تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802421657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور شهرداران كلانشهرها و هئيت رئيسه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس صورت گرفتبررسي نقش و جايگاه مديريت شهري در لايحه بودجه سال 93 كل كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور شهرداران كلانشهرها و هئيت رئيسه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس صورت گرفتبررسي نقش و جايگاه مديريت شهري در لايحه بودجه سال 93 كل كشور
چهارمين نشست مشترك شهرداران كلانشهرها و هيئت رئيسه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس با هدف بررسي نقش و جايگاه مديريت شهري در لايحه بودجه سال 93 كل كشور برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، نشست مشترك شهرداران كلانشهرها و هيئت رئيسه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس شوراي اسلامي با هدف بررسي نقش و جايگاه مديريت شهري در لايحه بودجه سال 93 كل كشور طي دو روز به ميزباني شهرداري قم در هتل پارسيان اين شهر برگزار شد.

در اين نشست دو روزه كارگروه‌هايي از جمله «كارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و كاهش آلودگي هواي كلانشهرها»، «كارگروه تقويت كلانشهرها در توانمندي‌سازي بافت‌هاي فرسوده و سكونتگاه‌هاي غيررسمي» و «كارگروه تأمين مالي و درآمدي كلانشهرها مطابق احكام قانون برنامه پنجم و قوانين جاري» با حضور كارشناسان شهرداري‌ها تشكيل شد كه كارشناسان در اين كارگروه‌ها پس از بحث و بررسي لازم پيرامون موضوعات مطرح شده، پيشنهاداتي را براي ارائه به هيئت‌رئيسه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس شوراي اسلامي احصا كردند.

ضرورت تصويب قوانين راهگشا براي رفع مشكلات كلانشهرها

شهردار قم در اين نشست با بيان اينكه برخي اشكالات قانوني سال‌هاست كه گريبان‌گير مجموعه مديريت شهري هستند، يادآور شد: در اينگونه نشست‌ها با ارائه پيشنهادات ارزشمند و خلاقيت‌هايي كه صورت مي‌گيرد شاهد رفع مشكلات خواهيم بود.

محمد دلبري تاكيد كرد: امروز خلأ قانون درآمدهاي پايدار شهري، موجبات تراكم‌فروشي را به ارمغان آورده و اينگونه مشكلات سال‌هاست كه در كلانشهرها وجود دارد.

وي با بيان اينكه براي اجراي بسياري مسائل نيازمند درآمد و بودجه هستيم، تصريح كرد: در صورتي كه قوانين راهگشا تصويب و اجرايي نشوند در شهرهاي بزرگ شاهد مشكلاتي همچون آلودگي هوا، ترافيك سنگين، كمبود سرانه فضاي سبز و مواردي اينچنيني خواهيم بود.

شهرداري‌ها به دنبال احقاق حقوق قانوني خود در بودجه هستند

جانشين دبيرخانه كلانشهرها نيز در حاشيه اين نشست يكي از وظايف شهرداري‌ها پيگيري حقوق قانوني شهرها در بودجه است و به همين دليل با نمايندگان و دولت رايزني‌هايي انجام مي‌شود.

سيد جعفر موسوي افزود: شهرداري‌ها به دنبال اين هستند كه حقوق قانوني خود را در بودجه لحاظ كنند؛ دولت بر اساس قانون بايد در توسعه حمل و نقل عمومي به شهرداري‌ها كمك كند.

وي با اشاره به ضرورت پيگيري اين حقوق در لايحه بودجه اضافه كرد: رايزني‌هايي با دولت و وزارت كشور صورت گرفته و دولت پيشنهادات شهرداري‌هاي كلانشهرها را دريافت كرده است ولي بايد با نمايندگان هم مذاكراتي داشته باشيم زيرا در نهايت بودجه بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.

بودجه 93 از شفافيت بيشتري نسبت به گذشته برخوردار است

مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلانشهرهاي كشور نيز در حاشيه اين نشست گفت: در لايحه امسال شاهد شفافيت بهتري نسبت به گذشته بوديم و فرصت‌هايي ايجاد شده است؛ برخي موارد هم نياز به حذف يا اصلاح داشتند كه پيشنهادات مربوطه در اين زمينه ارائه شدند.

سيدعلي ميرنجاتي با بيان اينكه تاكنون توجه كمتري به وظيفه دولت در حوزه مديريت شهري شده است گفت: حمل و نقل عمومي و احياي بافت فرسوده نيازمند تأمين منابع مالي از سوي دولت هستند زيرا شهرداري‌ها نمي‌توانند اعتبارات لازم را براي اين‌گونه پروژه‌ها فراهم كنند.

وي خواستار تشكيل سه كارگروه در حوزه بافت فرسوده و حمل و نقل عمومي و نيز مسائل مالي و تسهيلات اوراق مشاركت شد و گفت: از اين طريق مي‌توانيم حضور نفرات بيشتري از نمايندگان مجلس را شاهد باشيم و از نظر درآمدي نيز به جمع‌بندي خوبي برسيم.

مدير دبيرخانه كلانشهرها خاطرنشان كرد: لايحه بودجه 93 بايد در موضوعات ياد شده مورد بحث و بررسي دقيق قرار گيرد و پيشنهادات اصلاحي ارائه شوند.

به دنبال ايجاد درآمدهاي پايدار براي شهرداري‌ها هستيم

رئيس فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس هم با بيان اينكه تدوين و تبيين ضوابط مربوط به مديريت يكپارچه شهري در دستور كار اين نشست قرار دارد خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم گام به گام به اين هدف نزديك شويم و به جايي برسيم كه مديريت يكپارچه شهري حاكم شود.

وي ادامه داد: شهرداري‌ها نقش قابل توجهي در رفاه اجتماعي و روان‌سازي زندگي مردم دارند و فعاليت‌ها دو طرفه است.

مقداد نجف‌نژاد با اشاره به اين موضوع كه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس به دنبال افزايش رفاه اجتماعي در همه مناطق كشور است گفت: شهرداري‌ها نيز بايد درآمد‌هاي پايداري داشته باشند و شرايط به گونه‌اي باشد كه كيفيت زندگي افزايش يابد؛ در اين زمينه بايد خلاءهاي قانوني كه از سوي شهرداري‌ها و دهياري‌ها احساس مي‌شوند شناسايي و رفع شوند.

رئيس فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس اضافه كرد: نشست چهارم شهرداران كلانشهرها به صورت اختصاصي به بحث بودجه 93 مي‌پردازد؛ به دنبال فرازهايي از بودجه هستيم كه نقش شهرداري‌ها را پررنگ‌تر كند.

در بخش پاياني اين نشست در روز دوم كه با حضور اعضاي هيئت‌رئيسه فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد شهرداران كلان‌شهرهاي كشور نيز با دفاع از پيشنهادات ارائه شده از سوي كارشناسان به بيان نقطه نظرات خود در خصوص مشكلات شهرداري‌ها و بودجه سال 93 كشور پرداختند.

نقدينگي‌ها به سمت پروژه‌هاي عمراني هدايت شوند

شهردار مشهد در اين نشست با بيان اينكه سياست دولت آن است كه تورم را به مرز 25 درصد برساند، ابراز داشت: در صورت تحقق اين امر كمك شايان توجهي به شهرداري‌ها و مردم خواهد شد.

وي افزود: در سال 93 تورم مزمن شهرداري‌ها را آزار خواهد داد به همين دليل پيشنهاد مي‌كنم چنانچه نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون تلفيق در رابطه با جمع‌آوري نقدينگي و هدايت آن‌ها به سمت پروژه‌هاي عمراني اقدام كنند كاري بسيار بزرگ انجام صورت خواهد گرفت.

صولت مرتضوي خاطرنشان كرد: مي‌توان اعتباري تا سقف 10 هزار ميليارد تومان با عنوان كمك‌هاي فني و اعتباري تعيين كرد.

وي با بيان اينكه بانك‌ها منابعي در اختيار دارند و بايد در قانون بودجه مصوب شود كه بتوانيم از اين منابع استفاده كنيم عنوان داشت: اين آمادگي در برخي بانك‌ها وجود دارد كه تسهيلاتي چند ده ميلياردي در اختيار شهرداري‌ها قرار دهند ولي ساز و كار قانوني براي اين امر وجود ندارد.

رفع خلأهاي قانوني مديريت شهري با همراهي مجلس

شهردار اروميه نيز با بيان اينكه امروز فضاي خوبي براي كمك به مجموعه مديريت شهري در مجلس وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده كرد، يادآور شد: در بحث 3 ميليارد دلاري كه براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي در نظر گرفته شده بايد گفت برخي مناطق مانند روستاها سهمي از اين بودجه ندارند بنابراين مجلس مي‌تواند با مصوبه‌اي جديد زمينه استفاده آن‌ها را هم از اين بودجه فراهم كند.

محمد حضرت‌پور با بيان اينكه مشكل قانوني در برخي موارد وجود دارد، خاطرنشان كرد: بعضي سازمان‌هاي شهري كه هيچ درآمدي ندارند با مشكلاتي همچون جريمه‌هاي سنگين روبرو مي‌شوند كه لازم است در اين ميان خلأهاي قانوني را حل كرد.

مديريت جامع شهري راهكار حل مشكلات كلانشهرها است

شهردار تبريز نيز در ادامه اين نشست گفت: ورود به بحث اصلاحيه بودجه اقدام مباركي است كه از سوي نمايندگان به ويژه اعضاي فراكسيون مديريت شهري و روستايي صورت گرفته است.

شهردار تبريز با بيان اينكه 40 درصد مردم در كلانشهرها زندگي مي‌كنند، عنوان داشت: تلاش فراواني براي خدمت‌رساني به اين افراد صورت مي‌گيرد ولي خروجي چندان مناسبي حاصل نمي‌شود؛ بايد طرح مديريت جامع شهري را پياده كنيم تا رضايت مردم جلب شود.

صادق نجفي با اشاره به اينكه شهرداري‌ها اين آمادگي را دارند كه تمام امور دولتي را در كلانشهرها انجام دهند خاطرنشان كرد: گرفتاري‌ها در كلانشهرها بسيار بيشتر از ساير مناطق هستند كه يكي از آن‌ها حاشيه‌نشيني است.

وي با اشاره به ضرورت سرمايه‌گذاري بيشتر در توسعه قطارشهري در كلانشهرها گفت: كمك مجلس و دولت به شهرداري‌ها در اين زمينه مي‌تواند بسيار راهگشا باشد.

حقوق شهري در بودجه 93 تضييع شده است

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: در لايحه بودجه 93 برخي تغيير كاربري‌ها لحاظ شده كه جاي حقوق شهرداري‌ها در آن‌ها خالي است و حتي مي‌توان گفت حقوق شهري تضييع شده است بنابراين درصدد هستيم اين مورد در قانون بودجه اصلاح شود.

احمد اميرآبادي ماليات بر ارزش افزوده و اوراق مشاركت را از ديگر مباحثي دانست كه در كارگروه‌هاي نشست چهارم كلانشهرها به بحث و بررسي گذاشته شده‌اند و خاطرنشان كرد: موارد اصلاحي بايد به كميسيون تلفيق پيشنهاد شوند تا نمايندگان نيز در صورت تاييد نسبت به رفع موانع درآمدزايي شهرداري‌ها بپردازند.

رفع بهانه‌هايي كه منجر به عدم اجراي قانون مي‌شوند

شهردار تهران نيز در ادامه اين نشست اظهار داشت: دامنه مسائل و مشكلات شهرداري‌ها بسيار وسيع است و در يك جلسه نمي‌توان به همه آن‌ها پرداخت.

وي افزود: در حال حاضر به جز تمركز بر بودجه نبايد بحث ديگري را دنبال كرد؛ در جلسه گذشته سه گام مشخص شد كه نخستين مورد آن‌ها بودجه بود.

محمدباقر قاليباف با بيان اينكه از نمايندگان مجلس و شهرداران كلانشهرها مي‌خواهيم در حال حاضر تهديدات بودجه‌اي را دور كنند، عنوان كرد: بايد ظرفيت‌ها و فرصت‌ها را شناخت و با شفاف‌سازي، بهانه‌هايي را كه در زمينه عدم اجراي قانون وجود دارد رفع كنيم.

شهردار تهران با تاكيد بر نظارت صحيح بر امور جاري عنوان داشت: بايد بپذيريم شرايط اقتصادي كشور سخت است و توقعات بايد به اندازه امكانات بالا بروند.

وي با بيان اينكه بايد بضاعت دولت را در شرايط كنوني درك كرد، خاطرنشان كرد: فراهم كردن زيرساخت حمل و نقل عمومي وظيفه دولت است؛ بايد در بحث بودجه متمركز شويم و مباحث مربوط به مترو و اتوبوس را مورد بحث قرار دهيم.

قاليباف افزود: بايد بر اساس قانون حمل و نقل عمومي درون و برون شهري كه دولت مكلف به پيش‌بيني آن در لايحه بودجه است عمل كرده و بايد از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي ايجاد شده استفاده كنيم زيرا در مورد گشايش الي.سي از كشور چين مشكلي وجود ندارد.

انتهاي پيام/78010/ر40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن