تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802726105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عسكري: تحقق درآمد مالياتي 60 هزار ميلياردي در بودجه 93 كمي دشوار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عسكري: تحقق درآمد مالياتي 60 هزار ميلياردي در بودجه 93 كمي دشوار است
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور تحقق درآمد مالياتي 60 هزار ميلياردي در بودجه 93 را با توجه به فرآيندهاي موجود كار، كمي دشوار دانست و اعلام كرد: درسال‌جاري تاكنون 25 هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي داشته‌ايم كه پيش بيني مي‌شود اين رقم تا پايان سال به حدود 41 هزار ميليارد تومان افزايش يابد، ضمن اينكه 20 درصد از بخش‌هاي مشمول پرداخت ماليات داراي فرار مالياتي هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علي عسكري امروز در هفتمين همايش سياست‌هاي مالي و مالياتي ايران در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه ماليات بايد براساس عدالت دريافت شود، گفت: از اين طريق مي توان كارآمدي لازم براي توسعه اقتصاد كشور را فراهم كرد.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور اظهار داشت: در حال حاضر 6.8 درصد توليد ناخالص داخلي كشور ماليات پرداخت مي كند كه طبق برنامه تا دو سال آينده اين ميزان بايد به 10 درصد برسد كه با روند موجود، بعيد است.

عسكري ادامه داد: اگر تبادل اطلاعات در كشور فراهم شود، مي توان به اين ميزان از درآمدهاي مالياتي دست يافت و ظرفيت اقتصاد كشور را تقويت كرد؛ بنابراين حجم فعلي ماليات مي تواند دو برابر شود اما به كساني كه ماليات مي پردازند، فشار وارد نشود.

وي با اشاره به لزوم مشمول شدن گروه‌هاي جديد مالياتي، بيان داشت: بودجه سال آينده نفتي تر نشده اما اتكا به ماليات بيشتر شده است و با توجه به اينكه براي سال‌جاري 45 هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي پيش بيني شده كه تاكنون حدود 25.2 هزار ميليارد تومان آن محقق شده است، ضمن اينكه اين ميزان تا پايان سال جاري به حدود 41 هزار ميليارد تومان خواهد رسيد كه بالاي 90 درصد هدف محقق خواهد شد.

معاون وزير امور اقتصادي و داراي افزود: سقف ماليات 66 هزار ميليارد توماني پيش بيني شده در بودجه سال آينده قابل تحقق است و اين ظرفيت وجود دارد اما ابزارها و الزامات كار بايد فراهم شود و با فرآيندهاي موجود كار را كمي دشوار است.

عسكري با اشاره به اينكه لايحه طرح جامع مالياتي در مجلس است و پس از نهايي شدن مباحث كارشناسي به صحن علني خواهد آمد، گفت: حجم قرار مالياتي شركت‌ها در ايران 10 هزار ميليارد تومان است اما به صورت كلي، ايران در گروه كشورهاي با فرار مالياتي 20 درصدي گروه هاي مشمول قرار دارد.

وي، اقدامات سازمان مالياتي، اصلاح قانون مالياتي، الكترونيكي و ساده سازي فرآيندها در كنار تبادل اطلاعات و بالا بردن ضريب اجرايي كار ماليات را از عوامل موثر در كاهش فرار مالياتي عنوان كرد و گفت: اين موارد مي تواند حلقه هاي مالياتي را تكميل و مبادلات اقتصادي كشور را نيز مديريت كند.

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور افزود: كارگروه ماليات بر ارزش افزوده نيز مباحث كارشناسي را دنبال مي كند و لايحه آن تا پايان سال به دولت و سپس به مجلس خواهد رفت.

عسكري همچنين در خصوص حذف دهك‌هاي پردرآمد در فاز دوم هدفمندي يارانه ها و استفاده از بانك اطلاعاتي مالياتي كشور گفت: دولت براي اين كار نيازمند اطلاعات گوناگوني است كه يكي از اين موارد مي تواند ماليات‌ها باشد.

وي در پايان سخنانش درباره سرنوشت موضوع دريافت ماليات از خانه هاي خالي نيز اظهار داشت: سازمان مجري قانون است و اگر در اين زمينه قانوني ايجاد و ابلاغ شود، ما آن را دنبال خواهيم كرد.

كد خبر: 2197289

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۰:۵۲

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن