تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801553879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نايب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:انتقال پايتخت 25 سال زمان و 30 هزار ميليارد تومان هزينه نياز دارد‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نايب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:انتقال پايتخت 25 سال زمان و 30 هزار ميليارد تومان هزينه نياز دارد‌
نايب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح و ساماندهي و انتقال پايتخت، گفت: انتقال پايتخت 25 سال زمان و 30 هزار ميليارد تومان هزينه نياز دارد.


كمال عليپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در سوادكوه با اشاره به مخالفت خود با طرح ساماندهي و انتقال پايتخت سياسي و اداري از تهران، افزود: بايد مشخص شود كه ما خواستار حل مشكل دولت هستيم يا مي‌خواهيم مشكل تهران را حل كنيم.

نائب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي، گفت: حل مشكل دولت وظيفه مجلس نيست و از طرف ديگر كلان شهرهاي ديگر كشور هم مانند تهران مشكلات مختلفي دارد.

*آلودگي تهران متولي ندارد

عضو شوراي عالي شهرسازي كشور با تاكيد بر اينكه بايد به تهران توجه ويژه‌اي شود و بودجه‌هاي تصويب شده مختلف به آن اختصاص يابد، خاطر نشان كرد: در حل مشكل آلودگي تهران 17 دستگاه به صورت مستقيم و 22 دستگاه به صورت غيرمستقيم مسئوليت دارند اما كسي مسئوليت آلودگي اين شهر را پذيرا نيست و آلودگي شهر تهران متولي ندارد.

عضو ناظر قوه مقننه در شوراي عالي شهرسازي بر لزوم حل مشكلات مربوط به زير ساخت‌هاي شهر تهران تاكيد كرد و با بيان اينكه انتقال پايتخت كشور به دليل آلودگي آن طرح علمي نيست، تصريح كرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه و در طرح جامع تهران بر ساماندهي وضعيت پايتخت اشاره شده است كه انتقال پادگان‌ها يكي از آن مصوبات است.

* تشكيل شوراي عالي انتقال پايتخت برخلاف قانون است

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي بر توجه لازم بر مطالعات گذشته دستگاه‌هاي مختلف درباره شهر تهران و برنامه‌هاي بالادستي تاكيد كرد و گفت: تشكيل شوراي عالي انتقال پايتخت بر خلاف اصل 75 قانون اساسي به دليل بار مالي طرح است.

نايب رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شهرهاي ديگر كشور ظرفيت و گنجايش انتخاب به عنوان پايتخت را ندارند، افزود: براي برون‌‌رفت از مشكلات تهران بايد به اختصاص بودجه‌هاي مصوب،تسهيلات به بانك مسكن براي بافت‌هاي فرسوده و مسكن مردم، تقويت و تكميل زير ساخت‌ها و اجراي طرح جامع تهران كه با هدف تعادل بخشي پايتخت انجام شده است و تقويت مترو و حمل و نقل عمومي اقدام كنيم.

*انتقال پايتخت 25 سال زمان و 30 هزار ميليارد تومان هزينه نياز دارد

عليپور به برآورد زمان و هزينه انتقال پايتخت از تهران اشاره و خاطر نشان كرد: انتقال پايتخت 25 سال طول مي‌كشد و حدود 30 هزار ميليارد تومان هزينه دارد.

نماينده سوادكوه، سوادكوه شمالي، قائمشهر، جويبار و سيمرغ در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينكه شهرهايي مانند استانبول،دهلي نو و برازيليا و پايتخت‌هاي منتقل شده ديگر با مشكلات اساسي زيادي مواجه هستند، تصريح كرد: تضميني براي حل مشكلات مربوط به شهر تهران با انتقال پايتخت وجود ندارد.

*مديريت متمركز در كشور اجرايي شود

مخالف طرح ساماندهي و انتقال سياسي و اداري پايتخت خواستار ارائه لايحه دولت يا طرح كميسيون شوراهاي مجلس براي اجرايي شدن مديريت متمركز در كشور شد و افزود: افزايش اختيارات استانداران و فرمانداران و توجه به آمايش سرزميني و انتقال مراكز علمي و ايجاد شعبه‌هاي دانشگاه‌هاي معتبر در استان‌ها و ساماندهي شهرك اداري نيز از راهكارهاي ديگر براي كاهش حجم و گنجايش پايتخت كشور است.

وي با اشاره به بار رواني انتقال پايتخت از تهران به تيترهايي با عنوان شمارش معكوس براي انتقال پايتخت در رسانه‌ها اشاره كرد و گفت: جو رواني جامعه به تشكيل شوراي عالي انتقال براي بررسي دو ساله طرح و يا مرحله مطالعاتي بودن آن متمركز نمي‌شود بلكه طرح كردن عمومي انتقال پايتخت بار رواني براي جامعه ايجاد كرده است.

انتها ي پيام/89015/ش40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن