تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802902935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد كميسيون صنايع براي درآمد 8 هزار ميلياردي دولت از معادن در‌لايحه بودجه 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: پيشنهاد كميسيون صنايع براي درآمد 8 هزار ميلياردي دولت از معادن در‌لايحه بودجه 93
عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه سهم دولت از معادن بزرگ بسيار ناچيز است، از پيشنهاد اين كميسيون در لايحه بودجه 93 مبني بر درآمد 8 هزار ميليارد توماني دولت از معادن بزرگ خبر داد و گفت: اين پيشنهاد براي ساماندهي وضعيت توليد و جلوگيري از خام فروشي در معادن است.


الله وردي دهقاني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري خانه ملت، تصريح كرد: آنچه كه بسياري از نمايندگان در لايحه بودجه سال 93 به آن منتقد هستند اختصاص منابع به طرح هاي بزرگ در استان هاي برخوردار است به طوري كه اعتبارات بر اساس اولويت به مناطق محروم اختصاص نيافته است.

نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شاهد كاهش بودجه بخش صنعت و بعدن در لايحه بودجه سال آينده بوديم، افزود: لازمه تحقق حماسه اقتصادي كه مدنظر رهبر معظم انقلاب بود، توجه به اين بخش در لايحه بودجه است.

وي تاكيد كرد: بودجه بايد به گونه اي هدايت شود تا ظرفيت هاي كشور به ويژه در بخش توليد، معادن و فرآوري محصولات معدني مد نظر باشد در حالي كه در لايحه بودجه سال آينده ظرفيت هاي اين بخش ها لحاظ نشده حتي اين اعتبارات نسبت به بودجه امسال تقليل يافته به طوري كه راهكارهاي مشخصي براي بخش صنعت و معدن در لايحه بودجه 93 ديده نشده است.

دهقاني با اشاره به اينكه اعتبارات لايحه بودجه در كميسيون هاي تخصصي مجلس دست خوش تغيير مي شود، گفت: البته كميسيون صنايع و معادن طرح هايي براي بخش صنعت و معدن به منظور درج در لايحه بودجه سال آينده دارد.

اين نماينده مردم در مجلس نهم ادامه داد: سال گذشته طرح هايي براي حمايت از توليد و معدن در كميسيون صنايع و معادن مجلس تهيه كرده بوديم كه متاسفانه در قانون بودجه 92 لحاظ نشد و قرار شد اين طرح ها را در بودجه امسال لحاظ كنيم.

سهم ناچيز دولت از معادن بزرگ كشور

عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: سهم دولت از معادني كه به بخش خصوصي واگذار شده اند بسيار اندك است به طوري كه اين سهم به خزانه و در اختيار وزارت صنعت قرار نمي گيرد.

وي با بيان اينكه پيشنهاداتي براي بخش صنعت و معدن در كميسيون صنايع و معادن مجلس آماده شده است، ‌تصريح كرد: اين پيشنهادات براي ساماندهي وضعيت توليد و جلوگيري از خام فروشي در معادن است تا بخش هاي صنعت، معدن مورد توجه بيشتري قرار گيرند.

دهقاني با تاكيد بر اينكه بخش عمده اي از پيشنهادات در حوزه معادن است، تاكيد كرد: باتوجه به اينكه سهم دولت از معادن بسيار ناچيز است، بر اين اساس يكي از پيشنهادات مطرح شده در كميسيون صنايع و معادن مبني بر درآمد حدود 8 هزار ميليارد توماني دولت از معادن بزرگ است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم تصريح كرد: بر اساس اين پيشنهاد كه در سال گذشته مطرح شد 8 هزار ميليارد تومان به خزانه واريز مي شد و درصد قابل توجهي از آن بالغ بر 80 درصد اين منابع در اختيار وزات صنعت، معدن و تجارت قرار مي گرفت تا در جهت سرمايه گذاري براي اكتشافات معادن و صنايع پايين دستي مانند صنايع مس و فولاد هزينه شود كه اين پيشنهاد براي لايحه بودجه 93 مطرح مي شود.

عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس با انتقاد از خام فروشي معادن گفت: سنگ آهن خام به چيني ها فروخته مي شود و بعد از فرآوري آن مجدد به كشور باز مي گردد؛ در اين شرايط از طرفي سنگ معدن خام به فروش مي رسانيم از طرفي فولاد وارد مي كنيم كه اگر سنگ معدن و صنايع وابسته را توسعه دهيم در محصولات معدن خودكفا مي شويم و از خروج ارز به كشور نيز جلوگيري مي شود؛ لذا جهت گيري در بخش محصولات معدني و تكميل زنجيره هاي فرآورده هاي معدني در كميسيون صنايع و معادن مجلس مد نظر است كه در صورت تصويب در جريان بررسي لايحه بودجه در كميسيون تلفيق و صحن علني حركت بزرگي در جهت حمايت از صنايع معدني كه بخش اعظمي از صنعت كشور را تشكيل مي دهد، صورت مي گيرد./

پايان پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن