تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور:ظرفيت‌هاي جديد در بودجه سال 93 كشور براي احقاق حقوق شهرداري‌هاخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور:ظرفيت‌هاي جديد در بودجه سال 93 كشور براي احقاق حقوق شهرداري‌هاخبرگزاري موج -


۲۲ آذر ۱۳۹۲ (۲:۵۵ق.ظ)

مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور:

ظرفيت‌هاي جديد در بودجه سال 93 كشور براي احقاق حقوق شهرداري‌ها
خبرگزاري موج - مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور گفت: در نشست مشترك كلان شهرها و نمايندگان مجلس ظرفيت‌هاي جديد و تهديداتي كه در بودجه ي نسبت به حقوق شهرداري است شناسايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري موج، سيدعلي ميرنجاتي در حاشيه ي چهارمين نشست مشترك شهرداران كلان شهرها و هيات هاي رئيسه ي فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تقديم لايحه ي بودجه ي سال 93 به مجلس از سوي دولت گفت: هرچند شهرداري‌ها بودجه ي مستقلي دارند و بودجه ي آنها به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده و اجرايي مي‌شود ولي برخي منابع و ظرفيت‌هايي هم در قانون بودجه ي كل كشور پيش‌بيني مي‌شود كه دولت را در امور شهري مشاركت مي‌دهد.
وي با بيان اينكه اين ظرفيت‌ها شامل سه بخش است، اظهار داشت: يكي از اين ظرفيت‌ها وجوه متمركزي است كه دولت بابت عوارض شهرداري‌ها وصول مي‌كند و در قالب لايحه بودجه توزيع آن مشخص مي‌شود.
مدير دبيرخانه ي نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور خاطرنشان كرد: دومين بخش، تكاليفي است كه قانون‌گذار بابت توسعه شهري مثل حمل و نقل عمومي و احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده به دولت مي‌دهد كه براي تحقق اين تكاليف قانوني بايد احكامي دربودجه پيش‌بيني و اعتباراتي اختصاص داده شود.
وي با اشاره به بخش سوم از كمك‌هايي كه دولت مي‌تواند در امور شهري داشته باشد يادآور شد: هر ساله كه لايحه ي بودجه ي تقديم مجلس مي‌شود كلان‌شهرها براي بررسي موضوعاتي كه مرتبط با آنها است نشست هاي كارشناسي را برگزار مي‌كنند و بودجه ي را در اين بخش مورد بررسي دقيق قرار مي‌دهند.
ميرنجاتي با بيان اينكه در اين نشست ايجاد ظرفيت‌هاي جديد و تهديداتي كه در بودجه ي نسبت به حقوق شهرداري است شناسايي مي‌شود، اظهار داشت: كارشناسان تلاش مي‌كنند اين موضوعات را به نمايندگان مجلس منتقل كنند تا نمايندگان شرايط مطلوب‌تري براي حقوق و منافع عمومي شهر‌ها از طريق لايحه بودجه فراهم كنند.
وي در ادامه درخصوص مباحث مطرح شده در كارگروه درآمدي گفت: در مورد موضوعاتي همچون رد ديون دولت به شهرداري‌ها حكمي در بودجه نيامده بود كه در اين كارگروه ضمن بررسي اين موضوع، پيشنهادي براي ارائه به نمايندگان آماده شد.
مدير دبيرخانه نشست ادواري شهرداران كلان شهرهاي كشور تاكيد كرد: در بحث نحوه كيفيت برخي از درآمد‌هاي شهرداري مثل جرايم تخلفات رانندگي و عوارض ماليات بر ارزش افزوده نيازمند بوديم، ابهاماتي كه در احكام بودجه آمده برطرف شود و اصلاحاتي صورت گيرد كه در اين زمينه نيز از سوي كارگروه پيشنهاداتي براي ارائه جمع بندي شد.
وي نيز يادآور شد: در اين كارگروه كارشناسان درباره ي منابع جديدي كه در قالب بودجه ي كشور مي‌توان براي شهرداري‌‌ها به عنوان درآمد تعريف كرد با هم گفت‌وگو كردند و در چند مورد به جمع بندي رسيدند كه اين پيشنهادات نيز به نمايندگان مجلس ارائه خواهد شد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن