تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803320317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم پژوهش در بودجه سال ۹۳ كشور


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سهم پژوهش در بودجه سال ۹۳ كشور
عضو هيئت امناي دانشگاه‌هاي البرز جنوبي گفت: سهم پژوهش در بودجه سال ۱۳۹۳ كشور دو هزار و ۶۸۹ ميليارد تومان است كه از اين رقم ۸۰ ميليارد تومان به فعاليت‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور اختصاص مي‌يابد.

به گزارش تسنيم از سمنان، عضو هيئت امناء دانشگاه‌هاي البرز جنوبي صبح امروز در مراسم گراميداشت هفته پژوهش و همزمان با سومين روز از اين هفته در جمع مسئولان و دانشجويان دانشگاه دامغان با بيان نقش كليدي و جايگاه مهم پژوهش در مراكز آموزش عالي و جامعه اظهار كرد: بودجه‌هاي پژوهشي كه دولت فعلي و دولت‌هاي قبلي در بودجه كشور پيش بيني كردند رقم‌هاي قابل توجهي است كه صرف آنها در مكان و زمان مناسب مي‌تواند موجب تحول شود.

حسن سبحاني افزود: ۸۶ درصد بودجه ذكر شده به فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي اختصاص يافته و ۱۴ درصد ديگر در اختيار امور تحقيق و پژوهش بخش خصوصي كشور قرار مي‌گيرد.

ايران شانزدهمين توليدكننده علم از منظر انتشار مقالات
وي با اشاره به رتبه خوب كشورمان به‌عنوان شانزدهمين توليد كننده علم از منظر عرضه مقالات علمي در جهان تصريح كرد: يك هزار و ۲۱۷ مجله تحقيقاتي و علمي در كشور و مراكز آموزش عالي منتشر مي‌شود كه هفت و نيم درصد آن درباره بحث پژوهش در علوم پايه است.

نماينده سابق دامغان در مجلس شوراي اسلامي خاطر‌نشان كرد: ترديد نداريم كه امروزه تلقي واحدي از توسعه در ايران وجود ندارد اما به طور قطع مي‌توان گفت تفكراتي كه توسعه يافتگي كشور را منوط به تقليد چشم بسته از كشور‌هاي توسعه يافته مي‌دانند سخت در اشتباه هستند.

اقتصاد دان برجسته كشور تأكيد‌كرد: وحدت و جديت مسئولان و دستگاه‌هاي مجري و تصميم گيرنده كشور، استفاده نكردن از روش‌هاي يكسان در مواجهه با مسائل مختلف اقتصادي و اهميت دادن به پژوهش‌ها و تحقيقات دانشمندان و دانشجويان را مهمترين عوامل توسعه پايدار عنوان كرد. سبحاني رشد و توسعه دانشگاه دامغان در مباحث علمي، تحقيقاتي و پژوهشي طي سه دهه اخير را چشم‌گير و قابل توجه دانست و افزود: بي‌شك اين دستاورد‌ها مرهون تلاش بي‌وقفه انديشمندان، محققان و مسئولان اين دانشگاه و شهرستان دامغان است.

اجراي هفت پروژه تحقيقاتي در دانشگاه دامغان با اعتبار ۴۲۸ ميليون تومان
رئيس دانشگاه دامغان نيز در اين مراسم رابطه پژوهش با منابع مالي را بسيار تنگاتنگ دانست و گفت: اين دانشگاه با حضور چهار‌هزار و ۷۰۰ دانشجو در قالب هفت دانشكده و ۱۲۰ عضو هيئت علمي نيازمند بودجه‌هاي بيشتري در امر تحقيق و پژوهش است. علي حقيقي اصل، سرمايه گذاري در بخش‌هاي مختلف بدون پژوهش و برنامه‌ريزي را محكوم به شكست عنوان و تأكيد كرد: دانشگاه همواره ارتباط خوب و سازنده‌اي با جامعه داشته كه ارتباط با صنعت يكي از مهمترين نمونه‌هاي اين رابطه است.

وي با اشاره به اجراي هفت پروژه تحقيقاتي در دانشگاه دامغان با اعتباري بالغ بر ۴۲۸ ميليون تومان اظهاركرد: شوراي پژوهشي نيز براي نخستين بار در جمع دانشگاه‌هاي منطقه از مهرماه سال گذشته در دانشگاه دامغان كار خود را آغاز نموده است. رئيس دانشگاه دامغان تصريح كرد: اين مركز با داشتن ۴۲ هزار جلد كتاب در كتابخانه مركزي خود بزرگترين كتابخانه دانشگاه‌هاي منطقه البرز جنوبي را در اختيار دارد.

حقيقي اصل از پژوهشگران خواست در فعاليت‌هاي خود اخلاق پژوهشي را رعايت كنند و افزود: روح پژوهش بايد در جامعه گسترش پيدا‌كند و در زندگي آحاد مردم رسوخ يابد. در اين همايش از ۲۰ پژوهشگر برتر دانشگاه دامغان از جمله كتاب، مقاله، طرح و پايان نامه برتر پژوهشي و دانشجوي برتر پژوهشگر در مقطع دكتري قدرداني و تجليل شد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن