تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818014513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرق تیلر با تراکتور دوچرخ


واضح آرشیو وب فارسی::

چکیده : امروزه به دلیل پیشرفت صنعت ماشین‌سازی و تولید انبوه انواع تراکتور و تیلرها، استفاده از این ادوات کشاورزی در اجرای فرایند کشاورزی بسیار رایج شده است.در این مطلب فرق تیلر با تراکتور دوچرخ را بررسی می‌کنیم.

 

تسهیل فرایند کشاورزی با استفاده از تیلر و تراکتور دوچرخ

امروزه به دلیل پیشرفت صنعت ماشین‌سازی و تولید انبوه انواع تراکتور و تیلرها، استفاده از این ادوات کشاورزی در اجرای فرایند کشاورزی بسیار رایج شده است. استفاده از تیلر یا تراکتورهای دوچرخ به افزایش سرعت کاشت و برداشت محصولات کمک می‌کند. همچنین باید بدانید که این ماشین‌آلات، نقش مهمی در مکانیزه‌کردن فرایند کشاورزی و افزایش بازدهی زمین دارند؛ بنابراین طبیعی است که برای کاهش استفاده از نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های برداشت محصولات، بهتر است یکی از این ماشین‌ها را تهیه کنید. اما باید پیش از خرید هر کدام از این دو ماشین، آن‌ها را باهم مقایسه کنید. در این مطلب فرق تیلر با تراکتور کشاورزی دوچرخ را بررسی می‌کنیم.



فرق تیلر با تراکتور دوچرخ چیست؟

استفاده از تراکتورهای بزرگ برای شخم‌زدن یا انجام دیگر فعالیت‌های کشاورزی در زمین‌های کوچک و باغ‌ها می‌تواند دردسرساز باشد. به همین دلیل، طراحان و مهندسان شرکت‌های تراکتورسازی با نوآوری و طراحی ماشین‌آلات کشاورزی سبک‌تر مانند تیلر و تراکتورهای دوچرخ، شرایط را برای کار در زمین‌های کوچک فراهم کردند. بسیاری از افراد ممکن است فرق تیلر با تراکتور دوچرخ را ندانند و حتی گاهی این دو محصول را با یکدیگر اشتباه بگیرند. اما با بررسی مشخصات این دو ماشین، می‌توانید فرق تیلر با تراکتور دوچرخ را بهتر درک کنید. در ادامه برخی از این تفاوت‌ها و تاثیر آن‌ها در کاربردهای تیلر و تراکتور دوچرخ را بررسی می‌کنیم.

مقایسه کاربردهای تیلر و تراکتور دوچرخ

به‌طورکلی تیلر و تراکتور دو چرخ، هر دو برای فعالیت‌هایی مانند خردکردن لایه‌های سخت و سبک کردن خاک سنگین طراحی شده‌اند. اما لازم به ذکر است که تراکتورهای دو چرخ قابلیت اتصال به ادواتی مانند کلتیواتور را نیز دارند. با اتصال به چنین ادواتی، کشاورز می‌تواند از تراکتور دو چرخ برای انجام تمام امور مختلف استفاده کند. با استفاده از کلتیواتور می‌توانید عملیات خاک‌ورزی را بهتر و عمیق‌تر انجام دهید. برخی دیگر از کاربردهای تیلر و تراکتور دو چرخ، به شرح زیر هستند:

  • شخم‌زنی زمین
  • انتقال نیرو
  • بارکشی محصولات
  • کندن علف‌ها
  • مسطح کردن زمین
  • تیغ‌زدن زمین



مقایسه فرمان تیلر و تراکتور دو چرخ

برای حرکت‌دادن و تغییر جهت تراکتورهای دو چرخ، قابلیت‌های بیشتری برای کشاورز فراهم است. چراکه نه‌تنها در این نوع تراکتورها کشاورز می‌تواند ارتفاع فرمان را بر اساس قد خود تنظیم کند، بلکه می‌تواند به‌سادگی با تغییر زاویه فرمان، این ماشین را در جهات مختلف حرکت دهد. اما در تیلرهای کشاورزی این امکان وجود ندارد و فقط قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان برای کاربر در دسترس است.

باید اشاره کرد که در تیلرها، ادوات کشاورزی به ماشین متصل هستند و این مسئله باعث دشوارشدن کنترل فرمان و تغییر جهت برای اپراتور می‌شود. این در صورتی است که در تراکتورهای دو چرخ ادوات کشاورزی در قسمت پشتی تراکتور وصل می‌شوند و لرزش زیادی را به فرمان منتقل نمی‌کنند، این‌گونه اپراتور قابلیت فرمان‌دهی بهتری دارد.

فرق قیمت تیلر و تراکتور دو چرخ

تراکتورهای دو چرخ درواقع همان تراکتورهای کشاورزی هستند که در ابعاد کوچک‌تر کارایی مناسبی ارائه می‌کنند. این ماشین‌ها در مقایسه با تیلرهای کشاورزی قابلیت‌های بیشتری داشته و کاربردهای گوناگونی را برای کشاورز فراهم می‌کنند. برای اینکه تراکتورهای دو چرخ با این کاربردها به‌خوبی هماهنگ شوند، باید امکانات متنوعی برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شود. ازاین‌رو قیمت این محصولات بیشتر از تیلرهای کشاورزی است.

تفاوت قدرت موتور تیلر و تراکتور دو چرخ

یکی از فاکتورهایی که میزان کارایی ماشین‌‍‌آلات کشاورزی را تعیین می‌کند، میزان قدرت موتور آن‌ها است. هر دو ماشین‌های کشاورزی تیلر و تراکتور دو چرخ در دو مدل بنزینی و دیزلی ارائه می‌شوند. قدرت ماشین‌های تراکتور دوچرخ و تیلر تقریباً با یکدیگر برابر هستند. اما قدرت موتورهای بنزینی به شکل کلی توان کمتری در مقایسه با موتورهای دیزلی دارند. ماشین‌هایی که دارای موتور بنزینی هستند، برای رسیدگی به زمین‌ها و باغ‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند. از آن سو تیلرها و تراکتورهای دوچرخ گازوئیلی که دارای موتور دیزلی هستند، قابلیت اجرای فعالیت‌های سنگین‌تر و گسترده‌تری را دارند. این ماشین‌آلات برای زمین‌های بزرگ‌تر گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آیند.

تأثیرات زیست‌محیطی

یکی از بزرگ‌ترین معایب استفاده از تراکتورهای بزرگ کشاورزی برای شخم‌زدن و برداشت محصولات، این است که به دلیل وزن بالای خود با عبور از روی خاک زمین کشاورزی آن را فشرده می‌کند. در زمین‌هایی که خاک زمین کشاورزی باید نرم باشد تا ریشه گیاه توانایی رشد و نمو داشته باشد، استفاده از ماشین‌های سبک‌تر مانند تیلر و تراکتور دو چرخ گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

اما اگر بخواهیم تیلر و تراکتور دو چرخ را بر اساس تأثیرات زیست‌محیطی آن‌ها مقایسه کنیم، هر دو دارای وزن کمی بوده و به خاک آسیب نمی‌رسانند. باید توجه داشته باشید که با استفاده از تراکتورهای دو چرخ می‌توانید عملیات خاک‌ورزی را تا عمق بیشتری انجام دهید که این کار به‌سلامت خاک و افزایش قدرت باروری آن کمک می‌کند. این فرق تیلر با تراکتور دوچرخ باعث شده است تا تراکتور دو چرخ، برای سالم نگه‌داشتن زمین‌های زراعی گزینه بهتری باشد.

تیلر یا تراکتور دوچرخ؛ کدام محصول گزینه بهتری برای کشاورزان است؟

به‌طورکلی کاربردهای تیلر و تراکتور دو چرخ مشابه هستند. از تیلرها می‌توان برای اجرای فرایندهایی مانند خاک‌ورزی، شخم زدن و نرم کردن خاک‌های سفت استفاده کرد. تراکتور دو چرخ نیز توانایی انجام این کارها را دارد. با این تفاوت که تراکتور دو چرخ دارای قدرت موتوری بیشتری بوده و ازآنجایی‌که قابلیت اتصال به ادوات متنوعی دارد، می‌توان از آن برای انجام تمام امور کشاورزی استفاده کرد.

تراکتور دو چرخ دارای طراحی ساده و درعین‌حال موتوری قدرتمند است که این ویژگی آن‌ها باعث می‌شود گزینه مناسبی برای حمل‌ونقل بارهای سنگین نیز باشد. اما تیلرهای کشاورزی بیشتر برای آماده‌سازی زمین به‌منظور کشت محصولات مناسب هستند؛ بنابراین اگر قصد دارید یکی از این ماشین‌آلات را برای انجام امور کشاورزی خود تهیه کنید، باید آنی را انتخاب کنید که پاسخ‌گوی بهتری برای نیازهای شما است.



تهیه تیلر و تراکتور دو چرخ از سایت کوهستان

خرید ادوات کشاورزی به‌روز و پیشرفته می‌تواند نقش مثبتی در افزایش راندمان و سرعت اجرای فعالیت‌های کشاورزی داشته باشد. تیلر و تراکتور دو چرخ از جمله پرکاربردترین ماشین‌آلات کشاورزی برای زمین‌های کوچک هستند. اگر قصد دارید برای کاشت و برداشت محصولات خود یک ماشین کاربردی تهیه کنید، باید ابتدا با فرق تیلر با تراکتور دو چرخ آشنا شوید. این دو ماشین در قیمت، کاربرد و نوع فرمان متفاوت هستند. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید یکی از این ماشین‌ها را دارید، باید آن را از مجموعه‌ای معتبر تهیه کنید.کوهستان؛ مجموعه‌ای معتبر و باسابقه در زمینه عرضه ماشین‌آلات کشاورزی مانند تیلر تراکتور و ادوات کشاورزی است. تمامی محصولات مجموعه ما دارای ضمانت اصالت کالا هستند.

تیلر کشاورزی یا تراکتور دو چرخ، کدام محصول گران‌تر است؟

به‌طورکلی تراکتورهای دو چرخ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی انجام تمام امور کشاورزی را داشته باشند. بنابراین طبیعی است که به دلیل کاربردی‌تر بودن این محصول، قیمت آن بیشتر از تیلر است.

تفاوت تیلر و تراکتور دو چرخ در چیست؟

تیلر و تراکتور دوچرخ در مواردی مانند قیمت، کارایی، فرمان‌پذیری و تأثیرات زیست‌محیطی با یکدیگر تفاوت دارند.

 

برچسب ها : تیلر,تراکتور کشاورزی,ادوات کشاورزی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن