تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803097711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشي درباره عراقي‌هايي كه صدام حسين نام دارند؛ اسم صدام حسين، احترام ديروز بدبختي امروز


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: گزارشي درباره عراقي‌هايي كه صدام حسين نام دارند؛ اسم صدام حسين، احترام ديروز بدبختي امروز
خبرگزاري فرانسه در گزارشي به وضعيت افرادي پرداخت كه”صدام حسين" نام دارند و در عراق زندگي مي‌كنند.
در اين گزارش آمده است: صدام حسين در كوچه‌هاي شهرك شيعه نشين در نزديكي بغداد بدون هيچ محدوديتي راه مي‌رود. او با ماموران پليس در پاسگاه شوخي و با رهگذران يكي پس از ديگران سلام عليك مي‌كند. وي با افتخار نام خود را تكرار مي‌كند و آنها مي‌شنوند.صدام با خنده به نيروهاي پليس مي‌گويد: شما من را اعدام نكرديد. او شبيه به من بود.
به گزارش عصر ايران، اما مردي كه عباي سياه بلند و كت چرمي بر تن داشت خود صدام حسين نيست بلكه يكي از تعداد زياد عراقي‌هايي است كه نام ديكتاتور سابق كشور را بر خود دارند.
از زادگاه صدام در شهر تكريت در شمال عراق تا صحراي استان الانبار در شرق و استان‌هاي جنوبي شيعه و سني نشين، تعدادي زيادي از افراد اين نام مركب را برخود دارند. نامي كه در گذشته با احترام و شكوه فراوان همراه بود اما هم اكنون مشكلات فراواني را به دنبال دارد.
"صدام حسين عليوي" 35 ساله كه در ايستگاه موتور برق در منطقه عزيزيه در جنوب شرق بغداد كار مي‌كند مي‌گويد: صدام به بسياري از مردم ظلم كرد. اين مردم امروز دشمني و كينه بسياري نسبت به او دارند. به همين دليل بسياري از مردم به دليل اسمم، من را مورد سرزنش قرار مي‌دهند.صدام حسين كه پدربزرگش اين نام را براي او برگزيد به ياد مي‌آورد به هنگام تحصيل معلم‌ها با احترام بسيار با او رفتار مي‌كردند. اگر تكاليف مدرسه را انجام نمي‌داد مجازاتش غيرممكن بود.او وقتي به سربازي رفت به هنگام صداكردن اسمش براي دريافت لباس از سوي افسر وظيفه مورد ضرب و شتم قرار گرفت زيرا نام رئيس جمهور را براي خود انتخاب كرده بود.
پس از حمله نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا به عراق در سال 2003 و سقوط حكومت صدام، صدام كارگر ايستگاه موتور برق اميدوار بود با تغيير نامش پاياني براي رنج هايش به وجود آيد.
صدام پس از سقوط صدام از سوي مردم محله اش مورد بازخواست قرار نگرفت اما يكي از احزاب سياسي از پدرش خواسته بود نام پسرش را تغيير دهد. برخي از رهگذران او را سرزنش مي‌كردند زيرا نامش يادآور خاطرات سخت و بد گذشته بود.
صدام حسين تلاش كرد در سال 2006 نامش را تغيير دهد اما به دليل بروكواسي مشهور در عراق و هزينه‌هاي بالا، تصميم گرفت اين اقدام را به زمان ديگري واگذار كند.
پدر صدام حسين با ناراحتي مي‌گويد: متاسفم كه با چنين نامگذاري براي پسرم موافقت كردم. قبل از سال 2003 فشارهاي زيادي بر ما بود. پس از سال 2004 رنج ما بيشتر شد. بسياري از افراد نسبت به صدام و هر چيزي كه مرتبط با نام او باشد دشمني دارند. در بسياري از موارد كارمندان ادارات به دليل خشم از نام پسرم از تعامل با او خودداري مي‌كنند.
خبرگزاري فرانسه اضافه مي‌كند: با وجود گذشت يك دهه از بازداشت صدام حسين كه دسامبر 2006 هم اعدام شد اما همچنان نام او در ميان بسياري از عراقي‌ها باعث خشم است. صدها هزار نفر كه اكثريت آنها شيعه و ُرد بودند به دست حكومت صدام كشته شدند. بيشتر عراقي‌ها نيز در نتيجه جنگ صدام با ايران و كويت و تحريم‌هاي فلج كننده عليه اقتصاد كشورشان، متحمل رنج‌هاي بسياري شدند.
افرادي كه هنوز اسم صدام حسين را بر خود دارند يكي از موارد معدود باقي ماندگان حكومت سابق عراق و يادآور حكمراني بيش از ربع قرن صدام هستند.
بسياري از افرادي كه نام صدام حسين داشتند با قتل و تهديد و سختي در يافتن شفل به ويژه مشاغل دولتي روبه رو شدند وسختي‌هايي بيش از مردم عادي دارند.
"صدام حسين محمدي" روزنامه نگار در شهر الرمادي در استان الانبار در غرب بغداد هم مي‌گويد: بعد از سال 2003 وقتي به مناطق مختلف كشور مي‌رفتم با حوادث مختلفي روبه رو مي‌شدم تلاش مي‌كنم براي نجات جانم نامم را پنهان كنم.
پدر صدام حسين محمدي به دليل نام پسرش از شغل اداري كه داشت بركنار شد زيرا نتوانست مديران خود را قانع كند كه او از حاميان حزب بعث نبود. همچنين تلاش‌ها براي تغيير نام پسرش هم نتيجه نداد.
صدام حسين محمدي 33 ساله كه اين نام، انتخاب پزشك تولدش بود توضيح داد قبل از حمله آمريكا در سال 2003 زندگي بدون مشكلي داشت به ويژه كه در استان سني نشين الانبار زندگي مي‌كرد اما پس از سقوط حكومت صدام، مجبور شد كارت ملي جعلي را با نام ديگري به همراه خود داشته باشد.
صدام كه ترجيح مي‌دهد دوستانش او را به نام ابو عبدالله صدا كنند ادامه داد: زندگي ام پس از سال 2003 به صورت دراماتيكي تغيير كرد.

ارسال نظر

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن