تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801486964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت دولت سیزدهم از نخبگان نیازمند: گامی در جهت شکوفایی استعدادها


واضح آرشیو وب فارسی::

در دولت سیزدهم، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اقدامات مهمی انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به پرداخت هزینه ثبت‌نام و شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول درآمدی و راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری اشاره کرد.

الهام یاوری،  به اهمیت این اقدامات اشاره کرده است. او اظهار داشته که پرداخت حق ثبت‌نام دانش‌آموزان ۴ دهک پایین و شناسایی بیش از ۶۵۹۷ هزار دانش‌آموز در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی به منظور معرفی به بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش‌آموزان دارای استعداد برتر در قالب طرح شهاب از جمله اقدامات این دولت بوده است.



همچنین، تاسیس مدارس عشایری سمپاد به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان دارای استعداد برتر در جمعیت عشایری استان‌های فارس و خراسان رضوی از دیگر کارهایی است که در این دوره انجام شده است.

با هدف بهبود کیفیت آموزشی و استقرار برنامه‌های تمام ساحتی، اقداماتی مانند اجرای طرح‌های تربیتی انجام شده است. در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، بیش از ۸۸۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان سمپاد در فعالیت‌های فوق برنامه شرکت کرده‌اند و در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، این تعداد به ۱۱۰ هزار نفر ارتقاء یافته است.

یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اهمیت افزایش شرکت‌کنندگان در رویدادهای مختلف را تأکید کرده است. به عنوان مثال، تعداد شرکت‌کنندگان در کنگره سراسری قرآن کریم از ۷۷۵۰ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۱۰۴۸۹ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رسیده است. همچنین، در المپیاد ورزشی مدارس استعدادهای درخشان، تعداد شرکت‌کنندگان از ۴۰۶۸ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۸۵۵۰ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش یافته است.

همچنین، در جشنواره هنری سمپاد، تعداد شرکت‌کنندگان از ۶۹۱۰ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۰ به ۸۲۷۵ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش یافته است. در اردوهای راهیان پیشرفت نورانی نیز، ۳۶۸۰ نفر در قالب ۲۲ اردو اعزامی به استان‌های خوزستان، هرمزگان، و اصفهان شرکت کرده‌اند.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در دولت سیزدهم نیز برنامه‌های تحولی مهمی را اجرا کرده است، از جمله ارزیابی ۳۶۰ درجه مدارس و مدیران، اجرای سامانه مدیریت مالی مدارس، و تدوین نظام جامع مدیریت منابع انسانی در سمپاد. این سازمان با هدف افزایش عدالت آموزشی و بهبود کیفیت بخشی تربیتی فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش‌آموزان و مدیران مدارس متمرکز است.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از دستاوردهای مهمی در دولت سیزدهم خبر داد. این دستاوردها شامل دوازده مورد مهم است:

1. تهیه و چاپ ۹ کتاب تکمیلی برای دوره اول متوسطه.
2. پذیرش ۱۸ هزار و ۷۴۵ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۱ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز در پایه دهم.
3. شناسایی، هدایت و تربیت استعدادهای مختلف دانش‌آموزان.
4. پذیرش ۲۶۹۵ نفر در رشته علوم انسانی در مهر ۱۴۰۲.
5. اجرای برنامه ملی شهاب در دوره دوم ابتدایی.
6. استعدادیابی در دوره پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه در شش‌گانه‌های تربیتی.
7. کمک به توسعه معرفت و تربیت دینی دانش‌آموزان استعدادهای برتر در حوزه قرآنی و مفاهیم.
8. شرکت ۸۱۵۶ نفر دانش‌آموز در مسابقات کنگره سراسری قرآن.
9. کسب ۲۰ مدال طلا در سال ۱۴۰۱، که نشان از رشد چشم‌گیر مدال‌آوری دانش‌آموزان سمپادیان است.
10. اجرای طرح همیار سمپاد برای ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰.
11. افزایش ۶۵ درصدی دریافت تعداد آثار دانش‌آموزی در مسابقات قرآن.
12. حمایت از دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار به وسیله پذیرش مسئولیت اجتماعی توسط دانش‌آموزان استعدادهای درخشان.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن