تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802797209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدهيئت انصارالحسين شهرري؛ محفل ديروز رزمندگان محل تجمع امروز بسيجيان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدهيئت انصارالحسين شهرري؛ محفل ديروز رزمندگان محل تجمع امروز بسيجيان
هيئت انصار الحسين (ع) در سال 1364 (ه . ش) در مسجد حضرت ابراهيم خليل الله (ع) با همكاري تعدادي از بسيجيان و رزمندگان زمان جنگ تاسيس شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، همزمان با اربعين حسيني نمايشگاه نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» ‌به‌همت فرهنگسراي ولاء بر‌گزار مي‌شود، به همين منظور خبرگزاري فارس در جنوب استان تهران با مسئولان، پيرغلامان و فعالان هيئت‌هاي با سابقه شهرري به گفت‌و‌گو ‌نشست و مطلبي كه با هم مي‌خوانيم حاصل گفت‌وگو با مداح و عضو هيئت انصارالحسين مسجد حضرت ابراهيم خليل الله (ع) است.

مجتبي دانش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: برگزاري اين نمايشگاه بسيار خوب است و جوانان را با خاطرات گذشته به‌ويژه قشر مذهبي آشنا مي‌كند و فعاليت‌هاي مذهبي هيئت‌هاي مختلف را نشان مي‌دهد.

مداح هيئت انصارالحسين (ع) مسجد حضرت ابراهيم خليل‌الله (ع) با اشاره به نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» گفت: برگزاري اين نمايشگاه‌ها مي‌تواند فرهنگ سازي بكند و جوانان ما مي‌توانند از آن بهره‌برداري بكنند.

وي در ارتباط با نمايشگاه نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» كه از تاريخ 30 آذر ماه به‌مدت 10 روز در نگارخانه شيخ صدوق (ره) برگزار مي‌شود، ذكر كرد: آشناسازي نسل امروزي با نحوه عزاداري قديمي بسيار كار خوبي است.

عضو هيئت انصارالحسين (ع) مسجد حضرت ابراهيم خليل‌الله (ع) در ادامه در خصوص فعاليت‌هاي اين هيئت گفت: هيئت انصار الحسين (ع) در سال 1364 (ه . ش) در مسجد حضرت ابراهيم خليل الله (ع) با همكاري تعدادي از بسيجيان و رزمندگان زمان جنگ تاسيس شد.

وي با يادآوري نخستين تجمعات معنوي اعضاي اين هيئت گفت: اعضاي اصلي اين هيئت در حدود 50 نفر بودند اين هيئت در محرم‌ها داخل مسجد مراسم‌هاي عزاداري را اجرا مي‌كند و در طي سال در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در منزل اعضاي هيئت مراسم‌هايي را برگزار مي‌كند.

دانش در ارتباط با فعاليت‌هاي اين هيئت بيان كرد: بيشتر اعضاي هيئت بسيجي هستند و فعاليت‌هاي آنها در پايگاه است و اين هيئت در هر سال يادواره شهدا را برگزار مي‌كند كه شش نفر از اين شهدا از اعضاي هيئت و بقيه آنها شهداي محله هستند و در مناسبت‌هاي خاص شهادت‌ها، اعياد و دهه محرم نيز برنامه‌هايي را در مسجد و هيئت حسين ابن علي (ع) برگزار مي‌كنيم.

وي با اشاره به اهداف برگزاري مناسك مذهبي اين هيئت ذكر كرد: حفظ اسلام و پيروي از امام حسين (ع) از اهداف برگزاري مراسم‌هاي مذهبي است.

مداح هيئت انصار الحسين (ع) با اشاره به نحوه تشكيل اين هيئت بيان كرد: اين هيئت در زمان جنگ تاسيس شد و بسيجيان تصميم گرفتيم كه يك هيئت در پايگاه بسيج مسجد حضرت ابراهيم خليل الله (ع) تشكيل بدهيم تا رزمندگان وقتي از جنگ باز مي‌گردند مكاني براي تجمع داشته باشند.

وي با اشاره به قيام امام حسين (ع) و روز عاشورا تصريح كرد: هر يك از ائمه ما وظايفي را براي حفظ اسلام بر عهده داشتند كه امام علي (ع) با صبر خود، امام حسن (ع) با صلح خود و امام حسين (ع) با جنگيدن و به شهادت رسيدن خود و نزديكانشان راه اسلام را زنده نگه داشتند.

دانش در ارتباط با اين‌كه آيا تا به حال رنگ و بويي از عاشورا باقي مانده يا نه ذكر كرد: وجود سبك‌هاي جديد در مداحي و ... باعث شده است كه حال و هواي عاشورا كم رنگ‌تر بشود و انجام اين كارها شايسته امام حسين (ع) نيست و عزاداري بايد به گونه‌اي باشد كه شخص از حد و مرز عاشورا دور نماند و نبايد با اين مسائل خود را از حاشيه‌هاي عاشورا دور كند.

وي در ارتباط با مسجد ابراهيم خليل الله (ع) تصريح كرد: اين مسجد در سال 1344 توسط چند تن ار اهالي محل تشكيل شد و بعد از انقلاب اسلامي پايگاه بسيج نيز در اين مسجد راه‌اندازي شد.

مداح هيئت انصارالحسين (ع) در پايان با ابراز خشنودي از برگزاري نمايشگاه نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» در نگار خانه شيخ صدوق (ره) تاكيد كرد: اين نمايشگاه‌ها بايد در طول سال برگزار شود و فقط مختص يك زمان نباشد تا يك فرهنگ‌سازي خوب در جامعه شود.

دوستداران اهل بيت عليهم‌السلام مي‌توانند جهت بازديد از نمايشگاه نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» از تاريخ 30 آذر ماه تا دهم دي ماه به مجتمع فرهنگي ـ هنري شيخ صدوق (ره) واقع در شهرري، فلكه اول دولت‌آباد، جنب بوستان مهران مراجعه كنند.

انتهاي پيام/2462/ش40

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن