تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس باغ موزه دفاع مقدس:هيچ ديني براي استكبار خطرناك‌تر از اسلام نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس باغ موزه دفاع مقدس:هيچ ديني براي استكبار خطرناك‌تر از اسلام نيست
رئيس باغ موزه دفاع مقدس با تأكيد بر اينكه هيچ ديني براي استكبار خطرناك‌تر از اسلام نيست، گفت: آن چيزي كه كشور ما را براي سال‌هاي سال مي‌تواند بيمه كند، ارزشي به نام دفاع مقدس است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سردار جواد خضرائي ظهر امروز در مراسم گراميداشت شهداي عمليات كربلاي 4 و 5 و شهداي دانشگاه علوم پزشكي مشهد اظهار داشت: اگر چه در عاشورا همه ياران امام حسين(ع) به شهادت رسيدند اما خداوند مي‌خواست از اين حادثه يك شاخص را براي شيعيان بوجود آورد، مهم‌تر از خود كربلا، آموزش تربيتي كربلا به نسل‌هاي بعد است.

وي افزود: اگر عاشورا نبود چه معياري وجود داشت تا ما عمل خود را بر اساس آن مورد بررسي قرار دهيم، شيعه بر مبنا و شاخص امام حسين(ع) شكل گرفته است

خضرائي با اشاره به اينكه از 20 ماه مانده به جنگ فعاليت‌هاي عراق براي آغاز جنگ شروع شده بود، افزود: در زمان جنگ 76 كشور از صدام حمايت مي‌كردند.

به گفته رئيس باغ موزه دفاع مقدس، در مقام يك پژوهشگر جنگ هنوز برخي خاطرات اسراي جنگ برايم عجيب و باورنكردني است.

وي با تأكيد بر اينكه هيچ ديني براي استكبار خطرناك‌تر از اسلام نيست، تصريح كرد: آن چيزي كه كشور ما را براي سال‌هاي سال مي‌تواند بيمه كند، ارزشي با نام دفاع مقدس است.

خضرائي افزود: الهامات دفاع مقدس بايد براي تمدن‌سازي اسلامي مورد استفاده قرار گيرد، جنگ را اگر از دفاع مقدس جدا كنيد يك رفتار ارزشي باقي مي‌ماند كه بهترين نعمت و بركت براي انقلاب اسلامي است.

وي با اشاره به اينكه امروز اگر جنگ را از انقلاب جدا كنيم، چيز زيادي از آن باقي نمي‌ماند و الهامات جنگ از خود انقلاب بيشتر است، گفت: اولويت ما اين است كه مظاهر اخلاقي دفاع مقدس را بزرگ كنيم نه آنكه صرفا اتفاقات به وقوع پيوسته در جنگ را بيان كنيم.

رئيس باغ موزه دفاع مقدس افزود: از كساني كه به دنبال برگزاري مراسم براي شهدا هستند و به دنبال بيان خاطرات دفاع مقدس هستند خواهش مي‌كنم بيشتر در مورد اثرات تربيتي و اخلاقي جنگ بگويند.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه بايد مفاهيم فرهنگي‌مان را براي يك بار هم كه شده عوض كنيم، يادآور شد: بايد از جنگي براي مردم صحبت كرد كه رفتار شهدا در آن نشان داده مي‌شود، از جنگي كه جوانان در آن حاضر شدند جان خود را براي اسلام بگذارند.

خضرائي گفت: يقين دارم علاقه‌مندان به دفاع مقدس اگر از مبناي مراسمي كه الهامات تربيتي دوران دفاع مقدس است، غفلت كنند هزينه‌هاي بي‌فايده كرده‌اند.

انتهاي پيام/2202/ق30

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن