تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818741608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه حمل و نقل عمومي محوري‌ترين بحث در بودجه‌هاي شهري است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توسعه حمل و نقل عمومي محوري‌ترين بحث در بودجه‌هاي شهري است
جانشين دبيرخانه كلانشهرها گفت: در بحث بودجه‌هاي شهري، توسعه حمل و نقل عمومي يكي از محوري‌ترين و اساسي‌ترين مباحث به شمار مي‌رود.


به گزارش خبرگزاري باشگاه خبرنگاران قم؛ سيد جعفر موسوي در حاشيه چهارمين نشست شهرداران كلانشهرهاي كشور در قم با اشاره به حضور شهرداران كلانشهرها و اعضاي فراكسيون مديريت شهري مجلس در اين نشست اظهار كرد: نشست چهارم با ارائه لايحه بودجه 93 به مجلس همزمان شده است؛ يكي از وظايف شهرداري‌ها پيگيري حقوق قانوني شهرها در بودجه است و به همين دليل با نمايندگان و دولت رايزني‌هايي انجام مي‌شود.

وي افزود: شهرداري‌ها به دنبال اين هستند كه حقوق قانوني خود را در بودجه لحاظ كنند؛ دولت بر اساس قانون بايد در توسعه حمل و نقل عمومي به شهرداري‌ها كمك كند.

جانشين دبيرخانه كلانشهرها با بيان اينكه 50 درصد هزينه احداث قطارشهري بايد توسط دولت تامين شود عنوان داشت: بر اساس قانون دولت بايد تسهيلاتي در اختيار كساني كه به نوسازي بافت فرسوده مي‌پردازند قرار دهد يا اينكه شهرداري‌ها مي‌توانند از دولت براي ايجاد كمربند سبز كمك‌هايي دريافت كنند.

وي ادامه داد: در بحث بافت فرسوده، دولت بايد 50 درصد عوارض را تقبل كند و اين همان سهمي است كه شهرداري‌ها به عنوان تخفيف ارائه مي‌كنند.

موسوي با اشاره به ضرورت پيگيري اين حقوق در لايحه بودجه اضافه كرد: رايزني‌هايي با دولت و وزارت كشور صورت گرفته و دولت پيشنهادات شهرداري‌هاي كلانشهرها را دريافت كرده است ولي بايد با نمايندگان هم مذاكراتي داشته باشيم زيرا در نهايت بودجه بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.

جانشين دبيرخانه كلانشهرها گفت: بر اساس سنتي كه از سال‌هاي گذشته داشتيم جلسه‌اي هم با حضور رئيس مجلس بايد داشته باشيم.

وي با بيان اينكه بحث حمل و نقل درون‌شهري يكي از محورهاي اصلي بودجه‌هاي شهري است تصريح كرد: حمل و نقل در حقيقت زيرساختي‌ترين امر در كلانشهرها محسوب مي‌شود زيرا گسترش آن موجب كاهش ترافيك و آلودگي هوا و نيز كاهش شديد مصرف سوخت خواهد شد.

موسوي با تاكيد بر استانداردسازي توليد سوخت در كشور گفت: گسترش حمل و نقل شهري علاوه بر كمك به اين امر، بسياري از هزينه‌هاي سلامت جامعه را نيز كاهش مي‌دهد ضمن اينكه استفاده از اتوبوس، مترو و ساير وسايل حمل و نقل عمومي موجب بهينه شدن استفاده از وقت نيز مي‌شود.

جانشين دبيرخانه كلانشهرها با بيان اينكه بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومي ايجاد زيرساخت‌هاي اين امر بر عهده دولت است ابراز داشت: بر همين اساس دولت بايد نيمي از هزينه احداث قطارشهري را تقبل كند و اگر 6 هزار ميليارد تومان در جاده‌هاي برون‌شهري هزينه مي‌كند، 4 هزار ميليارد تومان نيز به توسعه حمل و نقل درون‌شهري اختصاص دهد./س

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن