تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802890294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست وزير كشور از سينماگران براي مقابله با مواد مخدر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست وزير كشور از سينماگران براي مقابله با مواد مخدر
وزير كشور از جامعه هنرمندان و سينماگران خواست براي مقابله با موضوع قاچاق و مصرف مواد مخدر با وزارت كشور تفاهم نامه امضا كنند و مشاور اين وزارتخانه باشند.


به گزارش واحد مركزي خبر ، عبدالرضا رحماني فضلي عصر امروز بعد از نمايش فيلمي پيرامون تأثير فاجعه بار مصرف مواد مخدر بر خانواده ها، در جمع سينماگران گفت: دست استمداد به طرف سينماگران دراز مي كنيم تا ما را در كار خير و عمل صالح ياري كنند.

وي با اشاره به رويكرد توسعه محور خود در برنامه هاي وزارت كشور گفت: هرجا بودم نگاه توسعه محور را داشتم و امروز نيز در وزارت كشور اين نگاه با توجه به بحث هاي اجتماعي مورد توجه جدي است و مي خواهيم از همه مردم و ظرفيت ها در اين راه كمك بگيريم.

وي با اشاره به مشكلات پيش روي كشور در مبارزه با مواد مخدر گفت: به رغم هزينه هاي بسياري كه براي مبارزه با مواد مخدر انجام داده ايم و شهداي گرانقدري كه در اين راه تقديم كرده ايم ، باز هم قاچاق و اعتياد ، زياد است.

رحماني فضلي ادامه داد : امروز روش هاي سنتي در مبارزه با مواد مخدر با توجه به پيچيدگي موضوع پاسخگو نيست و اگر با روش هاي گذشته ، موفق نخواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه امروز مواد مخدر به صنعت مالي در دنيا تبديل شده است ، گفت: گردش مالي و سود ناشي از توليد و انتقال مواد مخدر در دنيا بيش از هزار ميليارد دلار است كه در ايران سه ميليارد دلار مي شود و همين امر نشان مي دهد براي توليدكنندگان مواد مخدر، ايران سود بالايي دارد.

وزير كشور با اشاره به لزوم گسترش فعاليت هاي مردمي در مبارزه با مواد مخدر گفت : با نهادهاي مختلف جلسه داشته ام و حتي قصد داريم جلسه اي را نيز با حضور نهادهاي مردم نهاد و رئيس جمهور برگزار كنيم تا نقش انها در مبارزه با مواد مخدر بيشتر شود.

وي با اشاره به آمار معتادان گفت: بر اساس آمار يك ميليون و 300هزار نفر معتاد داريم كه با احتساب خانواده آن ها 5 ميليون نفر مستقيم در معرض مصرف مواد مخدر و يك ميليون خانواده در اين امر درگير هستند.

وزير كشور گفت : در سال هاي اخير ميزان گرايش خانم ها به مواد مخدر افزايش پيدا كرده كه بسيار نگران كننده است. همچنين بخش مهمي از مصرف كنندگان يعني 17 درصد مصرف كنندگان افراد تحصيلكرده و ليسانس به بالا هستند.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : در مبارزه با مواد مخدر بايد پيشگيري، درمان، مقابله و صيانت مورد توجه قرار گيرد.

رحماني فضلي افزود: در بخش پيشگيري فعاليت هاي خوبي شده است و در ماه هاي اخير بيش از 200 لابراتوار تهيه و توليد مواد مخدر را از بين برده ايم.

البته منظور لابراتوار يك آزمايشگاه پيچيده نيست بلكه امروز يك آشپزخانه نيز به محل توليد مواد مخدر تبديل شده است.

وي ادامه داد: 80 درصد معتادان خودشان توزيع كننده و فروشنده مواد مخدر شده اند و در حوزه درمان بيش از 16 هزار نفر از معتادان را جمع كرديم و تلاش مي كنيم نگهداري آن ها را به سارمان هاي مردم نهاد بسپاريم.

رحماني فضلي ادامه داد: شبكه هاي توزيع مواد مخدر كه از خارج از كشور مواد را به داخل وارد مي كنند به شبكه عظيمي از سيستم هاي پيشرفته امنيتي و مخابراتي دسترسي دارند و در حالي كه ما مرز ها را به روي آن ها بسته ايم ، از طريق درياي عمان و راه هاي آبي مي خواهند مواد را وارد كشور كنند.

وي تصريح كرد : نبايد در مبارزه با آن ها فقط به حمل و نقل كنندگان مواد بسنده كنيم و نبايد هيچ محموله اي بدون كنترل و پيگيري رها شود و بايد به سرشاخه هاي آن ها دسترسي پيدا كرد.

وزير كشور با اشاره به توليد 7هزار و 500 تن مواد مخدر در ماه هاي اخير در افغانستان گفت: كشفيات ما نيز 19 درصد افزايش پيدا كرده است هرچند با برنامه ريزي درست توانستيم هزينه هاي اضافي را 41 درصد كاهش دهيم.

وزير كشور نقش سينماگران را در آگاه كردن جامعه به معضلات مصرف مواد مخدر بسيار مهم دانست و افزود : بعضي فيلم هاي سينمايي را مي بينم كه بسيار خرسند مي شوم مانند فيلم دهليز كه بسيار روان و زيبا ساخته شد و پيام خوبي داشت.

وي ادامه داد: سينماگران ابزار كار خوبي دارند و بايد با آثار خود تصويرسازي ذهني و نگاه فرهنگي مردم را به اعتياد و خانواده هايي كه درگير مواد مخدر هستند ، تغيير دهند.

رحماني فضلي گفت : بايد به جاي پس زدن خانواده هاي معتادان به مواد مخدر ، آن ها را مورد ملاطفت قرار دهيم.

وي افزود: امروز ما صد ها خيريه ايتام و خيريه هاي مدرسه سازي داريم اما يك طرح خيريه مناسب كه فرزندان معتادان را تحت سرپرستي قرار دهد و بايد به اين امر توجه كنيم.

در اين جلسه تعدادي از سينما گران هم ديدگاه هاي خود را با وزير كشور در ميان گذاشتند.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن