تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818910547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار عبداللهي: قرارگاه خاتم هيچ‌گاه عرصه را براي بخش خصوصي تنگ نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سردار عبداللهي: قرارگاه خاتم هيچ‌گاه عرصه را براي بخش خصوصي تنگ نكرده است
اجرايي شدن آزاد راه تهران- شمال يكي از آرزوهاي مردم است كه در اين خصوص قرارگاه هم قرارداد دارد و هم ترك تشريفات آن ابلاغ شده، اما اجراي اين پروژه عظيم منوط به تامين اعتبار است كه در صورت تامين منابع مالي قرارگاه با تمام وجود و با دل و جان حاضر است آنرا به انجام برساند. سردار عبداللهي: قرارگاه خاتم هيچ‌گاه عرصه را براي بخش خصوصي تنگ نكرده است
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با بيان اينكه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) هيچ‌گاه عرصه را براي بخش خصوصي تنگ نكرده است، گفت: امروز۱۵۰ هزار نفر در پروژه‌هاي قرارگاه فعاليت مي‌كنند كه مجموعه نيروهاي رسمي در اين پروژه‌ها به يك درصد نمي‌رسد؛ قرارگاه در واقع مسئوليت مديريت نيروهاي مستعد و كارشناساني كه از خارج مجموعه قرارگاه هستند را بر عهده دارد؛ با توجه به ميدان وسيع و عرصه فعاليت قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) بخش خصوصي راغب به فعاليت در اين قرارگاه است و قرارگاه از اين طريق به تربيت مديران توانمند و شايسته مي‌پردازد.
به گزارش ايلنا به نقل از سپاه نيوز، سردار سرتيپ دوم پاسدار مهندس عبادالله عبداللهي در نشست خبري كه در محل معاونت روابط عمومي سپاه برگزار شد با بيان اينكه امروز سالروز تاسيس قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در سال ۱۳۶۸ بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسي و تدبير مقام معظم رهبري مدظله العالي است، گفت: پس از پايان سالهاي دفاع مقدس بر اساس مقتضيات زمان و امكانات موجود در سپاه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) براي عمران و آباداني كشور وارد ميدان شد چرا كه سپاه وظيفه خود مي‌داند همانطور كه از سالهاي دفاع مقدس از كشور دفاع كرد در دوران سازندگي نيز كارهاي مورد نياز را انجام دهد.

وي افزود: به لطف خداوند قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) پروژه‌هاي زيادي را به مرحله بهره برداري رسانده است و در طول بيش از دو دهه فعاليت ۱۵۰۰ پروژه عمراني در حوزه‌هاي زير ساخت ريلي و جاده‌اي، سد و شبكه‌هاي آبي، خطوط انتقال آب، گاز و نفت و ساخت پالايشگاه تقديم مردم كرده است.

سردار عبداللهي ادامه داد: خطوط آب رساني بيش از ۱۴ استان كشور توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) ساماندهي شده است و اكنون مشغول ارائه خدمات به هموطنان مي‌باشند و در حال حاضر نيز اين قرارگاه ۲۵۰ پروژه اجرايي را باتوان مهندسي خوب و استفاده از نيروهاي مجرب در دست اجرا دارد.

در ادامه اين نشست خبري، فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در تشريح ۲۵۰ پروژه عمراني در دست اجراي اين قرارگاه توضيح داد در مراحل اول شروع به كار قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) پروژه‌هاي كوچك نيز پذيرفته مي‌شد ولي طي ۱۰ سال اخير به دنبال اين بوديم كه بر پروژه‌هاي بزرگ كشور متمركز شويم و اين ۲۵۰ پروژه از جمله پروژه‌هاي بزرگ در عرصة نفت، آب، گاز، صنعت و معدن و ارتباطات است.

وي خاطرنشان كرد:در حال حاضر پروژه‌هاي گاز ۱۵ و ۱۶ به همت اراده جوانان متخصص قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) به مرحله بهره‌برداري رسيده اين پروژه‌ها از يك مهندسي صد در صد ايراني برخوردار هستند.در اوايل كار شركت‌هايي مثل توتال، شل و هيونداي كره در كارهاي قرارگاه ايجاد خلل مي‌كردند، اما امروز همه پروژه‌ها به صورت بومي به مرحله اجرا مي‌رسند.

سردار عبداللهي گفت: در حوزه آب رساني بيش از ۱۰ ميليون متر مكعب آب در مخازن سدهاي ساخته شده توسط قرارگاه ساماندهي شده است و در حوزه ابنيه اين قرارگاه پل صدر را در طول بيست و شش ماه با بهترين سرعت و كيفيت و همچنين صرفه اقتصادي تحويل كشور داد كه پروژه‌هاي مشابه آن بيش از شش سال به طول مي‌انجامد.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان از فعاليت‌هاي اين قرارگاه بومي هستند، افزود: علم و تكنولوژي به كار رفته در پروژه‌هاي مختلف قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در همه رشته‌ها بومي هستند حتي در عرصه نفت كه پيچيده‌ترين اين رشته‌هاست تمامي فعاليت‌ها بومي هستند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) آيا در حوزه توليد علم نيز فعاليت مي‌كند، گفت: پروژه‌هايي كه با اين حجم و گستردگي اجرا مي‌شوند مسلماً نياز به توان علمي و مهندسي بالايي دارند و قرارگاه نيز اين علم و فناوري را از طريق استفاده از متخصصان داخلي كه در دانشگاه‌هاي داخل كشور تحصيل كرده‌اند به دست مي‌آورند.

عبداللهي در پاسخ به پرسشي مبني اينكه آيا قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در كشورهاي دوست نيز فعاليت مي‌كند، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه كشور خودمان نياز وافري به عمران دارد اولويت را به فعاليت‌هاي عمراني داخل اختصاص داده‌ايم، ولي اگر از سوي كشورهاي ديگر نيز درخواستي باشد بر روي آن‌ها فكر مي‌كنيم.

سردار عبداللهي در خصوص فعاليت‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) و تمايز كارهاي اقتصادي و عمراني گفت: كارهاي اقتصادي و عمراني دو مقوله جدا از هم است، فعاليت‌هاي اقتصادي اقداماتي با انگيزه تجاري است كه ما بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و رسالتي كه بر عهده داريم از آن پرهيز مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) هيچ‌گاه عرصه را براي بخش خصوصي تنگ نكرده، گفت: امروز۱۵۰ هزار نفر در پروژه‌هاي قرارگاه فعاليت مي‌كنند كه مجموعه نيروهاي رسمي در اين پروژه‌ها به يك درصد نمي‌رسد؛ قرارگاه در واقع مسئوليت مديريت نيروهاي مستعد و كارشناساني كه از خارج مجموعه قرارگاه هستند را بر عهده دارد؛ با توجه به ميدان وسيع و عرصه فعاليت قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) بخش خصوصي راغب به فعاليت در اين قرارگاه است و قرارگاه از اين طريق به تربيت مديران توانمند و شايسته مي‌پردازد.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در خصوص برخي اظهارات پيرامون استفاده از شركت‌هاي خارجي در پروژه‌ها توسط وزارت نفت در دولت يازدهم اظهار داشت: در اين خصوص تدبير وزارت نفت است كه هر اقدامي را صورت دهد، ما در اين حوزه دخالتي نداريم اما در فاز ۱۵ و۱۶ پارس جنوبي مدعي هستيم كه با وجود اينكه اين پروژه اولين تجربه بومي ما بوده و تحريم‌ها نيز تاخير اندكي را در روند اجرايي پروژه موجب شده‌اند اين پروژه به موقع راه اندازي شده است.

وي افزود: از سوي ديگر ادعا داريم پايه‌اي كه براي فازهاي ۱۵ و ۱۶ بنا شده به عنوان اصول و پايه به فازهاي ديگر نيز تعميم داده شده و به لطف خدا در راه اندازي فازهاي ديگرهيچ مشكلي نداريم.

سردار عبداللهي تصريح كرد: فاز ۱۵ و۱۶ پارس جنوبي در واقع شامل ۴ فاز و ۴‌ترين است كه ترين‌ها بايد به تدريج راه اندازي شوند و امروز با افتتاح فاز اول، ۸ ميليون متر مكعب گاز به شبكه اصلي تزريق مي‌شود.

وي روند اجراي پالايشگاه و فاز‌ها را مربوط به دو بخش خشكي و دريا دانست و اظهار داشت: بخش خشكي اين فاز‌ها مربوط به قرارگاه مي‌باشد، در اين حوزه بيش از ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي داريم اما بخش دريا مربوط به شركت‌هاي ديگر است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در خصوص فعاليتهاي قرارگاه قرب نيز گفت: اصل ۱۴۷ قانون اساسي و نياز كشور به حوزه فعاليت‌هاي سازندگي بعد از جنگ اجازه ورود سپاه به فعاليت‌هاي سازندگي كشور را مي‌دهد؛ امروز ظرفيت موجود در قرارگاه ظرفيت مردمي و بسيجي است و ما با تربيت نيروهاي مستعد و در اختيار گذاشتن تجهيزات روز دنيا در واقع به اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي كمك مي‌كنيم.

سردار عبداللهي در ادامه تاكيد كرد: در حال حاضر ظرفيت تجهيزات، ماشين آلات و مهندسي كه در اختيار قرارگاه است را در هيچ كجا نمي‌توان يافت.

وي با بيان اينكه در سال‌هاي دفاع مقدس با توكل بر خدا خلاء تجهيزات و ادوات جبران و موجب ايستادگي ما در برابر دنياي استكبار شد، تحريم‌ها عليه ايران را اقدامي جديدي ندانست و اظهار داشت: امروز تحريم‌هاي ۳۴ ساله مي‌تواند ما را به خودكفايي برساند، به نحوي كه در تمامي پروژه‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) كليه مراحل طراحي، اجرا و بهره برداري توسط متخصصين و مهندسان داخلي صورت مي‌گيرد كه دستاورد عظيمي براي قرارگاه محسوب مي‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) تصريح كرد: با توكل بر خدا، روحيه جهادي و مديريت انقلابي مي‌توان به اهداف عاليه رسيد كه امروز قرارگاه با اين روحيه در حال بومي سازي قطعات است كه به لطف خدا توانسته‌ايم ۶۰ درصد قطعات مورد نياز برخي معادن را در داخل كشور بسازيم.

سردار عبداللهي پيرامون اجراي پروژه صدر نيز گفت: پروژه صدر بزرگ‌ترين پروژه شهري بود كه با تمام پيچيدگي‌ها به موقع به انجام رسيد؛ هرچند اجراي اين پروژه ۶ سال پيش‌بيني شده بود، اما در ۲۶ ماه به اجرا درآمد و آن را مي‌توان از بزرگ‌ترين دستاوردهاي قرارگاه دانست.

وي تامين مالي پروژه را يكي از بخش‌هاي مهم پروژه‌ها عنوان و در خصوص جايگاه نخبگان در پروژه‌هاي قرارگاه خاتم الانبياء (ص) گفت: اين حجم كار اجرايي و پروژه قرارگاه بدون حضور نخبگان و متخصصان قابل اجرا نيست؛ ما ارتباط تنگاتنگي با نخبگان دانشگاهي داريم و از وجود آنان در كليه پروژه‌ها استفاده مي‌كنيم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء (ص) در خصوص خبر كنار گذاشته شدن اين قرارگاه از پروژه ساخت آزادراه تهران- شمال با بيان اينكه اين خبر صحت نداشت، گفت: اجرايي شدن آزاد راه تهران- شمال يكي از آرزوهاي مردم است كه در اين خصوص قرارگاه هم قرارداد دارد و هم ترك تشريفات آن ابلاغ شده، اما اجراي اين پروژه عظيم منوط به تامين اعتبار است كه در صورت تامين منابع مالي قرارگاه با تمام وجود و با دل و جان حاضر است آنرا به انجام برساند.

سردار عبداللهي پيرامون برخي اظهارات در خصوص فازهاي ۲۳و ۲۴ پارس جنوبي گفت: در فازهاي جديد پيمانكار قرار نيست خودش سرمايه گذاري كند و در جاي مناسب بايد به اين اظهارات پرداخته شود؛ اما آنچه اهميت دارد اين است كه ما خود را سرباز نظام و ولايت مي‌دانيم و فعاليت در فازهاي جديد بستگي به تدبير دولت دارد.

وي با رد ادعاي واگذاري سهام شركت صدرا گفت: سهام شركت صدرا هنوز واگذار نشده، بحث‌هايي صورت گرفته اما هنوز اجرايي نشده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء (ص) در خصوص همكاري و تعامل قرارگاه با دولت‌هاي مختلف گفت: در تمامي دولت‌ها ما وظايف خود را به خوبي انجام داده‌ايم كه اجراي بيش از ۱۵۰۰ پروژه در دولتهاي قبلي شاهد اين مدعاست؛ ما به عنوان افرادي كه بر اساس تكليف و روحيه انقلابي دغدغه معيشت، آباداني و اشتغال جوانان را داريم در اين راستا با جديت تلاش مي‌كنيم.

سردار عبداللهي افزود: امروز قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در بيشتر پروژه‌ها فعال و مشغول به كار است، تعاملات خوبي با دولت فعلي داشته‌ايم كه عايدات خوبي در پيشرفت اجراي پروژه‌ها را به همرا داشته است.

وي در مورد پروژه‌هاي ريلي و فرودگاهي تحت اجراي قرارگاه نيز گفت: در حال حاضر با بيش از ۲۴ هزار كيلومتر بيشترين پروژه‌هاي ريلي كشور از جمله راه آهن غرب، زاهدان و اينچه برون به گرگان در اختيار قرار‌گاه است؛ در خصوص احداث فرودگاه نيز توافقاتي صورت گرفته اما به مرحله عمل نرسيده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) پيرامون اقدامات قرارگاه در مقابله با تحريم‌ها گفت: همانطور كه ما براي اجراي پروژه‌هاي گذشته از دشمنان اجازه نگرفتيم و در مجموع كارهاي واگذار شده را به ثمر نشانديم، امروز نيز در صورتي كه تحريم‌ها برداشته شود برخي روندهاي اجرايي پروژه‌ها تسهيل مي‌شود، اما اگر نشد ما مشكل خاصي در اجراي پروژه‌ها نداشته و به كار خود ادامه مي‌دهيم.

وي علت هجمه‌هاي رواني و رسانه‌اي دشمن بر عليه فعاليت‌هاي سازندگي سپاه را اين گونه تشريح كرد: كسي كه در ميدان عمل است همواره در تيررس دشمنان قرار دارد؛ دشمن سعي مي‌كند با تنگ كردن عرصه، ميدان كار و عمل را از ما بگيرد، زماني كه قرارگاه با فراهم آوردن بستري عظيم توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌كند و در راستاي عمران و آباداني كشور تلاش مي‌كند دشمنان عصباني مي‌شوند؛ آنچه براي ما مهم است تكليفي است كه بر عهده داريم و خيلي به حاشيه سازي دشمنان توجه نمي‌كنيم.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با بيان اينكه تاكنون اين قرارگاه اقدامات مطلوب و موثري را در حوزه محروميت‌زدايي در كشور انجام داده است، گفت: در كنار هر پروژه‌اي به عنوان خمس كار تا شعاع ۷۰ كيلومتري خدماتي به مردم از محل بودجه و اعتبار قرارگاه ارائه مي‌شود كه شامل راه سازي، ساخت حمام، مسجد، مدرسه و حسينيه و... مي‌باشد كه تا كنون ۳ هزار پروژه در اين حوزه عملياتي شده و ۱۲ هزار ۷۰۰ پروژه نيز در دست اجرا است.

وي پيرامون اجراي پروژه حرم تا حرم از شهر مقدس قم تا مشهد مقدس نيز گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در بسياري از پروژه‌ها از جمله پروژه حرم تا حرم مشاركت دارد، قطعه اول اين آزادراه به طول ۱۵۰ كيلو متر در چهار باند رفت و برگشت مي‌باشد كه آماده شدن دو باند آن ۱۱ سال به طول انجاميده، اما قرارگاه ۴ باند اين آزاد راه را در دو سال آماده كرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در پايان تعداد پروژه‌هاي به اتمام رسيده در گرايش‌هاي محتلف توسط قرارگاه را ۱۵۰۴ و پروژه‌هاي در دست اجرا را ۲۵۰ مورد عنوان و خاطر نشان كرد: كشور ما از بهترين نعمت‌ها، پتانسيل‌ها و ظرفيت‌ها برخوردار است؛ رسالت ما كوشش در آباداني و عمران ايران است كه به حمدالله امروز كشور به كارگاهي تبديل شده و اميدواريم با همكاري نخبگان، آحاد مردم و دولت بتوانيم وظيفه خطير خود را جامه عمل بپوشانيم.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن