تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804450342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساز و كارهاي تأسيس صندوق پروژه هاي مسكن و نفت


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ساز و كارهاي تأسيس صندوق پروژه هاي مسكن و نفت


رييس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره سازوكار صندوق پروژه خاطرنشان كرد: صندوقي راه اندازي و با فروش اوراق صندوق، منابعي جذب صندوق شده و اين منابع صرف پروژه‌هاي سودآور مي‌شود.

هماهنگي‌هايي با وزارت مسكن و نفت انجام شده است تا با راه‌اندازي صندوق پروژه، تامين مالي پروژه هاي ساخت و ساز و همچنين پروژه‌هاي نفتي، مانند پالايشي و پتروشيمي ازطريق بازار سرمايه انجام شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، با حضور در استوديو راديو اقتصاد، ضمن ارائه توضيحاتي درباره صندوق پروژه، گفت: صندوق پروژه داراي مزيت‌هايي است، به علاوه تامين مالي ازطريق صندوق بسيار راحت است و هر زماني كه صندوق نيازمند پول باشد، مي‌تواند اوراق منتشر كرده و در بازار سرمايه به فروش برساند.

دكتر علي صالح‌آبادي با اشاره به اينكه بازار سرمايه بزرگ شده است، ابراز داشت: زماني كه بازار كوچك باشد و روزي 10 ميليارد تومان معامله انجام شود، نمي‌توان تامين مالي بزرگ انجام داد، زماني مي‌توان تامين مالي كلان انجام داد كه بازار بزرگ باشد.

وي با تاكيد بر اينكه از ظرف بزرگ مي‌توان پول زيادي برداشت كرد، ادامه داد: از ابتداي سال تاكنون در چهار بورس، روزانه نزديك به هزار ميليارد تومان معامله انجام شده است.

سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه در بورس اوراق بهادار بالاي 540 ميليارد تومان و در فرابورس بيش از 200 ميليارد تومان معامله انجام شده است، خاطرنشان كرد: زماني كه حجم و ارزش معاملات افزايش مي‌يابد، شركت‌ها و بنگاه‌ها مي‌توانند افزايش سرمايه دهند و منابع درون بازار را براي توليد جذب كنند.

دكتر صالح‌آبادي تاكيد كرد: به علاوه، در شرايط رونق مردم در افزايش سرمايه‌ها شركت مي‌كنند و اين امر به توليد كمك مي‌كند.

وي با ذكر مثالي ادامه داد: اگر شركتي 90 درصد سهام شركت الف را در اختيار داشته باشد، اين سهام‌دار عمده با 51 درصد هم مي‌تواند شركت را مديريت كند. از همين رو مي‌تواند 39 درصد مازاد را به صورت عمده و خرد در بازار عرضه و با پول آن، يك پروژه و طرح جديد را اجرا كند كه كمكي به بازار اوليه است.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با يادآوري اين نكته كه در بازار بزرگ مي‌توان اين تعداد از سهام را فروخت، افزود: اين امر كمكي به چرخه اقتصاد ملي است. وي فرصت ايجاد شده در بازار سرمايه را فرصت تامين مالي دانست و به بنگاه‌ها توصيه كرد كمتر به نظام بانكي تكيه كنند، زيرا مي‌توانند از شرايط مناسب بازار سرمايه براي تامين مالي استفاده كنند.

وي با تاكيد بر اينكه تامين مالي يكي از مهم‌ترين موضوعات در بازار سرمايه است، تصريح كرد: امروزه ابزارهاي مختلفي براي تامين مالي وجود دارد كه ازجمله آنها مي‌توان به عرضه سهام، اوراق مشاركت، اوراق اجاره، اوراق مرابحه، صكوك و اخيرا اوراق استصناع اشاره كرد.

دكتر صالح‌آبادي با بيان اينكه امروزه ابزارهاي مختلفي براي تامين مالي وجود دارد، ابراز داشت: يكي از برنامه‌هايي كه با وزارت نفت دنبال مي‌شود، بحث صندوق‌هاي پروژه است، همچنين با وزارت راه و شهرسازي در بحث ساختمان رايزني‌هايي انجام شده است. وي ادامه داد: ساختار اين صندوق‌ها در حال نهايي شدن است و با شركت ملي صنايع پتروشيمي تفاهم‌نامه‌اي امضا شده است كه بازار سرمايه به تامين مالي پروژه‌هاي پتروشيمي كمك كند.رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص سازوكار صندوق پروژه خاطرنشان كرد: صندوقي راه‌اندازي و با فروش اوراق صندوق، منابعي جذب صندوق شده و اين منابع صرف پروژه هاي سودآور مي شود.

دكتر صالح آبادي با اشاره به اينكه در حوزه ساختمان هم چنين موضوعي دنبال مي‌شود، درخصوص تفاوت اين صندوق‌ها با اوراق مشاركت گفت: صندوق پروژه، مانند سهام است و سررسيد ندارد، اما اوراق مشاركت داراي سررسيد است و زماني كه سرررسيد اوراق مي رسد، منافع ميان دارندگان اوراق تقسيم مي‌شود. در حالي كه اوراق صندوق پروژه از نظر زماني نامحدود است.

وي افزود ساختار صندوق به گونه‌اي است كه مزيت‌هايي نسبت به سهام شركت‌ها دارد.رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در حال حاضر قرارداد آتي طلا در بورس كالا معامله مي‌شود، ابراز داشت: اين قرارداد هم‌اكنون مورد معامله قرار مي‌گيرد، اما ارزش معاملات اين نوع از قراردادها از ابتداي سال تاكنون 32 درصد كاهش يافته است كه نشان مي‌دهد جذابيت طلا براي مردم كاهش يافته است.

دكتر صالح آبادي با يادآوري اين موضوع كه افراد مي توانند به جاي خريد فيزيك طلا از نوسانات قرارداد آتي طلا بهره ببرند، گفت: با كاهش قيمت طلا، حجم معاملات نيز كاهش يافته است.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه ريسك قراردادهاي آتي طلا به شدت بالا است، به سرمايه گذاران توصيه حضور در اين بازار را نمي كنم. زيرا بازار آتي طلا مختص سرمايه گذاران حرفه اي و افرادي است كه مي خواهند در بازار طلا پوشش ريسك بدهند.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه هم اكنون حدود هفت ميليون سهام دار در بورس حضور دارند كه در منطقه بي نظير است، گفت: در كشور تركيه كه جمعيتي برابر ايران دارد، كمتر از يك ميليون نفر سهام دار هستند. پاكستان داراي جمعيتي دو برابر ايران است، امافقط 400 هزار سهام دار دارد.

دكتر صالح آبادي تصريح كرد: با ورود سهام عدالت به بورس اوراق بهادار، جمعيت سهام داران كشور به 50 ميليون نفر مي رسد، يعني بيش از 70 درصد مردم كشور سهام دار هستند كه اين امر كمك بزرگي به توزيع ثروت مي‌كند.رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه هيجانات كاذب در بورس پسنديده نيست، تاكيد كرد: سرمايه گذاران بايد چند نكته اصولي را مدنظر قرار دهند، نخست اينكه سرمايه مازاد خود را وارد بورس اوراق بهادار كنند.

وي تصريح كرد: افراد نبايد منابع مورد نياز براي زندگي خود را وارد بورس كنند، چراكه امكان كاهش سرمايه در اين بازار وجود دارد و فرد ديگر نمي تواند ضروريات زندگي خود را تامين كند.

دكتر صالح آبادي با اشاره به اينكه دومين توصيه، مشورت و تحليل است، اظهار داشت: براي اين كار مي توان با شركت هاي كارگزاري، شركت هاي مشاور سرمايه گذاري و متخصصان امر مشورت كنند تا با تحليل و بررسي وارد بازار سهام شوند.

وي در ادامه سخنان خود گفت: سرمايه گذاران بايد با افق بلندمدت وارد بازار سهام شوند، زيرا همواره در كوتاه مدت نوسان وجود دارد. براي مثال نيمه اول سال گذشته، حدود سه ماه بازار به شدت در حال كاهش بود. در آن زمان هم به مردم توصيه مي شد كه بلندمدت به بازار نگاه كنند. اين توصيه هم اكنون نيز كه بازار در روندي صعودي قرار دارد، تكرار مي شود.رييس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان كرد: اگر در بلندمدت اتفاق خاصي نيفتد و مولفه هاي كلان اقتصادي بهبود يابند، بازار سرمايه نيز در اين فضا مي تواند به رشد خود ادامه دهد.

دبير شوراي عالي بورس در ادامه گفتگو با راديو اقتصاد به تعامل بورس و بانك مركزي پرداخت و گفت: با روي كار آمدن تيم جديد بانك مركزي تعاملات سازنده و خوبي شكل گرفته است.

وي با بيان اينكه بازار مالي يكپارچه است و بازار پول و سرمايه دو ضلع اين بازار واحد هستند گفت: اين دو بازار مكمل همديگر هستند و بايد پذيرفت سرمايه‌گذاران با سلايق مختلف وارد بازار مالي سرمايه‌گذاري مي‌شوند و متناسب با سلايق و ميزان ريسك پذيري و ريسك گريزيشان از خدمات سرمايه‌گذاري در بانك‌ها و بازار سهام استفاده مي‌كنند.

دكتر صالح آبادي به برگزاري جلسات مستمر و برگزاري كارگروه مشترك سازمان بورس و بانك مركزي اشاره كرد و گفت: در بسياري از موراد از جمله تعيين نرخ و سود اوراق مشاركت لازم است كه بانك مركزي و سازمان بورس هماهنگ باشند چون بانك‌ها علاوه بر خدمات بانكي در قالب سپرده گذاري سهام آنها در بورس قابل معامله است و اين هماهنگي ها و نتايج تصميمات به دو دستگاه مي تواند زمينه طراحي طرح هاي جديد سرمايه گذاري را فراهم كند.رييس سازمان بورس و اوراق بهادار به ضرورت شكل گيري بازار ايده اشاره كرد و گفت: در فرمايشات مقام معظم رهبري توجه و تأكيد فراواني به اقتصاد دانش بنيان و ظرفيت هاي اين حوزه شده اما از آنجايي كه بازاري براي كساني كه ايده دارند و كساني كه متقاضي ايده هاي نو و جديد هستند وجود ندارد، امكان تجاري سازي ايده ها و ورود دانش به بازار اقتصاد به كندي صورت مي‌گيرد اما با شكل گيري بازار ايده فرصتي براي توسعه و صنعتي شدن ايده ها فراهم مي شود.

دكتر صالح آبادي از راه اندازي بازار ايده تا پايان سال خبر داد و گفت: اين بازار ارتباط صنعت و دانشگاه را در فرآيندي اقتصادي و تجاري ساماندهي خواهد كرد و با كمك به گسترش اقتصاد دانش بنيان به تحقق اقتصاد مقاومتي منجر مي شود.



شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن