تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803119112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد بودجه آموزش و پرورش پاسخگوي نياز واقعي اين بخش نيست/ بيش از 2 هزار ميليارد كمبود بودجه داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: رشد بودجه آموزش و پرورش پاسخگوي نياز واقعي اين بخش نيست/ بيش از 2 هزار ميليارد كمبود بودجه داريم
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس٬ از افزايش تقريبي 2 هزار ميلياردي بودجه آموزش و پرورش در لايحعه 93 خبر داد و گفت: با وجود رشد بودجه آموزش و پرورش در لايحه 93 نسبت به سال جاري٬ باز هم با كسري 2 هزار و 500 ميليارد توماني بودجه در اين بخش نسبت به نياز واقعي مواجه هستيم.


عطاالله سلطاني‌صبور در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري خانه ملت٬ در تشريح جزييات سهم آموزش و پرورش در لايحه بودجه ٬93 گفت: بودجه جاري آموزش و پرورش در سال گذشته حدود 16هزار و 500 ميليارد تومان بود كه اين رقم امسال به 18 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

نماينده مردم رزن در مجلس شوراي اسلامي٬ با بيان اينكه بودجه جاري مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد فرهنگيان مي‌شود، ادامه داد: سال گذشته بيش از 98 درصد بودجه جاري آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق معلمان شد.

وي با بيان اينكه در لايحه بودجه 93 كل كشور نياز واقعي آموزش و پرورش براي تخصيص اعتبارات ديده نشده است٬ افزود: بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته در مجموع 20 درصد افزايش داشته٬ اما با وجود اين رشد باز هم كمبودهاي شديدي در آن ديده مي‌شود.

اين نماينده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از نحوه درنظر گرفتن اعتبارات وزارت آموزش وپرورش به صورت سرجمع، افزود: در پيشنهاداتي كه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به نوبخت و وزير آموزش و پرورش داشته اين موضوع مدنظر بود كه دولت در تخصيص اعتبارات بخش‌هاي مختلف آموزش وپرورش تفكيك قائل شود زيرا در غير اين صورت تمامي بودجه صرف پرداخت حقوق كارمندان خاهند شد.

وي با بيان اينكه پيشنهاد كميسيون اين است كه سرانه مدارس رديف جدايي در بودجه آموزش و پرورش داشته باشد٬ گفت: امروز نابساماني‌ها و گرفتاري‌هاي بسياري در مدارس ديده مي‌شود كه در اثر تخصيص نيافتن سرانه رخ داده زيرا اولويت در اينجا پرداخت حقوق بوده است.

سلطاني‌صبور با تاكيد بر اينكه در سال‌هاي گذشته از كل بودجه آموزش و پرورش حدود 98.25 درصد فقط به پرداخت حقوق فرهنگيان اختصاص يافته است، گفت: با اين اوصاف و ادامه روند كنوني بودجه‌اي براي فعاليت‌هاي پرورشي٬ تجهيزات و سرانه مدارس باقي نمي‌ماند.

وي يادآور شد: اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس پيشنهاد‌هاي خود درباره اختصاص رديف بودجه جداگانه براي سرانه مدارس آماده تحويل به كميسيون تلفيق كرده‌اند.

حذف رديف بودجه سرانه پرورشي

نماينده مردم رزن در مجلس نهم٬ از حذف سرانه پرورشي در لايحه بودجه 93 كل كشور خبر داد وگفت: دولت نبايد از سهم بخش‌هاي مختلف آموزش و پرورش با هدف پرداخت حقوق كارمندان بكاهد.

حذف رديف بودجه سرانه واحدهاي آموزشي

سلطاني صبور با بيان اينكه حذف رديف بودجه سرانه واحدهاي آموزشي يكي از معضلاتي است كه بسياري از مدارس را با مشكلاتي چون قطعي آب و برق مواجه كرده است٬ افزود: متاسفانه در بودجه سال گذشته رديفي را تحت عنوان سرانه واحدهاي آموزشي داشتيم كه اين رديف در بودجه امسال حذف شده است.

كاهش اعتبار تخريب و نوسازي مدارس فرسوده

اين نماينده مردم در مجلس نهم٬ از كاهش بودجه عمراني آموزش و پرورش براي تخريب و بازسازي مدارس فرسوده است خبر داد و تاكيد كرد: در سال گذشته بودجه تخريب و نوسازي مدارس فرسوده 730 ميليارد تومان بود كه اين ميزان در بودجه سال 93 كاهش يافته و معادل با 560 ميليارد تومان شده است.

كاهش اعتبار تكميل فضاهاي آموزشي نيمه تمام

وي با انتقاد از كاهش 47 درصدي اعتبار تكميل فضاهاي آموزشي نيمه تمام در لايحه بودجه سال 93 كه نيمي از هزينه اين ساخت وسازها از سوي خيرين و نيمي ديگر در تعهد دولت بوده٬ تصريح كرد: در سال جاري اعتبارات در نظر گرفته شده براي اين بخش 78 ميليار تومان بوده كه براي سال آينده به 41 ميليارد تومان كاهش يافته است.

كاهش 43 درصدي سهم مقاوم‌سازي مدارس

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در مجلس نهم٬ از كاهش 43 درصدي اعتبار تخريب٬ بازسازي و مقاوم‌سازي مدارس غير استاندارد خبر داد و افزود: سال گذشته اعتبارات اين بخش 77 ميليارد تومان بوده كه در لايحه بودجه 93 به 44 ميليارد تومان كاهش يافته است.

وي ادامه داد: بودجه تعميرات ساختمان٬ ماشين‌آلات و تجهيزات در سال گذشته 300 ميليارد تومان بوده كه در سال جاري با كاهش 41 درصدي به 200 ميليارد تومان كاهش يافته است.

سلطاني‌صبور تصريح كرد: بودجه مطالعه و اجراي مقاوم‌سازي مدارس 27 درصد كاهش داشته كه بي‌توجهي به آن مي‌تواند تبعات بدي به همراه داشته باشد.

كاهش شديد اعتبارات تجهيز مدارس به سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي

اين نماينده مردم در مجلس نهم٬ از كاهش شديد بودجه تجهيزات گرمايشي و سرمايشي مدارس در لايحه 93 خبر داد و تاكيد كرد: اعتبار مدنظر در لايحه بودجه 93 براي تجهيز مدارس به سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي استاندارد كاهش 47 درصدي داشته٬ به طوريكه سال جاري اعتبارات اين بخش 48 ميليارد تومان بوده كه در لايحه 93 به 25 ميليارد تومان كاهش يافته است.

رشد اعتبارات احداث و تجهيز مراكز تربيت معلم

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از رشد اعتبارات احداث و تجهيز مراكز تربيت معلم در لايحه بودجه 93 خبر داد و گفت: سال گذشته بودجه اين بخش 2 ميليارد بوده كه براي سال 93 به 3 ميليارد افزايش يافته است.

كاهش 85 درصدي بودجه مدارس خارج از كشور

وي با انتقاد از كاهش شديد بودجه اجاره و تجهيز مدارس خارج از كشور٬ تصريح كرد: با وجود اينكه مدارس خارج از كشور با مشكلات عديده اي دست‌و پنجه نرم مي‌كنند دولت در تخصيص اعتبارات به اين بخش در لايحه بودجه 93 توجه چنداني نكرده و به گونه اي 85 درصد از اعتبارات آن نيز كسر كرده است.

40 درصد كاهش بودجه تملك دارايي در بخش آموزش

سلطاني‌صبور ادامه داد: در سر جمع اعتبارات مربوط به تجهيزات٬ نوسازي و تملك دارايي مدارس در بخش وزارت آموزش و پرورش 40 درصد كاهش بودجه رخ داده است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم با انتقاد از كاهش بودجه دانشگاه فرهنگيان در لايحه بودجه 93 نسبت به سال‌هاي گذشته٬ گفت: بودجه دانشگاه فرهنگيان در سال گذشته 163 ميليارد بوده كه در سال جاري به 144 ميليارد كاهش يافته البته قابل ذكر است كه سال گذشته نيز مبلغ مذكور تخصيص نيافت.

وي با بيان اينكه افزايش تعداد دانشجويان دانشگاه فرهنگيان از 60 هزار نفر به 110 هزار دانشجو نيازمند تجديد نظر در بودجه اين دانشگاه است٬ افزود: بايد ضمن بررسي بودجه در كميسيون تلفيق پيشنهادي مبني بر افزايش اعتبار اين مركز آموز عالي مدنظر باشد.

ارجاع پيشنهاد اختصاص بودجه آموزش عالي بر اساس سرانه دانشجويي به كميسيون تلفيق

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه بودجه آموزش عالي بايد بر اساس سرانه دانشجويي توزيع شود٬ گفت: اگر تخصيص اعتبارات بودجه‌اي در مراكز آموزش عالي بر اساس سرانه دانشجويي باشد علاوه بر رفع ابهامات عدالت نيز برقرار مي‌شود.

نماينده مردم رزن در مجلس نهم٬ با تاكيد بر اينكه در لايحه بودجه سال 93 نيز تخصيص اعتبارات بودجه اي بر اساس سرانه دانشجويي مدنظر قرار نگرفته است٬ گفت: بايد در توزيع بودجه از سوي وزارت علوم٬ تحقيقات و فناوري اين مهم لحاظ شود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي٬ با انتقاد از تفاوت ميزان بودجه دريافتي دانشگاه ها در كشور٬ گفت: وقتي دانشگاهي چون شريف كه خود درآمد اختصاصي دارد و مي‌تواند هم پاي همين ميزان نيز وام 5 ساله براي توسعه دانشگاه دريافت كند نبايد ميزان بودجه دريافتي آن برابر با دانشگاهي كه درآمدي ندارد باشد./

پايان پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن