تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشروح برنامه ديروز امروز فردا/حدادعادل:اگر عده‌اي در مسير فتنه باشند ملت 9دي‌هاي ديگر مي‌آفريند/رحيميان:9دي محصول يك فرايند بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح برنامه ديروز امروز فردا/حدادعادل:اگر عده‌اي در مسير فتنه باشند ملت 9دي‌هاي ديگر مي‌آفريند/رحيميان:9دي محصول يك فرايند بود
حدادعادل گفت: توصيه من به كساني كه امروز فرصتي براي مديريت پيدا كرده‌اند اين است كه مراقب باشند اگر دوباره در مسير فتنه قرار بگيرند اين ملت 9 دي‌هاي ديگري هم خواهد آفريد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس برنامه «ديروز، امروز، فردا» امشب با حضور غلامعلي حدادعادل مشاور عالي مقام معظم رهبري و حجت‌الاسلام محمدحسن رحيميان از اعضاي بيت امام (ره) با موضوع «حماسه نه دي و عبرت‌هاي آن» از شبكه سوم سيما پخش شد.

حدادعادل در بخش ابتدايي برنامه گفت: شكي نيست كه همه دلسوزان كشور و علاقمندان به انقلاب خواهان وحدت مردم هستند، كشور از صف آرايي عده‌اي در مقابل عده‌اي ديگر سودي نمي‌برد، هر اقدامي در جهت رفع اختلاف و در مسير وحدت اقدام پسنديده‌اي است اما وحدت بدون واكاوي حوادث گذشته، معلوم نيست موفق باشد و شايد به شكست بيانجامد.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح‌كرد:‌ اگر حوادث سال 88 را تحليل و ريشه‌يابي نكنيم و با عبارت‌هاي احساسي و عاطفي داستان را تمام كنيم، معلوم نيست كار درستي كرده باشيم. آيا چيزي كه در سال 88 اتفاق افتاد يك سوءتفاهم بوده كه بايد فراموش شود؟ بنده چنين اعتقادي ندارم. اگر موضع گيري‌ها، بيانيه‌ها، مصاحبه با بيگانگان، موضع‌گيري بيگانگان نسبت به اتفاقات كشور و... را بررسي كنيم مي‌بينيم جفاي بزرگي به كشور و انقلاب شده است.

وي ادامه داد: چه تضميني هست كه دوباره فردا اين اتفاقات تكرار نشود؟ ما مايليم اين اتفاقات تكرار نشود و هر كاري كه مي‌شود بايد در اين مسير انجام شود. يكي از راه‌هاي جلوگيري از تكرار اين اتفاقات اين است كه مقصر مشخص شود.

حجت‌الاسلام رحيميان هم در ابتداي برنامه گفت: منظور از وحدت چيست و با كيست؟ اگر مساله مردم است، مردم وحدت خود را در روز نه دي 88 به نمايش گذاشتند. جمعيتي كه روز نه دي آمدند فقط منحصر به يك جناح خاص سياسي نبود و همه مردم حضور داشتند. بسياري از افراد را در متن راهپيمايي ديدم كه به آن دو كانديدا راي داده بودند. اين وحدت همچنان برقرار است. جامعه ما در عرصه‌هاي مختلف وحدت خود را حول محور نظام، انقلاب و ولايت همواره نشان داده است. اين وحدت الان هم وجود دارد و بايد از آن صيانت كرد.

وي افزود: جرياني كه در خدمت يا هماهنگ با دشمنان كينه‌توز اسلام حركتي را انجام دادند كه در جهت براندازي نظام بود و منشاء آثار بسيار بدي براي اسلام و انقلاب بود. پاسخگوي خون‌هاي ريخته شده كيست؟ پاسخگوي آبروي ريخته شده نظام كيست؟ سيدحسن نصرالله نقل مي‌كرد كه در ايام اوج‌گيري فتنه ميليون‌ها نفر در جهان اسلام مضطرب و نگران بودند، اين‌ها مردم را فريب دادند اما مردم بعد از چندي بيدار شدند و به صفوف فشرده ده‌ها ميليوني نه دي پيوستند و آنچه باقي ماند ضد انقلاب‌ها، بهايي‌ها، ساواكي‌ها و ... و چند هزارنفري كه با ساز رسانه‌هاي غربي و حمايت آقايان رقصيدند، آيا اين افراد قابل بخشش هستند؟

وي ادامه داد: بخش بزرگي از افرادي كه در آن ايام دستگير شدند، به هيچ كس راي نداده بودند و براي هدف ديگري آمده بودند. آيا اين‌ها قابل بخشش هستند؟ در حالي كه همچنان پاي مواضع خود ايستاده‌اند و با دشمنان كينه‌توز اسلام حرف و عمل مي‌كنند. من فكر نمي‌كنم بخش اعظمي از كساني كه به اين آقايان راي دادند موافق چنين بخششي باشند.

حدادعادل در بخش ديگري از اين برنامه تلويزيوني اظهارداشت: صدا و سيما براي بازخواني و واكاوي پرونده فتنه بايد يك سريال حداقل 26 قسمتي بسازد، از روز انتخابات كه 22 خرداد 88 بود تا نه دي اتفاقات زيادي افتاد، مردمي كه با حد نصاب بالا در انتخابات شركت كرده بودند، از همان ظهر روز راي گيري نغمه تقلب در انتخابات را شنيدند. عصر روز جمعه و دو ساعت مانده به پايان راي گيري عده اي براي تظاهرات جلوي وزارت كشور جمع شده بودند. هنوز انتخابات تمام نشده بود كه يكي از كانديداها خبرنگاران خارجي را دعوت كرد و گفت من با راي بالا انتخاب شده‌ام.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: از صبح روز بعد هم فشار براي ابطال آراء بالا گرفت و مردم براي انجام راهپيمايي به خيابان‌ها دعوت شدند. من فكر مي‌كنم اگر حوادث 35 سال انقلاب تا امروز را مرور كنيم مي‌بينيم هيچ جفايي بدتر از تهمت تقلب وجود نداشته است، نظامي كه بر اساس ديانت و صداقت به وجود آمده و براساس دين استوار شده، دشمنان زيادي دارد، تمام حكومت‌هاي فاسد اطراف ما كه نوكران آمريكايي‌ها هستند چقدر از اين هديه‌اي كه به آنها تقديم شد خوشحال شدند.

وي در ادامه تصريح‌كرد: آدم‌هايي كه با اصل نظام مخالف بودند و انتخابات را قبول نداشتند و راي هم نداده بودند شعار نوشتند كه راي ما را پس دهيد.

حدادعادل ادامه داد: اول صحبت از اختلاف نظر دو نفر بود كه اين طبيعي بود. بعضي‌ها هم در مناظره‌ها حرف‌هاي بدي زدند كه پسنديده نبود اما بعد از انتخابات كم‌كم معلوم شد مساله اين حرف‌ها نيست؛ هرچه جلوتر آمدند شعارهاي مخالف با اصل نظام بيشتر شد. در روز قدس يك عده آمدند و به بهانه انتخابات در ميدان هفت تير تهران يك بطري آب به دست گرفتند و شعار دادند نه غزه،نه لبنان جانم فداي ايران؛ كمي جلوتر و در 13 آبان بيانيه‌اي صادر شد كه در آن هيچ اشاره‌اي به آمريكا و جنايت‌هايش نسبت به ملت ايران نشد و حتي از تسخير لانه جاسوسي هم در اين بيانيه اسمي برده نشد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري يادآور شد:‌ در روز 16 آذر يك عده به عكس امام بي احترامي كردند. در عاشوراي همان سال عده‌اي به خيابان‌ها آمدند و شعارهاي عجيب و غريب دادند و خيمه‌هاي عزاداري را آتش زدند و.... بعد هم يك كسي پيدا شد و گفت اين‌ها مردم خداجو بودند، اگر اين افراد براي عزاداري آمدند كه كسي با آنها كاري نداشت، چي شد كه مردم به خيابان آمدند؟ نه دي انفجار خشم مردم و تركيدن بغض مردم بود.

وي ادامه داد:‌ نه دي لبريز شدن كاسه صبر مردم بود. مردم از 22 خرداد تا 9 دي شاهد اتفاقات مختلف بودند و بالاخره چيزي كه صبر مردم را تمام كرد اين بود كه مردم ديدند اين‌ها به سراغ عاشورا و نهضت امام حسين (ع) رفته‌اند و مي‌خواهند عاشورا را به وسيله‌اي براي رسيدن به اهداف خود تبديل كنند.

حجت‌الاسلام رحيميان هم در ادامه برنامه گفت: 9 دي محصول يك فرآيند بود كه در اين فرآيند ميزان بصيرت و آگاهي مردم به شدت افزايش پيدا كرد. در 9 دي بخش عمده افراد حاضر در صحنه نسل سوم و چهارم انقلاب بودند كه زمان امام را هم درك نكرده بودند و به يكباره چشمشان باز شد. در درون فتنه‌ها رويش‌ها و ارتقاي بصيرت مردم وجود دارد.

وي اظهار داشت: آقايان گفتند تقلب، اما تا آخر اين‌ها مشت بسته خود را براي كوبيدن بر سر نظام نگه داشتند اما مردم خالي بودن مشت آن‌ها را فهميدند. آن‌ها گفتند تقلب اما ديدند كه اين موضوع قابل اثبات نيست و گفتند تخلف، بخش اعظمي از كساني كه به اين آقايان راي دادند روز 9 دي آمدند، امام فرمودند ميزان حال فعلي افراد است و مردم اين مطلب را به درستي دريافت كردند.

رحيميان همچنين گفت: در روزها و هفته‌هاي اول دوستان ما در جهان نگران شدند و دلشان لرزيد چون حس كردند بزرگترين پشتوانه ملت‌هاي مسلمان و آزاده در حال از دست رفتن است اما با 9 دي صد برابر نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران و قوام آن و همچنين نقش ولايت فقيه براي بقاي نظام معتمدتر شدند. بناي نظام جذب حداكثري و دفع حداقلي است. اگر اين فرايند در ماجراي سال 88 طي نشده بود و خطبه‌ها و تلاش‌هاي مختلف صورت نمي‌گرفت، امروز چنين دستاوردي وجود نداشت.

وي افزود: عملكرد زشت و منفي آن طرف و رفتار هوشمندانه و الهي اين طرف زير سايه مقام ولايت به اين منجر شد كه دنيا به قوام و منطقي بودن نظام پي برد و هم به پوچي جريان مخالف.

حدادعادل هم در بخش ديگري از «ديروز،امروز،فردا» گفت: فكر مي‌كنم برنامه‌ريزي وسيعي از مدت‌ها قبل از انتخابات شده بود كه در ايران اتفاقي نظير انقلاب‌هاي مخملي بعضي كشورها مثل اوكراين به وجود بيايد، وقتي در اوكراين اين انقلاب مخملي به وجود آمد برخي از روزنامه‌هاي اصلاح طلب از اين بابت خيلي خوشحال بودند و با ساز آمريكايي‌ها كوك مي‌شدند و مي‌رقصيدند، اين ها براي انتخابات ايران برنامه ريزي كرده بودند و رنگ سبز را هم تجويز كرده بودند و با شعار تقلب خواهان ابطال انتخابات شدند و مردم را به خيابان‌ها آوردند تا كودتاي نرمي كه در كشورهاي ديگر به وقوع پيوست، در ايران هم اجرايي شود اما اين اتفاق در ايران نيفتاد.

وي افزود: بلافاصله بعد از ناكامي در هدايت اين فتنه، آنها به سراغ تشديد تحريم‌ها رفتند. تشديد تحريم‌ها از روزي شروع شد كه آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها و غربي‌ها متوجه شدند اين فتنه و اين طراحي عقيم مانده و كارآيي ندارد. الان هم مي‌بينيد كه هيات پارلماني به ايران مي‌آيد و دزدكي با اصلاح‌طلبان موثر در فتنه و مجرم و زنداني ملاقات مي‌كنند و وقتي به كشور خود بازمي‌گردند مي‌گويند بزرگترين دستاورد اين سفر ملاقات با اين دو نفر بوده است.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: همين الان هم برخي از اظهار نظرهاي برخي سياسيون كه مي گويند بايد غنيمت بشماريم و... هم حكايت از اين دارد كه بعد از فتنه آنها برنامه ديگري را طراحي كرده‌اند. اين يعني خط دشمني هميشه هست و بايد هوشيار بود.

حجت‌الاسلام رحيميان هم در ادامه اين برنامه تلويزيوني گفت: چيزي كه از امام(ره) دريافتيم اين بود كه نگاه امام به مسائل و امور از منظر قرآن بود، مادامي كه بخواهيم روي پاي خود بايسيتم و اسلام ناب و راه آن را ادامه دهيم، دشمن هرگز دست از كينه توزي با ما برنمي دارد. خواصي كه اهل قرآن هستند اين موضوع را به صورت عيني ثابت شده مي‌دانند. قرآن مي‌گويد سرسخت ترين دشمن مومنان از يهود هستند. دشمني اين‌ها از مناظر مختلف قابل مشاهده است و اظهارات مقامات رسمي آنها هم نشانگر اين مساله است. آن ها به چيزي جز تسليم محض شدن ما راضي نيستند.

وي ادامه داد: همه مواضع امام منطبق با قرآن بود. مساله روشن است. خواص ما اگر پيروي اين امام هستند مي‌دانند كه چطور بايد برخورد كنيم. خواص امروز نقش بسيار حساسي دارند ما در پيچ و ليلةالقدر تاريخ بشريت و اسلام قرار داريم. در يك جبهه دشمنان به چيزي كمتر از نابودي اسلام ناب قانع نيستند و از نگاه امام ما هم به چيزي كمتر از نابودي اسرائيل و اضمهلال آمريكا و غرب راضي نيستيم. من از كساني كه خود را جزو مدعيان انحصاري امام تعجب مي‌كنم كه در مقابل اين مواضع صريح امام چه جوابي دارند.

حدادعادل هم در بخش ديگري از «ديروز، امروز،فردا» اظهارداشت: فكر مي‌كنم مردم با حماسه 9 دي حكم خود را در مورد سران فتنه داده‌اند و به سينه عاملان فتنه دست رد زدند، من فكر مي‌كنم بهتر است به جاي اينكه بنده نقش قاضي را ايفا كنم و حكم كنم يك مقدار براي كساني كه شايد هنوز هم در اين خيالات هستند و از من و امثال من دلخوشي ندارند راحت صحبت كنيم و بگوييم بياييد و ببينيد كدام يك از حرف‌هاي ما غير منطقي است؟ فتنه سال 88 براي همه يك امتحان همه جانبه و بزرگ بود، اول براي كساني كه در انتخابات دم از قانون گرايي مي زدند و طرف مقابل را متهم به دروغ گويي مي كردند، اين افراد بعد از انتخابات قانون را زير پاگذاشتند و تهمت تقلب هم بزرگترين دروغي بود كه گفتند.

نماينده مردم تهران ادامه داد: اين اتفاقات امتحان بزرگي هم براي كساني بود كه مي‌گفتند ما يار غار امام(ره) بوديم كه يا سكوت كردند و يا با فتنه همراهي كردند كه امتحان خود را دادند و به عنوان خواص بي‌بصيرت مشهور شدند و همچنين براي خواصي كه در ايام فتنه سكوت كردند و بعد از آن شروع به صحبت پراكني كردند.

حدادعادل افزود: همچنين اين فتنه براي رهبري هم يك امتحان بود كه ايشان عطوفت خود را نشان داد و با نصيحت و خواهش كار را جلو برد اما در عين حال گفت قانون فصل الخطاب است، ايشان در مقابل تهمت‌هايي كه در مورد ديكتاتوري مي‌زدند گفتند ديكتاتوري با خروج از مسير قانون به وجود مي‌آيد. رهبري در اين امتحان صلابت خودشان و همچنين اعتقاد خود را براي حفظ انقلاب نشان دادند.

حدادعادل اظهار داشت: مردم در اين امتحان نمره بيست گرفتند و گول تبليغات خارجي‌ها را نخوردند. مردم ديدند عده‌اي دم از امام مي زنند اما در مقابل مشاهده كردند كه خارجي ها همين عده را تاييد مي كنند. مردم اين ها را فهميدند و از آزمايش بصيرت سربلند بيرون آمدند. بايد خدا را شكر كنيم كه مردم مومن و با بصيرتي داريم كه موفق شدند حماسه باشكوهي مثل 9 دي را بيافرينند. توصيه من به كساني كه امروز فرصتي براي مديريت پيدا كرده‌اند و در دولت جديد به بركت شعار اعتدال سر كار آمدند اين است كه مراقب باشند دوباره به آن مسير و آن حرف‌ها كشيده نشوند و بدانند اين ملت اگر مدتي ساكت بماند، دليل بر فراموشي نيست، مردم ايران صبر مي‌كنند اما فراموش نمي‌كنند؛ مواظب باشند اگر بخواهند دوباره در مسير فتنه قرار بگيرند، اين ملت 9 دي‌هاي ديگري هم خواهد آفريد.

رحيميان هم در پايان برنامه گفت: از صندوق وزارت كشور سازندگي اصلاحات درآمد، از صندوق اصلاحات هم دولت دهم، اين‌ها نشانگر سلامت انتخابات است. هميشه ثابت شده رئيس‌جمهور در دور دوم هم راي مي‌آورد.

وي همچنين گفت: امام(ره) با قاطعيتي كه داشت و با موقعيتي كه در آن زمان داشت با افراد متخلف با قاطعيت برخورد و آنها را حذف كرد.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن