تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802697073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدارهاي رسمي هيات اروپايي پس از ملاقات با محكومان فتنه بايد لغو مي‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ديدارهاي رسمي هيات اروپايي پس از ملاقات با محكومان فتنه بايد لغو مي‌شد
نماينده تهران در مجلس در صحن علني نسبت به ملاقات هيات پارلماني اروپا به دو نفر از محكومان حوادث سال 88 در سفارت يونان تذكر داد و گفت كه ديدارهاي رسمي هيات اروپايي پس از ملاقات با محكومان فتنه بايد لغو مي‌شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، در جلسه علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي حميد رسايي، نماينده مردم تهران، ري و شميرانات در تذكر شفاهي با بيان اين كه هفته گذشته كه مجلس شوراي اسلامي جلسه علني نداشت يك اتفاق ديپلماتيك رخ داد گفت: تذكر بنده بر اساس ماده 24 بند 11 قانون اساسي است، مدعو ملاقات هايي كه هفته گذشته در سفارت يونان اتفاق افتاد كميته اي از همكاران ما در مجلس بودند به همين خاطر علامت سوالات بسياري در اين باره متوجه مجلس است.

وي افزود: بنده تاكيد مي كنم سگ زرد برادر شغال است، اتحاديه اروپا در لطمه زني به منافع ملت ايران فرقي با آمريكا ندارد هرچند ما همواره سعي مي كنيم روابط دو طرفه عادلانه اي را با آنها داشته باشيم.

رسايي ادامه داد: اين ملاقات همزمان با سالگرد فتنه اتفاق افتاده است و عليرغم اينكه به اين هيات پارلماني كه از اتحاديه اروپا به ايران آمده بودند اعلام شده بود كه حق ملاقات با كساني كه عليه نظام جمهوري اسلامي فعاليت دارند را ندارند اما در بدو ورود اين نمايندگان در يكي از سفارتخانه ها با دو تن از كساني كه فتنه گري كرده و در دادگاه نظام جمهوري اسلامي ايران محاكمه شدند ملاقات كردند، اين هم نشان مي دهد كه فتنه گران وطن فروش هستند والا در يك سفارت خارجي با كساني كه ملت ما را تحريم كرده و مردم را تحت فشار قرار داده اند ملاقات نمي كنند.

اين نماينده مجلس گفت: سوال اين است كه اين هيات پارلماني سال ها قصد سفر به تهران داشت، همه هم مي دانستند اينها اگر بيايند قصد چنين ملاقات هايي دارند. بر اساس اطلاعات ما به نهادهايي همچون وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات حدود يك هفته قبل از آمدن اين هيات تذكر لازم داده شده بود كه اين هيات مي خواهند چنين رفتاري را انجام دهند.

وي افزود: چرا وزارت اطلاعات در اين اطلاعات تمهيدي نكرده است، معاون مربوطه در اين وزارتخانه گفت يك روز بعد از ملاقات كه من اين گزارش را ديده ام؛ وزير مربوطه چند روز پيش گفته كه من خبر نداشتم و تازه متوجه اين مساله شدم.

رسايي ادامه داد: چرا سفير يونان با تاخير و پس از آن كه اين هيات به كشور خود باز گشته و در آنجا توهين هايي را به جمهوري اسلامي ايران كرده است احضار شده است؛ چرا بعد از اين كه ا ين هيات چنين ملاقاتي را خارج از برنامه ديپلماتيك و خارج از عرف ديپلماتيك انجام داد ملاقات هاي بعدي اين هيات را لغو نكردند.

وي گفت: بنده اطلاع دارم كه مواضع آقاي لاريجاني در سياست خارجي مواضع محكمي است و هميشه عزتمندانه است اما اين هيات بعد از اين ملاقاتشان به ملاقات شما آمدند، چرا برنامه ريزان اين ملاقات شما را لغو نكردند.

نماينده مردم تهران با با اشاره به ملاقات اين هيات پارلماني با هاشمي رفسنجاني گفت: عليرغم انتقاداتي كه ما در داخل خانواده نظام به آقاي هاشمي داريم اينكه اين هيات در ديدار وي به اين مقام كشورمان توهين كند برايمان قابل قبول نيست، وقتي آقاي هاشمي وارد اتاق ملاقات مي شود رئيس گروه پارلماني از روي صندلي خود بلند نمي شود كه اين برخلاف عرف ادب ديپلماتيك و حتي ادب ميهمان و ميزبان است.

وي افزود: فيلي كه از اين ملاقات پخش شده فيلم رسمي نيست و به نظر مي رسد كه به طور عمدي اين فيلم گرفته شده است، با تمام اين موضوعات اين هيات وقتي به كشور خود بر گشته اعلام كرده كه مهمترين ملاقات ما ملاقات با فتنه گران در سفارت يونان بوده است.

رسايي گفت: چرا وزارت خارجه عزتمندانه عمل نكرده است، بر روي عملكرد مجلس هم علامت سوال گذاشته شده است، خواهش ما اين است كه به اين مساله به سرعت رسيدگي شود.

كد خبر: 2200424

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۱:۳۹

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن