل وقت ناظر و مدير اين پروژه شد. دست آخر همين كه مي‌بينيد تا حد ممكن ما سعي كرديم مجموعه تئاتر شهر با نگاه هنرمندانه و متناسب با معماري مورد نظر

كه آقاي غريب‌پور طراحي كرده بودند شكل بگيرد و جلو برود كه اين اتفاق نيفتاد و در حال حاضر متاسفانه هجمه‌اي كه متوجه اين ساختمان است از دهانه‌هاي بزرگ مترو اطراف چهارراه وليعصر تا هجوم تماشاگران او را آسيب زده كرده است.

* دهانه مترو تئاتر شهر شبيه دهانه آتشفشان است

در دوره‌اي كه قرار بود آنجا مترو احداث شود و با مديرعامل وقت مترو صحبت كرديم و آن موقع شوراي شهر و شهردار محترم تلاش مي‌كردند اين اتفاق بيفتد و دهانه مترو 50 متر به سمت شرق و ابتداي پارك قرار بگيرد، اين وعده را به ما دادند و متاسفانه محقق نشد و يك تحصني در حياط تئاتر شهر ايجاد شد و من هم يكي از تحصن‌كنندگان بودم. به دليل اينكه قرار بود يك اتفاق نامباركي بيافتد. بعدا قرار شد كه به دليل مشكلاتي كه آنجا قطع درختان دارد و مصوباتي كه پيش رو است، اين دهانه مترو ارتفاع نداشته باشد و در زير زمين با يك شيب ملايم، پله‌ها منتهي بشود به نقطه صفر در سطح زمين و يك متر ديواره مترو و اين پوشش شيشه‌اي در حد يك متر اتفاق بيافتد، اين اتفاق ادامه پيدا كرد تا پايان دوره مديريتي من و ناگهان مواجه شدم با يك دريچه بزرگ شيشه‌اي كه بيشتر به يك دهانه آتشفشان شبيه است روبه رو شديم.

براي ما و امثال ما به نظرم مي‌رسد كه اتفاق ناهنجاري بود و بعد ديدم در جاي جاي حياط تئاتر شهر شهر دارد ورودي‌ها و خروجي‌هاي ديگري تعبيه مي‌شود همه چيز دستخوش تغييرات است، حتي براي سطح حياط تئاتر شهر كه مماس بود با خيابان حتي ارتفاع قائل شدند. الان ناهمواري‌هايي وجود دارد، الان چيزي كه به چشم نمي‌آيد متاسفانه مجموعه تئاتر شهر است. درون و بيرون مجموعه تئاتر شهر به دليل اينكه حتي بازسازي بنياد رودكي و مديرعامل محترم وقتش كه او هم در واقع تلاش زيادي مي‌كرد كه اين اتفاق به درستي انجام شود، متوجه بحران‌هاي معماري و ريزش‌هايي است كه اين تخريب‌ها گاه ممكن است عوارض جبران‌ناپذيري داشته باشد.

لذا بازسازي در ميانه راه و فازهاي آتي باقي ماند و مجموعه تئاتر شهر سراسيمه به اجراهاي خودش ادامه داد. اشكالات عديده فني و عمراني وجود دارد كه به طور طبيعي بخشي مربوط به دوره‌اي مي‌شود كه طرح‌هاي عمراني و مديرعامل وقت در بنياد رودكي قبول زحمت كردند اين را به سرانجام برسانند به خاطر محدوديت زماني و كمبود بودجه و مشكلات مالي اينها به آينده مشكلات موكول شد تا الان كامل نشده و اين ساختمان به نظر دچار آسيب‌هاي جدي است و حياط بيرونش كه متاسفانه هيچ فضايي را براي اينكه بتوانيم معماري خوب اين ميراث فرهنگي را ببينيم، باقي نگذاشته است.

انتهاي پيام/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن