تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم در نشست هفتگي با خبرنگاران/۱روح بيانيه اتحاديه اروپايي مفيد و سازنده بود/ تحريم جديد مرگ برنامه اقدام مشترك


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افخم در نشست هفتگي با خبرنگاران/۱روح بيانيه اتحاديه اروپايي مفيد و سازنده بود/ تحريم جديد مرگ برنامه اقدام مشترك
سخنگوي وزارت امور خارجه هرگونه اقدام در راستاي اعمال تحريم جديد عليه ايران را به منزله مرگ برنامه اقدام مشترك برشمرد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، مرضيه افخم سخنگوي دستگاه ديپلماسي امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگي با خبرنگاران ضمن محكوم كردن مجدد اقدام تروريستي اخير در عراق كه بر اثر آن جمعي از تكنسين‌ها و كارگران ايراني شاغل در اين كشور به شهادت رسيدند، حملات تروريستي روزهاي اخير در عراق را نيز شديدا محكوم و با دولت ملت عراق ابراز همدردي كرد.

وي با بيان اينكه تروريست‌ها وحدت ملي در عراق را نشان گرفته‌اند، مردم عراق را به هوشياري براي حفظ وحدت ملي دعوت كرد و نسبت به خطر افراط‌گرايي در منطقه هشدار داد.

افخم با ذكر اين نكته كه تروريست‌ها و گروه‌هاي تكفيري با اهداف نامشروع از سوي برخي كشورها مورد حمايت قرار مي‌گيرند، تصريح كرد: اين كشورها بايد پاسخگوي اقداماتشان باشند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه خطر افراطي‌گري در منطقه محدود به يك كشور نخواهد بود افزود: اين خطر جامعه جهاني را تهديد مي‌كند.

وي همچنين از سفر پنجشنبه هفته جاري محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان به اسلام‌آباد به منظور شركت در شانزدهمين نشست شوراي وزيران D8 خبر داد و گفت: وزير خارجه در اين سفر علاوه بر ديدار و گفت‌وگو با مقامات عالي‌رتبه پاكستان با همتايان خود در اين نشست نيز ديدار خواهد كرد.

افخم D8 را سازماني منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي اسلامي برشمرد كه در راستاي مناسبات اقتصادي جهان اسلام و حضور موثر كشورهاي اسلامي در اقتصاد جهاني فعاليت مي‌كند و افزود: اميدواريم شاهد حضور اقتصاد اسلامي در اقتصاد جهاني باشيم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره تماس تلفني جان‌كري وزير خارجه آمريكا با محمدجواد ظريف اين تماس را در راستاي تحولات مرتبط با برنامه اقدام مشترك برشمرد و افزود: آقاي ظريف در اين تماس نارضايتي جمهوري اسلامي ايران را از روند برنامه كارشناسي و جزئيات درباره اجرايي شدن اقدام مشترك اعلام كرد.

وي با اشاره به تماس‌هاي اشتون و ظريف نيز گفت: اين تماس‌ها عادي است.

سخنگوي وزارت خارجه به ديدار امروز سيدعباس عراقچي معاون وزير خارجه و عضو تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اشاره كرد و افزود: آقاي عراقچي همچنين گفت‌وگوهايي با خانم هلگا اشميد معاون خانم اشتون داشته است.

افخم اين گفت‌وگوها را در چارچوب مذاكرات كارشناسي و روند اجراي برنامه اقدام مشترك برشمرد و گفت: طرفين ضمن بررسي از سرگيري مذاكرات درباره دور بعدي مذاكرات در سطوح بالاتر گفت‌وگو خواهند كرد.

افخم در پاسخ به سوالي درخصوص زمان از سرگيري مذاكرات كارشناسي ايران و گروه 1+5 با ذكر اين نكته كه تماس‌ها و تبادل‌نظرهايي بين طرفين در حال انجام است خاطرنشان كرد: دو طرف موضوع اجراي برنامه اقدام مشترك را مورد توجه دارد و مذاكرات امروز آقاي عراقچي و خانم اشتون و رايزني‌هاي آقاي ظريف همه در اين زمينه است كه زمان‌بندي‌هاي بعدي با تفاهم طرفين مشخص شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با ابراز اميدواري نسبت به شروع مذاكرات كارشناسي در آينده نزديك، تماس‌ها و گفت‌وگوها در موضوع هسته‌اي ايران را امري طبيعي خواند و گفت: اميدواريم مذاكرات كارشناسي در اولين زمان برگزار و بتوان درباره زمان‌بندي مذاكرات در سطوح بالاتر به تفاهم رسيد.

وي در خصوص بيانيه شوراي اتحاديه اروپا مبني بر لغو بخشي از تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران و منوط كردن آن به تاييد آژانس بر تعليق غني‌سازي 20 درصد اظهار داشت: در گام اول انتظار داريم كه طرفين در راستاي پايبندي و حفظ تفاهمات و اجراي دقيق و درست برنامه اقدام مشترك گام بردارند.

افخم روح بيانيه اتحاديه اروپا را مفيد و سازنده برشمرد و افزود: اميدواريم كه استقبال اتحاديه اروپا از برنامه اقدام مشترك در صحنه عمل نيز متبلور شود و اتحاديه اروپا بتواند به تعهدات خود در اجراي برنامه اقدام مشترك عمل كند. اين استقبال در اين مرحله نشان از آمادگي اتحاديه اروپا براي برداشتن گام اول است.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال ديگري عنوان كرد: از كليدي‌ترين بحث‌هايي كه به عنوان تعهدات طرف‌هاي مقابل در برنامه اقدام مشترك نام برده شده، عدم مبادرت به تحريم جديد است. قبلا اعلام كرديم كه هرگونه اقدام به اعمال تحريم جديد به منزله مرگ برنامه اقدام مشترك است و اميدواريم طرف‌ها در حفظ و پايبندي به برنامه اقدام مشترك جدي باشند و روح حاكم بر برنامه را حفظ كرده و اقدامات سازنده را براي اجرايي شدن آن در پيش بگيرند.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درباره ربايش و قتل شهروندان ايراني در افغانستان و از جمله قتل اخير يكي از شهروندان ايراني در اين كشور با بيان اينكه متاسفانه اين خبر را دريافت كرده‌ايم اظهار داشت: بخش كنسولي وزارت امور خارجه به ويژه اداره كل ايرانيان موضوع رسيدگي به وضعيت اتباع ايراني، تعيين سرنوشت آنها، حل مشكلات و دسترسي‌هاي كنسولي را در دستور كار دارد. از دولت افغانستان خواسته‌ايم كه نهايت همكاري و مساعدت را براي ايجاد امنيت در مرزها انجام دهد.

وي ابراز اميدواري كرد كه در آينده شاهد وقوع چنين اتفاقات تلخي نباشيم.

افخم با بيان اينكه نهادهاي ذيربط دو كشور نسبت به موضوع حساس هستند افزود: اميدواريم با توجه به موارد تلخي كه پيش آمده شاهد اهتمام بيشتر دولت افغانستان باشيم.

وي درباره اسرا و مفقودان ايراني در عراق و برنامه‌هاي وزارت خارجه در راستاي پيگيري در اين‌خصوص كه سوال يكي از خبرنگاران بود با بيان اينكه اين موضوع همواره مورد توجه وزارت خارجه و نهادها و ارگان‌هاي ذيربط داخلي است اظهار داشت: در گفت‌وگوها با مسئولان عراقي اين مسئله در دستور كار قرار دارد و نتايجي نيز در پي داشته و برخي شناسايي‌ها انجام شده و گروه‌هاي تفحص در اين زمينه فعاليت داشته‌اند.

وي در پاسخ به سوالي درباره دعوت از ايران براي حضور در نشست ژنو 2 درباره سوريه با بيان اينكه هنوز كشورها به اين نشست دعوت نشده‌اند يادآور شد: آقاي بان‌كي‌مون اعلام كرد كه قرار است دعوت‌نامه‌ها ارسال شود اما هنوز از هيچ كشوري دعوت به عمل نيامده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره اعلام كرده كه آماده كمك به بحران سوريه است و چنانچه دعوت شويم آماده كمك به حل مسئله سوريه در چارچوب راهكارهاي سياسي هستيم.

وي تصريح كرد كه حضور جمهوري اسلامي ايران در هيچ برنامه تنظيم شده و نشست بين‌المللي منوط به تعيين پيش‌شرط نيست و ايران هيچ پيش‌شرطي را نمي‌پذيرد.

يكي از خبرنگاران با اشاره به انفجار اخير در نزديكي سفارت ايران در بيروت و اقدام تروريستي اخير در عراق، درباره ارتباط اين اقدامات تروريستي سوال كرد كه افخم با بيان اينكه تروريسم در هر جاي دنيا به هم پيوسته است و اقدامي است كه از منطق خارج شده اظهار داشت: ما نگراني خود را نسبت به پديده تروريسم اعلام كرده‌ايم و گفته‌ايم كه تروريسم نمي‌تواند محدود به يك كشور باشد و لازم است كه جامعه جهاني در اين زمينه وارد عمل شود.

افخم تروريسم را محكوم كرد و افزود: كشورهايي كه از تروريسم حمايت مي‌كنند كه بايد بدانند كه ماهيت اين پديده ضد انساني و ضدبشري محدود به يك نقطه نخواهد بود و جامعه جهاني را تهديد مي‌كند.

ادامه دارد...

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن