تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801554264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسش هيات اروپايي از نمايندگان مجلس درباره آزادي بيان و فعاليت حزبي و تحريم ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پرسش هيات اروپايي از نمايندگان مجلس درباره آزادي بيان و فعاليت حزبي و تحريم ها
نماينده مردم قائم شهر در مجلس شوراي اسلامي از رايزني هاي هيات پارلماني اروپا با تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص آزادي بيان احزاب و گروه‌هاي سياسي در ايران، چالش هاي اقتصادي در نتيجه تحريم ها و توافقنامه ژنو خبر داد.

سيد هادي حسيني كه در ديدار نمايندگان با هيات پارلماني اروپا حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار پارلماني مهر، درباره اين ديدار گفت: محور اصلي گفتگو ها در اين ديدار، آزادي بيان گروه ها و احزاب سياسي در ايران، نقض قرار داد ژنو از سوي آمريكا و چگونگي مقاومت ملت ايران در برابر چالش هاي ناشي از تحريم ها بود.

نماينده مردم قائم شهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يكي از بحث هاي محوري در اين ديدار نقض قرار داد ژنو از سوي آمريكا و دامن زدن به بي اعتمادي موجود در ميان ملت ايران نسبت به آمريكا بود، نمايندگان هيات اروپايي در اين خصوص اظهار نظر خاصي نكردند تنها بر ضرورت ادامه گفتگو ها و روابط صلح آميز در جهان تاكيد كردند.

حسيني ياد آور شد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه اعلام كردند نه دين ما جنگ طلب است نه كشور ما، جمهوري اسلامي ايجاد فضاي وفاق و صلح در جهان را دنبال مي كند، اما غرب قابل اعتماد نيست، اگر فضاي اعتماد پايه ريزي شود ايران آمادگي تداوم گفتگو هاي صلح آميز را دارد.

وي با اشاره به سوالات هيات اروپايي در خصوص ميزان آزادي احزاب و گروه هاي سياسي و اقليت ها در ايران اظهار داشت: نمايندگان حاضر در اين جلسه آزادي هاي سياسي را كه پس از انقلاب براي احزاب و گروه ها ايجاد شده تشريح كردند و در خصوص وجود گروه هاي سياسي مختلف در مجلس شوراي اسلامي و دولت توضيحاتي دادند.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: يكي از اعضاي هيات پارلماني اروپا اعلام كرد چهره اي كه در دنيا از ايران ترسيم شده است متفاوت با واقعيات موجود در ايران است.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه تاكيد كردند كه جامعه جهاني مبني بر ارتباطات است، جمهوري اسلامي خواهان صلح جهاني است و مجلس شوراي اسلامي ارتباط با مجلس اروپا را فرصتي براي تعميق روابط و همدلي مي داند.

حسيني با اشاره به سئوال نمايندگان پارلمان اروپا در خصوص راهكار هاي ايران براي حل چالش هاي اقتصادي و فائق آمدن بر تحريم ها افزود: تاجگردون نائب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص اعلام كرد، شايد شرايط اقتصادي ايران سخت باشد اما با تدابير اقتصادي و استفاده از توان داخلي سعي مي كنيم از اين چالش ها عبور كنيم و بر اساس سند چشم انداز 20 ساله به قدرت اول منطقه تبديل شويم، امروز نيز در بسياري از علوم و فنون به قدرت اول منطقه تبديل شده ايم.

به گزارش مهر هيات پارلماني اروپا روز جمعه وارد ايران شد، اعضاي اصلي اين گروه خانم تريا كرونبرگ (از فنلاند كه رياست هيات را هم برعهده دارد)، كورنليا ارنست (آلمان)، ماريتژه شاكه (هلند) هستند.

ديدار با علي لاريجاني رئيس مجلس ، آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، محمد جواد لاريجاني معاون حقوق بشر قوه قضاييه ، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه و خانواده شهداي هسته اي نيز در برنامه هيات پارلماني اروپا قرار دارد.

كد خبر: 2195749

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۲:۲۳

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن