تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات گفتگوهاي وزارت خارجه و مجلس درباره ديدار هاي هيات اروپايي/ لاريجاني گفت از ديدارها نترسيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جزئيات گفتگوهاي وزارت خارجه و مجلس درباره ديدار هاي هيات اروپايي/ لاريجاني گفت از ديدارها نترسيم
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس با بيان اين كه مجلس همه اقدامات را براي مخالفت با ديدار هيات پارلماني اروپا با برخي فعالان فتنه انجام داد و كوتاهي از سمت مجلس انجام نگرفته است، گفت: اين اقدام هيات پارلماني اروپا خلاف عرف ديپلماتيك بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در بيان توضيحاتي در خصوص سفر اخير هيات پارلماني اروپا به ايران و ملاقات هايي كه داشتند اظهار كرد: آخرين سفري كه گروه ايراني روابط پارلماني اروپا به ايران داشت شش سال قبل بود و بعد از آن سفر نيز ديدارهايي نيز انجام گرفت.

وي گفت: در پارلمان اروپا به دليل اهميت ايران گروه روابط بين پارلمان اروپا و كشورمان تشكيل شده است در صورتي كه براي خيلي از كشورها چنين گروهي نداريم.

جلالي با بيان اينكه در طول شش سال گذشته هيات پارلماني اروپا شرايطي را براي حضور در ايران اعلام مي كرد، گفت: ما بارها در اين خصوص با رئيس مجلس صحبت كرديم و ايشان گفتند هيچ پيش شرطي را براي حضور در ايران نمي پذيريم. البته برخي اوقات نارسايي هايي هم از سمت ما بوده است.

وي با بيان اينكه اين هيات پارلماني از سال گذشته درخواست سفر به ايران را داشته است، گفت: متاسفانه به دليل خلائي كه به واسطه كم كاري ما در پارلمان اروپا وجود دارد اين پارلمان جولانگاه منافقين شده است.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در ادامه افزود: خانم كرومبرگ كه رئيس گروه ايراني در پارلمان اروپا است علاقه زيادي به فرهنگ ايراني دارد به طوري كه حتي با حضور مريم رجوي در پارلمان اروپا نيز مخالفت كرده است.

وي خاطرنشان كرد: پيش از سفر اين گروه به ايران وزارت خارجه اعلام كرد كه آنها هيچ يش شرطي ندارند و در جلسه اينكه ما با وزارت خارجه داشتيم هرچه با شوراي امنيت تماس گرفتيم كه نماينده اي در اين جلسه داشته باشد اما موفق نشديم همچنين نامه هاي جداگانه اي را نيز به وزير اطلاعات و معاونين وي داديم كه در نهايت جلسه اي را با حضور دو نفر از وزارت اطلاعات آقاي دلفي مديركل اروپاي وزارت خارجه و بنده و آقاي بروجردي از مجلس برگزار شد. در اين جلسه آقاي دلفي گفت اخيراً كه هياتي از سوسياليست هاي پارلمان اروپا به كشورمان آمده اند و ديداري با جواد لاريجاني داشتند آقاي لاريجاني با ملاقات آنها موافقت كرده است اما در همان جلسه ما گفتيم كه مجلس مخالف اين جلسه است آنها حرف اپوزيسيون را شنيده اند و وقت اين است كه حرف ما را بشنوند.

وي گفت: من در همين جلسه با آقاي لاريجاني تماس گرفتم و از وي پرسيدم آيا شما با اين ديدار موافقت كرده ايد؟ كه وي پاسخ داد من به آنها قول دادم به اين دليل كه كساني كه جرمي را مرتكب شده محاكمه و مجازات شده اند ، ما نبايد ترسي از اين ديدار داشته باشيم و پنهان كاري كنيم از سويي اين افراد آزاد هستند پس چگونه مي شود كه نتوانند با آنها ملاقات كنند البته چون هيات پارلماني ميهمان مجلس است نظر شما شرط است .

جلالي در ادامه خاطرنشان كرد: من همان جا به آقاي لاريجاني عرض كردم كه ما با اين ديدار مخالف هستيم و در آنجا به آقاي دلفي گفتم كه اگر آنها در اين ملاقات جايزه ساخاروف را به اين افراد بدهند چه مي شود كه دلفي گفت نمي تواند اين كار را انجام دهند چرا كه رئيس پارلمان اروپا بايد اين كار را انجام دهد. من مجدد اين شبهه را ايجاد كردم كه اگر آنها بخواهند ديداري در يكي از سفارتخانه هاي اروپايي داشته باشند چه بايد كرد كه در اينجا آقاي بروجردي اظهار داشت كه وزارت اطلاعات بايد تدبيري بيانديشد كه اين كار انجام نشود.

وي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه يونان رئيس دوره اي پارلمان اروپا است همه سفراي اروپايي را دعوت و برنامه هاي شان را با هم هماهنگ مي كنند به همين خاطر از اين افراد هم دعوت كردند تا در آنجا حضور يابند كه اين عمل خلاف عرف ديپلماتيك است و مجلس شوراي اسلامي همه اقداماتش را انجام داد و هيچ كوتاهي انجام نگرفته است.

كد خبر: 2200480

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۲:۱۷

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن