تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلالي در گفت‌وگو با فارس:سخنانم درباره جواد لاريجاني درست منعكس نشد/ملاقات پنهاني سفارت يونان را وزارت اطلاعات و خارجه پيگيري كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جلالي در گفت‌وگو با فارس:سخنانم درباره جواد لاريجاني درست منعكس نشد/ملاقات پنهاني سفارت يونان را وزارت اطلاعات و خارجه پيگيري كنند
رئيس گروه روابط پارلماني جمهوري اسلامي ايران با پارلمان اروپا ضمن ارائه توضيحاتي درباره ديدار هيئت پارلماني اروپا با ستوده و پناهي تاكيد كرد كه هيئت اروپايي درخواستي براي ملاقات با فتنه‌گران به مجلس نداد.


كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي و رئيس گروه روابط پارلماني جمهوري اسلامي ايران با پارلمان اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس،‌ درباره حاشيه‌هاي سفر هيات پارلمان اروپا به ايران و ديدار پنهاني آنها در سفارت يونان كه در جلسه علني روز يكشنبه (1 دي‌ماه) مجلس شوراي اسلامي نيز بحث‌هايي پيرامون آن مطرح شد، توضيحاتي ارائه كرد.

وي در خصوص مذاكرات جلسه علني يكشنبه گذشته مجلس شوراي اسلامي، ضمن انتقاد از انعكاس نادرست سخنانش، گفت: در خصوص ملاقات پنهاني و جنجال برانگيز سفارت يونان، هيچ قوه و مسئولي را در نظام جمهوري اسلامي نديده و نمي‌شناسم كه موافق اين حركت مداخله‌جويانه و غيرديپلماتيك بوده و باشد، لذا اينكه برخي با شتابزدگي و تسامح سخنان من را اينگونه انعكاس دادند كه من گفته‌ام اين ديدار با موافقت قوه قضاييه انجام شده، صحيح نيست.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: آنچه در مجلس بيان شد اين بود كه در آخرين جلسه هماهنگي پيش از سفر، وزارت امور خارجه مدعي بود كه آقاي دكتر محمدجواد لاريجاني رئيس كميته حقوق بشر قوه قضاييه در ملاقاتي با رئيس فراكسيون سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا كه چندي پيش به ايران سفر كرده بود، براي ملاقات رسمي اين افراد با هيات پارلماني اروپا مانعي نديده است، لذا در جلسه مذكور نماينده وزارت خارجه قائل بود كه اين بيان اكنون براي آنها حقي را ايجاد كرده و پيگير ملاقات هستند.

جلالي در همين زمينه گفت: من در همان جلسه از طرف مجلس شوراي اسلامي با اين تقاضا مخالفت كرده و توضيح دادم كه اين ملاقات مي‌تواند حواشي زيادي را براي اين سفر به وجود آورد و از طرف ديگر در پارلمان اروپا حرف اپوزيسيون زياد شنيده شده و اينك وقت آن است كه حرف نظام شنيده شود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خانه ملت در همين زمينه تاكيد كرد: در اين بين با آقاي دكتر محمدجواد لاريجاني رييس محترم كميته حقوق بشر تماس گرفتم و وي در اين تماس تاكيد كرد كه در ملاقات با سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا اين مبحث مطرح شده است، استدلال وي هم اين بود كه نظام ما يك نظام دموكراتيكي است، اگر كساني جرمي مرتكب شوند، محاكمه و مجازات مي‌شوند و ما چيز پنهاني در كشور نداريم، اما در عين حال آقاي محمدجواد لاريجاني تاكيد كردند كه چون اين هيات مهمان مجلس است هر آنچه را كه شما تصميم بگيريد ما عمل مي‌كنيم.

وي ادامه داد: همه اين مباحثي كه در آن جلسه بين ما و مسئولان قوه قضاييه و وزارتخانه‌هاي اطلاعات و خارجه گذشته، صرفا در خصوص ملاقات رسمي با اين اشخاص بوده و نه ملاقات حاشيه‌ساز پنهاني و به دور از نزاكت ديپلماتيك، آنهم قبل از آغاز برنامه‌هاي رسمي ارائه شده از سوي مجلس شوراي اسلامي.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه همانطور كه رياست محترم مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرده‌اند هيات پارلمان اروپا به جاي آنكه شتابزده و در روز اول سفر اين ملاقات پنهاني را در سفارت يونان ترتيب دهد، مي‌توانست از كانال رسمي پيگير مطالبه خود باشد، تصريح كرد: ما هم به عنوان ميزبان يا مي‌پذيرفتيم يا نمي‌‌پذيرفتيم كه اين درخواست هيچ‌گاه پاسخ داده نشد و موافقتي هم با اين ملاقات صورت نگرفت و هيات پارلماني اروپا خارج از روند رسمي ملاقات در يك سفارتخانه ديدارهاي محرمانه‌اي داشته است كه شايسته است وزارتخانه‌هاي خارجه و اطلاعات مسئله را به دقت پيگيري كرده و گزارش شفافي را به افكار عمومي ارائه كنند.

جلالي با تاكيد بر اينكه ما قائليم ديپلماسي پارلماني بايد تقويت شود، خاطرنشان كرد: از همين منظر خواستار گسترش روابط و استفاده از ظرفيت پارلمان اروپا در جهت تبيين مواضع نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم و بي‌ترديد نبايد پارلمان اروپا به مركزي جهت حضور پررنگ اپوزيسيون و ضدانقلاب درآيد و از همين منظر فارغ از حاشيه پررنگ اين سفر كه متاسفانه بر متن آن غلبه كرد، از دستاوردهاي اين سفر نيز نبايد غافل ماند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن