تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803259963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس مسئول ديدار هيات‌ پارلماني اروپايي با فعالان فتنه 88 نيست/ در برنامه رسمي ما چنين ديداري نبود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مجلس مسئول ديدار هيات‌ پارلماني اروپايي با فعالان فتنه 88 نيست/ در برنامه رسمي ما چنين ديداري نبود
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و اروپادر خصوص ابهامات ايجاد شده در مورد سفر هيات پارلماني اروپا به ايران و ديدار آنها با فعالان در فتنه 88 گفت: در برنامه‌ رسمي كه ما تهيه كرديم چنين ديداري وجود نداشت.
"كاظم جلالي" رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در خصوص ابهامات ايجاد شده در مورد سفر هيات پارلماني اروپا به ايران و ديدار آنها با فعالان در فتنه 88، به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: انجام اين‌گونه سفرها متعارف است و در اين رابطه گروه روابط پارلماني اروپا و ايران در گذشته نيز مراوداتي داشته‌اند.

وي افزود: تصميم بر آن شد كه پارلمان اروپا كه تنها صداي اپوزيسيون را شنيده‌اند اين بار براي شنيدن صداي نظام و مسئولين كشور به ايران سفر كنند، البته اين هيات هيچگونه پيش‌شرطي براي حضور نداشته تا اينكه در روزهاي آخر وزارت امور خارجه مطرح كرد كه اين هيات تقاضا دارند با دو نفر ملاقات كنند.

جلالي تصريح كرد: در گذشته نيز ما خبر نداشتيم كه گروه سوسياليست‌ها به ايران آمده‌اند و با اين اشخاص ملاقات داشته‌اند، ما به عنوان مجلس مخالفت كرديم و گفتيم كه اين سفر نبايستي درگير حاشيه شود و در عين حال مجلس كاملا مخالف بود و در برنامه‌ رسمي كه ما تهيه كرديم چنين ديداري وجود نداشت.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه اين ديدار از سه ناحيه قابل توجه است، اظهار داشت: اولا همكاران ما در پارلمان اروپا نبايد چنين كاري را مي‌كردند چرا كه به تعبيري يواشكي ديدار داشتند نقض حاكميت يك كشور است.

وي افزود: مجلس مي‌توانست بگويد كه ديدار هيات پارلماني اروپا با فعالان فتنه قابل انجام است يا خير و اين زماني بود كه ما هنوز به اين هيات پاسخي نداده بوديم.

جلالي تاكيد كرد:‌ براي اين سفارتخانه‌ يا كساني كه اين هماهنگي را انجام داده‌اند جاي تاسف بوده چرا كه اين حركت نقض حاكميت ملي ما است و اينكه افراد را يواشكي به سفارت خود ببرند و ترتيب اين گونه‌ ملاقات‌ها را دهند. همچنين براي افرادي كه به اين سفارتخانه رفتند نيز جاي تاسف است كه به شكل مخفيانه با اين هيات پارلماني ديدار كنند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: در آخرين جلسه هماهنگي كه با وزارت خارجه داشتيم اين وزارتخانه به ما گفت كه گروه سوسياليستي در گذشته با اين افراد ملاقات داشتند و ما خبر نداشتيم، ما به عنوان مجلس چه بنده و چه آقاي بروجردي اعلام كرديم كه ما مخالفيم و قائل به اين هستيم كه اين گروه صداي ملت ايران و مسئولين را بشنوند چرا كه آنها صداي گروه‌ها، اپوزيسيون و بقيه را به اندازه كافي در پارلمان اروپا شنيده بودند.

رئيس گروه دوستي پارلمان ايران و اروپا تاكيد كرد:‌ مجلس شوراي اسلامي مسئول اين ديدار نيست چرا كه نه نيروي انتظامي و نه اطلاعاتي دارد، بنابراين مسئوليت اين ديدار با جاهاي ديگر است و آنها بايد پاسخگوي آن باشند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت:‌ ما از قوه قضاييه استعلام گرفتيم كه وضعيت اين افراد به چه شكلي است، من در جلسه‌ كه بودم، با محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه تلفني صحبت كردم، اين در حالي است كه تلفن را روي اسپيكر گذاشتم تا همه دوستان حاضر صدا را بشنوند.

جلالي اضافه كرد:‌ آقاي لاريجاني گفت كه اين هيات قبلا هم به ايران آمده‌اند و ملاقات كرده‌اند و از نظر ما ملاقات نفي ندارد ولي در هر حال هرچه نظر مجلس شوراي اسلامي باشد بايد همان انجام شود چرا كه اين هيات مهمان مجلس هستند و همان جا بود كه ما گفتيم ما به عنوان مجلس موافق ديدارهاي حاشيه‌دار نيستيم چرا كه برنامه‌هاي طراحي شده براي اين هيات تعيين شده و شفاف و روشن است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، ورود هيئت پارلماني هشت نفره اتحاديه اروپا به ايران و ديدار آن‌ها با دو تن از محكومين امنيتي كه در جريان فتنه 88 نقش برجسته‌اي را در آشوب‌افكني ايفا كرده‌ بودند، موجي از اظهارات و واكنش‌هاي مسئولان ذي‌ربط را به همراه داشته است؛ اما در اين ميان آنچه كه بيش از هر چيز سوال برانگيز و حتي ابهام آميز به نظر مي‌رسد، هماهنگي انجام شده از سوي نهاد يا نهادهايي است كه ترتيب انجام اين ديدار را داده بودند و حالا شايد به نوعي از قبول مسئوليت اين ديدار شانه خالي مي‌كنند.

مجلس: تنظيم برنامه‌هاي هيئت اروپايي هيچ گونه ارتباطي به مجلس ندارد

"مجلس دخالتي درتنظيم برنامه ديدار هيئت پارلماني اروپا با فتنه گران نداشته است". اين نخستين واكنش بهارستان نشينان به اقدام خارج از عرف سياسي هيئت اروپايي بود. "سيدمحمد يثربي" مديركل تشريفات مجلس با اشاره به ديدار هيئت پارلماني اروپا با "نسرين ستوده" و "جعفر پناهي" دو تن از فعالان فتنه 88 گفت: اين ديدار در محل سفارت يونان صورت گرفت و هيچ‌گونه ارتباطي با تشريفات مجلس نداشته و مجلس در تنظيم اين برنامه دخيل نبوده و ما تنها برنامه‌هاي اين هيئت با مقامات ايراني را تنظيم كرديم.

"كاظم جلالي" عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز نسبت به اقدام هيئت پارلماني اروپا در ديدار با دو تن از چهره‌هاي تابلودار فتنه 88 واكنش نشان داد و صريحا اعلام كرد: "مجلس شوراي اسلامي هيچ گونه مسئوليتي را در اين خصوص نمي‌پذيرد، چون در اين زمينه هيچ گونه هماهنگي با ما نشده بود".

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرده است كه موضوع را از وزراي مربوط پي گيري مي‌كند تا ببيند چه دستگاهي مجوز ديدار هيئت اروپايي با دو فعال فتنه را صادر كرده است.

هيئت پارلماني اروپا با ديدار با فعالان فتنه 88، توافق صورت گرفته را نقض كرد

"سيد حسين نقوي حسيني" سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از ديدار هيات پارلماني اروپا با فعالين فتنه 88 گفت: ديدار هيئت پارلماني اروپا با "جعفر پناهي" و "نسرين ستوده" بر خلاف توافق صورت گرفته انجام شده و ميزبان هيچ مسئوليتي در قبال اين ديدار ندارد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه هيئت پارلماني اروپا از سوي مجلس شوراي اسلامي دعوت شده و مركز پژوهش‌هاي مجلس ميزبان اين هيئت بوده است، اظهار داشت: هيئت اروپايي بدون توجه به برنامه تنظيم شده و بدون نظر ميزبان، در سفارت يونان با افرادي از فعالين و بازداشت‌شدگان فتنه 88 ديدار كردند كه اين ديدار برخلاف توافق بوده و ميزبان هيچ مسئوليتي در قبال اين ديدار ندارد، ضمن آنكه مجلس هم اين ديدار را محكوم كرده است.

نماينده مردم ورامين در مجلس با بيان اينكه دستگاه‌هاي ذيربطي كه مسئول اين كار هستند بايد پاسخگو باشند و ما از هيچ دستگاه خاصي نام نمي‌بريم، اظهار داشت: جاي سوال است كه بازداشت‌شدگان و فعالان فتنه چگونه به سفارت يونان منتقل شدند، و ما نيز در حال پيگيري هستيم تا ببينيم چه كساني با چه برنامه‌اي و چه توافقي اين كار را انجام دادند.

كميسيون امنيت ملي بايد در جريان قرار مي‌گرفت

"محمد حسن آصفري" عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از مركز پژوهش‌هاي مجلس كه اقدام به دعوت از هيئت پارلماني اروپايي كرده است، اظهار داشت: دعوت از هيئت پارلماني اروپا بايد با هماهنگي كميسيون امنيت ملي صورت مي‌گرفت.

وي با بيان اينكه سال گذشته نيز هيئت پارلماني اروپايي درخواست داشتند كه از ايران بازديد كنند، گفت: سال گذشته نيز قرار بود، هيئت پارلماني از ايران بازديد داشته باشند و شرط حضور خود را ديدار با عناصر فتنه گذاشته بودند، ما اين را نپذيرفتيم، چرا كه اين ديدار لزومي نداشت، پس هركس كه اين شرط را پذيرفته و قبول كرده است، بايد پاسخگو باشد.

نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس با اشاره به فقدان گروه دوستي پارلماني ايران و اروپا، خاطر نشان كرد: تدارك چنين ديدارهايي مستلزم اين است كه ابتدا در پارلمان‌هاي دو طرف گروه‌هاي دوستي شكل گيرد، در حالي كه ما در مجلس چنين گروهي را نداريم.

بررسي ديدار هيئت اروپايي با فتنه گران در دستور كار كميسيون امنيت ملي

"منصور حقيقت پور" نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز اين رفتار هيئت اروپايي را نقض حاكميت ملي دانست و افزود: اين هفته مجلس تعطيل است ولي مطمئنا هفته آينده اين موضوع در دستور كار كميسيون امنيت ملي قرار خواهد گرفت.

غرب باز هم نشان داد غير قابل اعتماد است

اما در ميان واكنش‌هاي بهارستان نشينان به اقدام خارج از عرف هيئت پارلماني اروپا در ديدار با دو تن از محكومين امنيتي فتنه 88، "اسماعيل كوثري" از اعضاي كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس به نكته قابل تاملي اشاره كرد.

وي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ديدار هيئت پارلماني اروپايي با عناصر فتنه 88 را نشان دهنده روحيه استكباري و غير قابل اعتماد بودن غرب دانست، و افزود: قرار نبوده اين هيئت با مجرماني همچون "نسرين ستوده" و "جعفرپناهي" فعالان فتنه، ديدار داشته باشد لذا دستگاه‌هاي مربوطه بايد اين موضوع را بررسي كنند تا چنين اقدامي مجددا صورت نگيرد.

واكنش دستگاه ديپلماسي

اقدام تحريك آميز و خارج از عرف سياسي هيئت پارلماني اروپا در ديدار با دو تن از محكومين امنيتي فتنه 88، علاوه بر واكنش بهارستان نشينان، از سوي وزارت امور خارجه نيز با واكنش روبه رو شد.

"مرضيه افخم" سخنگوي وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،در پاسخ به سوالي در خصوص ديدار هيئت پارلماني اروپا با برخي از محكومين حوادث سال 88 گفت: سفر هيئت‌هاي پارلماني خارجي به كشورمان و همچنين كليه برنامه‌هاي آنها در چارچوب ديپلماسي پارلماني في ما بين مجلس شورا ي اسلامي و پارلمان‌هاي كشورها و مناطق و با نظر مجلس شوراي اسلامي تنظيم مي‌شود.

وي افزود: اين وزارتخانه صرفاً در حيطه وظايف خود در خصوص برنامه‌ها، هماهنگي و مساعدت به عمل آورده است.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن